65: KİTAP YORUMU : Yılkı Atı

Kitap Yorumları, Yılkı Atı, Abbas Sayar, 9754374066, Ötüken Neşriyat, Roman, Edebiyat

Kitabın Adı: Yılkı Atı
Yazar: Abbas Sayar
Baskı Tarihi: 2013
Sayfa Sayısı: 120
ISBN: 9754374066
Yayınevi: Ötüken Neşriyat
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


"Güçlü hırslı bir at kişnemesi ovanın dört bir yönüne dağıldı. Dağınık düzen otlayan sekiz on at başlarını kaldırdılar ve kulaklarını diktiler. (…) İçlerinde güçlü kuvvetlileri vardı. Kimi kahra uğramış zavallı kimi yılkının alışığı…" "hesaptan düşülmüş defterden silinmiş" roman kahramanı Doru Kısrak’ın yılkıya bırakılma öyküsü ve Orta Anadolu’nun ağır kış doğasında yaşama mücadelesi halk dilinin zengin sözcük ve deyimleriyle işlenerek şiirsel bir anlatımla ölümsüzleştirilmiş eşsiz bir yapıt olan "Yılkı Atı"; Abbas Sayar’ın Sekili’de çiftçilik yaptığı yılların gözleminden yola çıkılarak yazılmış ilk romanıdır. 1971 yılında TRT Roman Başarı ödülünü alan çok geniş okur çevresi olan "Yılkı Atı" romanı bir kez daha okurlarla kucaklaşıyor.

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Bu gün karşınıza Abbas Sayar’ın Yılkı Atı kitabıyla geliyorum. Kitabı Şule Abla’nın blogunda görmüştüm. Yanlış hatırlamıyorsam öğrencileriyle birlikte okumuşlardı. Geçtiğimiz ay okuduğum ancak yorumu bu aya kalan Yılkı Atı’nı yorumlamaya geçiyorum hemen lafı uzatmadan.

  1. İçerik Yorumu

Yılkı Atı içerisinde bizden esintilerin bolca olduğu bir kitap. Abbas Sayar’ın okuduğum ilk kitabıydı. İçerisinde bolca Yaşar Kemal esintisi bulunan bir eser Yılkı Atı. Bizim köylerimizi, bizim evlerimizi, yaşantımız anlatıyor.

Bizim insanlarımızın değerlerini, neye ne kadar değer verdiğini görüyorsunuz satırların arasında. Yılkı Atı’nı öyle çok beğendiğimi söyleyemem lakin içerikteki bir şey sizi kendisine bağlıyor gerçekten.

Abbas Sayar’ın kitabı sonlandırış şekli ise size “Oh olsun!” dedirten cinsten. Gerçekten yüreğimin yağları eridi dediğim bir son oldu. Atlara hayran bir adam olarak Doru’ya biçilen son beni tatmin etti gerçekten.

Öte yandan haklarında birçok belgesel izlediğim yılkı atları hakkında böylesi bir roman okumakta ayrıca bir zevkti benim için. Yerli yazarları okumayı seviyorsanız eğer bu eseri es geçmeyin derim.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,4

  1. Yazım Dili Yorumu

Abbas Sayar’ın dilini beğendim. Bazen yöresel ağızlar çiğ dursa da genel anlamda sıkıntısız bir dil vardı Yılkı Atı’nda.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,6

  1. Yapısal Yorum

Ötüken Neşriyat’tan çıkan eserin yapısal olarak bir sıkıntısı yoktu. Hatta kapak tasarımını çok beğendiğimi ifade etmeliyim. Bana Can Yayınları’nın kapaklarını hatırlattı. İç tasarımda oldukça başarılı ve sorunsuzdu. Bir-iki yazım hatası vardı lakin rahatsız edecek kadar çok değildi.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,6

SEÇTİĞİM SÖZLER



Para şahine benzer. Gökten alimallah turnayı indirir  (Sayfa 13)

6 yorum:

  1. bende çok beğenmemiştim kitabı ama bizden çok şeyler taşıyor kitap.

    YanıtlaSil
  2. Ben de Yılkı Atı'nı Yılmaz Özdil'in kitabında duymuştum. Onun tavsiyesiyle okumak istedi. Okuma yarışması için seçilince öğrencilerimle beraber okumuş olduk.

    Kitap insanın içini sızlatan cinsten. Atları ben de çok severim. Doru'ya kitap boyunca içim acıdı. bu yüzden kitabın sonuna bayıldım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın sonu gerçekten güzel olmuş abla :D

      Sil
  3. okudum şey diyorlar köy kır edebiyatı galiba o türden bir de bu türde necati cumalı, mehmet seyda gibi yazarlar var galibası :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.