88: KİTAP YORUMU : Papatya Kokulu Hikayeler

Kitap Yorumları, Papatya Kokulu Hikayeler, Ender Haluk Derince, Yakamoz Yayınları, Hikaye (Öykü), Edebiyat
Yazar: Ender Haluk Derince
Baskı Tarihi: Mayıs 2014
Sayfa Sayısı: 352
ISBN: 9786053847212
Yayınevi: Yakamoz Yayınları
Kitabın Türü: Hikaye (Öykü), Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


"Papatya Kokulu Kitap!"

Hayata Bir Bardak Çay Molası

Hiç kimsenin yanınızdan mutsuz ve kötü ayrılmasına izin vermeyin. Bulunduğunuz konumda mutlu olmaya bakın. Çiçek büyütün, kitap okuyun. Hayatı yarım bırakmayın!

Okurken içinizi huzurla dolduracak, yüreğinizi ısıtacak, iyilik, sevgi, dostluk ve mutluluğu dile getiren birbirinden güzel 53 adet hikâyeden derlenen bu kitapla hayata keyifli bir mola verip kargaşadan sıkıntılardan uzaklaşacaksınız.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Bir haftadır yoğun gündem nedeniyle buralarda olamayan bendeniz geri döndüm. Döner dönemezde yorumlarımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Sıradaki eserimiz yukarıda da gördüğünüz gibi Papatya Kokulu Hikayeler

İçerik Yorumu

Ender Haluk Derince tarafından derleme olarak yazılmış olan Papatya Kokulu Hikayeler kitabı benim A101 ganimetlerimden. Aslında 6 kitaplık seri aynı anda satışa sunulmuş ve bunları ne yazık ki öyle uzun hikayeler okuyamayan Mavim’e almıştım. Tabi her şeyi olduğu gibi kitapları da paylaşıyoruz ve benim için ilk seçtiği kitap olan Papatya Kokulu Hikayeler ile başladım okumaya seriyi.

Kitabın başındaki önsöz de şöyle diyor; “Yakın zaman önce yapılan bir araştırmaya göre öykülerin okundukları zaman insan zağlığına yararlı ve çok olumlu ruhsal tepkiler uyandırdığı ortaya çıkmıştır.” Bu sav ne kadar doğrudur bilmiyorum ama eserdeki bazı hikayelerin gerçekten insanın içinde bir yerlere dokunduğunu ifade edebilirim sizlere.

Papatya Kokulu Hikayeler’de geçen öykülerin bir kısmına internet ortamında rastlamış olmanız mümkün lakin yinede hikayeleri bir kitaptan okumanın verdiği hasın başka olduğunu ifade etmek gerekiyor. Uygun fiyatlı olmaları nedeniyle bu zevke hiç de büyük zahmetlere girmeden sahip olabilmekte cabası.

Eserdeki 53 hikayenin tamamı sizi derinden etkileyecek gibi bir söz edemem lakin arasındaki bazı hikayelerin gerçekten size farklı bir görüş açısı kazandıracağını ve hayatınıza anlam kazandıracağını iddia edebilirim

İçerik Puanım 5 üzerinden 3,1

Yazım Dili Yorumu

Ender Haluk Derince tarafından hazırlanan eser bir derleme olduğu için dili anlamında fazla bir yorum yapmanın yersiz olduğu kanısındayım. Ama yine de akıcı bir anlatım olduğunu belirtmem lazım. Bunda eserin kısa hikayelerden oluşmasının önemli bir payı var.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,5

Yapısal Yorum

Yakamoz Yayınları’nın kitaplarını çok fazla süslü buluyorum. İçerik olarak erkeklerinde dikkatini çekecek konular olsa da kitap tasarımları genel olarak kadın okuyuculara yönelik. Birkaç yazım yanlışı ile karşılaşmış olsam da okuyucuyu çok fazla rahatsız edecek bir durum olduğunu sanmıyorum.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,5

SEÇTİĞİM SÖZLER


İnsan aşkı bırakınca yaşlanır. (Sayfa 10)

Sustuğun hiçbir cümleden, konuştuğun kadar pişman olmazsın. (Sayfa 25)

Bir çocuk doğduğu anda bir anne doğmuş olur. (Sayfa 51)

Yaşama ne verirsen, sana onu yansıtır. Yaşam senin davranışlarının aynasıdır.  (Sayfa 62)

İlişkideki küçük şeylerdir önemli olan. Villalar, arabalar çok paralar değil. Bunlar hayatı kolaylaştırır ama asla mutluluğun temeli olamazlar. (Sayfa 98)

Yapamayacağınızı düşündüğünüz işleri yapmalısınız (Sayfa 109)

Görmeye çalış ki, bütün pisliğine ve kalleşliğine rağmen dünya yine de güzeldir. (Sayfa 153)

Ateş karşısında bozulmayan altın, altın karşısında bozulmayan kadın, kadın karşısında bozulmayan erkek kalitelidir. (Sayfa 207)

Tek bir hayatımız var ve bir gün sona eriyor. (Sayfa 230)

Tek önemli vardır, içinde bulunduğumuz an. O an, en önemli vakittir. Çünkü sadece o zaman elimizden bir şey gelebilir. En önemli kişi, kiminle beraberseniz odur. Zira hiç kimse bir başkasıyla bir daha görüşüp, görüşemeyeceğini bilemez ve en önemli iş, iyilik yapmaktır. Çünkü insanın bu dünyaya gelmesinin tek sebebi budur.  (Sayfa 241)

Şartlar ve olaylar, kim olduğumuzu etkilemiş olabilir. Ama ne olduğumuzdan kendimiz sorumluyuz. (Sayfa 252)

Geçmişin, geçmiş olması için; zamanın geçmesi yetmez. (Sayfa 279)

Karar; aklın durması halidir. (Sayfa 301)

Bir insanın yaşamının en önemli kısmı, iyilik ve sevgi adına yaptığı küçük, adsız ve anımsanmayan eylemleridir. (Sayfa 339)


6 yorum:

  1. Alıntıları çok beğendim. Böyle süslü kapaklı kitaplara bir ön yargım var ama bu ön yargım yorumunuzla kırılmış oldu. Neden okunmasın. :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bunu başardıysam ne mutlu bana.

      Süslü kapaklara gelince bence de biraz daha normal bir kapak daha güzel olabilirdi.

      Sil
  2. Kokulu kitapları seviyorum ama bu hikayeler serisini karşı ön yargılıyım birazcık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebep?

      Bende hikayeleri seven lakin kokuları sevmeyen bir okurum bu arada. Orijinal kitap kokusu daha güzel.

      Sil
  3. Ben de bir çocuk kitabı yazarı olarak kitabı yorumlama ve inceleme tarzınızı çok beğendim. Tabi benim kitaplarımın yaş grubu biraz daha küçük olsa da belki bir gün Selina'nın Maceralarını da yorumlarsınız. Selina'nın Okul Macerası ve Selina'nın Yaz Tatili...Blogunuza bayıldım takipteyim. Bana da beklerim. www.idilob.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikli olarak hoşgeldiniz.

      İncelemelerimi beğenmenize sevindim. Sizin eserlerinizi de incelemekten onur duyarım. Umarım kısa zamanda nasip olur.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.