58: KİTAP YORUMU : Ateşle Oynayan Kız Millennium Serisi 2

Kitap Yorumları,  Ateşle Oynayan Kız, Millennium Serisi 2, Stieg Larsson, Flickan Som Lekte Med Elden The Girl Who Played With Fire, Pegasus Yayınları, Roman, Polisiye, Aşk, Edebiyat,
Kitabın Adı: Ateşle Oynayan Kız Millennium Serisi 2
Yazar: Stieg Larsson
Baskı Tarihi: Ağustos 2013
Sayfa Sayısı: 679
ISBN: 9786054263684
Orijinal Adı: Flickan Som Lekte Med Elden The Girl Who Played With Fire
Çeviri: Ali Arda
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Polisiye, Aşk, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Eğer hâlâ Ejderha Dövmeli Kız’ı okumadıysanız, bu övgüyü okumayı bırakın ve bir tane alıp okumaya başlayın…
Eğer Ejderha Dövmeli Kız’ı okumayı bitirdiyseniz, o zaman hiçbir şey ikincisini almaktan sizi alıkoyamaz.”
-ERICA MARCUS

İlkinden daha etkileyici ve daha şaşırtıcı…
Bu roman okurları esir edecek.”
-SUNDAY TIMES

Ateşle Oynayan Kız az bulunan bir şey serinin ilk kitabından daha iyi olan bir roman…”
-LOUISE FRANCE, OBSERVER

Etkileyici, bu kitap için sabahlamaya değer.”
-ENTERTAINMENT WEEKLY

Etkileyici bir iş…
Tırnak yedirten bir cinayet ve sırlar.”
-PEOPLE

Bu kitabı bitirene kadar uyumayı unutacaksınız.”
-DALLAS MORNING NEWS

Zekice…
Beni esir etti ve gözümü kırpmadan okudum.”
-ALAN CHEUSE, SAN FRANCISCO CHRONICLE

Kurgunun ölümsüzlüğüne hoş geldin, Lisbeth Salander!”
-MARIO VARGAS LLOSA, EL PAlS

Dünyanın en başarılı suç romanı yazarı olarak memnuniyetle Larsson’u gösterebilirim.”
SLATE

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Millennium Serisi serisinin ilk kitabını ne kadar beğendiğimi ve bu seri ile geç tanıştığım için ne kadar üzgün olduğumu sizlerle daha önce de paylaşmıştım. Bu durum ne yazık ki ikinci kitapla birlikte daha da arttı. Sherlock Holmes hayranı bir okur olarak Steig Larsson’a hayran olmamak elde değil gerçekten. Neyse sözü fazla uzatmadan hemen yoruma geçiyorum.

  1. İçerik Yorumu

İlk kitaptaki o heyecan dolu serüven Ateşle Oynayan Kız’da yepyeni bir boyut kazanıyor. Geçekten kitabı elinize aldığınızda bırakmanız pek mümkün olmuyor ki (yorumu gecikmiş olsa da)  çok ısa bir sürede kitabı bitirdim.

Fazla detaya girmeden “Ateşle Oynayan Kız” kitabında başı dertte olanın Lisbeth Salander olduğunu Mikael’in yanı sıra yeni dostlarının da kendisini içine girdikleri sorunlardan kurtarmak için ellerinden geleni yaptıklarını belirtmem yeterli olacaktır.

Kitabın içeriğinin beni çok ama çok şaşırttığını ve birçok bölümde de gerçekten Sir Arthur Conan Doyle’un ünlü eseri Sherlock Holmes tadı aldığımı belirtmem lazım. Girişte de bunu söylemiştim lakin biraz daha detaylandırmak adına burada bir parantez açarak şunu söylemek istiyorum; özellikle konuların araştırıldığı kısımlar yazılırken Sir Arthur Conan Doyle ile Steig Larsson’un kafalarının hemen hemen aynı çalıştığı kanısındayım. Conan Doyle öldiğinde Larsson’un doğmasına daha 24 sene vardı lakin Steig Larsson bence kesinlikle bir Sherlock Holmes hayranıydı. Bu benzerlik başka türlü açıklanamaz. Bir çok konuda Larsson’un ustasından bana göre bir adım önde olduğunu belirtmekte de fayda var açıkçası. (Parantezi kapat)

Salander’in geçmiş hayatını daha net öğrenmeye başladığımız bu kitapta, aykırı kızımızın zeka dolu hareketlerine her satırda hayran kalıyorsunuz. Mikael Blomkvist ise yine araştırmacı gazeteci kimliğinde ve gerçekten tuttuğunu kopartıyor yine. Lisbeth ile Mikael arasındaki yazışmaları okuduğum bölümler bu arada en beğendiğim kısımlardandı.

İçerik olarak benim için tek eksi yön ise Lisbeth başına maceranın sonunda gelen bir olay. Biraz fazla zorlama olmuş gibi lakin yinede genel anlama içerik beni hem şaşırttı hemde okurken zevk aldım.

Lafı fazla uzatman şunu demek istiyorum eğer polisiye ya da macera meraklısıysanız ve distopylar size biraz çocuksu geliyorsa (bunu diyorum çünkü bazılarına hayali evrenler saçma geliyor) Steig Larsson’ın Millenium serisi tam size göre demektir.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

  1. Yazım Dili Yorumu

Kitabı okurken herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım, dili gerçekten akıcı ve kendine bağlıyor. Bazen ileride olacakları tahmin edebiliyorsunuz lakin yine de Ateşle Oynayan Kız’da yazım dili anlamında bir sorun ile karşılaşmadım.

Yazım Dile Puanım 5 üzerinden 4,8

  1. Yapısal Yorum

Pegasus kalitesini bu kitapta da görüyorsunuz. Kitabın içinde herhangi bir hata görmedim, kapak tasarımını ise beğendim. Sonuç olarak yapısal olarak herhangi bir sorun yok : )

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,6

SEÇTİĞİM SÖZLER


"Annenden kalanları ne yapacağımı bilemiyorum" dedi Mikaelson. "Ama içimde, bir gün geleceksin diye his vardı" (Sayfa 101)

Bir insanın nasıl bir tepki vereceği konusunda kesin bir tahmin yağmanın zorluğunu hayal bile edemezsiniz  (Sayfa 344)

- Doktorlarla niye konuşmuyorsun?
- Çünkü beni dinlemiyorlar. (Sayfa 425)

Suçsuz insan yok, suçtaki sorumluluğu değişen insanlar var.  (Sayfa 435)

Onun bu dünyaya karşı tepkisi şu: Eğer biri ona silah çekerse, o daha büyük bir silah bulur (Sayfa 589)

Sevgili devlet... Eğer bir gün karşıma çıkarsan, seninle konuşacaklarım var.  (Sayfa 593)


Kaybedilmiş dava için parmağını bile kımıldatma (Sayfa 673)

SERİNİN DİĞER KİTAPLARI 

Kitap Yorumları, Ateşle Oynayan Kız, Millennium Serisi 2, Stieg Larsson, Flickan Som Lekte Med Elden The Girl Who Played With Fire, Pegasus Yayınları, Roman, Polisiye, Aşk, Edebiyat,

11 yorum:

  1. 3 kitabı da jet hızı ile okumuştum.. evet sherlock holmes'den etkilendiği kısım doğru...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ilk kitap bitti üçüncüsü ve sonradan yazılan 4. kitapta neler olacak. Larsson sonrasının pek tat vereceğine inanmıyorum ama hayırlısı

      Sil
  2. Listemde yer alan seridir, yazınızı okuyunca daha da merak ettim. Acaba öne çeksem mi diye düşünmüyor değilim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce okumanızı tavsiye ederim gerçekten bırakmak çok ama çok zor

      Sil
  3. Oğluma geç saatte geldim. Yine kitap okuyordu :) Ses çıkartmadan kitap yorumunu okudum.

    Önümde küçük bir dağ oluşturmuş okunacak kitaplarıma şöyle bir bakıp, sizin yüzünüzden bu tür kitapları okuyamıyorum dedim. Kim bilir belki bir gün konu değişikliğine gidersem aklımda olsun. Ne güzel rutin okuyorsun Nihat oğlum. Zihnin hep açık olsun. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlü güzel Ece Ablam benim teşekkür ederim umarım bir gün bir değişiklik yapıp okursun ve bizle paylaşırsın yorumunu bu beni çok mutlu eder :D

      Sil
  4. bayıldığım bir serinin bayıdığım bir kitabı. sizde pek güzel yorumlamışsınız. ellerinize sağlık. ben ne kadar severek ve dikkatli okumuş olsam da benzerlikleri göremedim Doyle un eserleriyle. siz çok dikkatliymişsiniz tespitiniz on numara. ççok maceralı bir romandı favori karakterim Lisbeth beni hayran bırakacak şeyler yapmıştı. hayatta ikinci kez mutlaka okumayı düşündüğüm bir kitaptı. sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisbeth ı sevmemek mumkun mu ama bu kıtap sonunda olanları bıraz zorlama olarak gordum ben sızın fıkrınız tam olarak nedır bılmıyorum ama

      Sil
    2. Evet biraz aşırılıklar vardı malesef

      Sil
  5. slm sayfanızı yeni takibe aldım, bende beklerim..
    üç kitabı da zevkle okudum ama her zamanki gibi filmleri hayal kırıklığı idi kitaptaki lezzet filmde yok.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerini izlemedim ama kitaplarındaki lezzeti hiçbir şeye değişmem. Larrson un vefatı dışında seri ile ilgili hiçbir sorunum yok.

      Bu arada hoş geldiniz :D

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.