96: KİTAP YORUMU : Kayıp Kentin Yakışıklısı


Kayıp Kentin Yakışıklısı, Yılmaz Erdoğan, Sel Yayıncılık, Aşk, Şiir, Kitap Yorumları,
Yazar: Yılmaz Erdoğan
Baskı Tarihi: 1999
Sayfa Sayısı: 96
ISBN: 9789755700182
Yayınevi: Sel Yayıncılık
Kitabın Türü: Aşk, Şiir

KİTAP HAKKINDA


Soğuk ve şehirlerarası otobüslerde vazgeçtim,
çocuk olmaktan...
Ve beslenme çantamda
otlu peynir kokusuydu babam...
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Yorumları geciken kitapları serisi devam ederken, çekilişimiz de devam ediyor dostlar. Bu gün karşınıza Yılmaz Erdoğan’ın Kayıp Kentin yakışıklısı kitabıyla geldim. Lafı uzatmadan hemen yorumlamaya geçelim o vakit…

İçerik Yorumu

Yılmaz Ertdoğan oyunlarını sevdiğim, oyunculuğuna çoğu zaman hayran kaldığım bir isim oldu hep. Bir şair olarak Yılmaz Erdoğan ise benim adıma ilk üçe girebilecek nitelikteki kişilerdendir.

Kayıp Kentin Yakışıklısı, Erdoğan’ın ilk kitabı yanlış hatırlamıyorsam. Kolay okunabilen ve içerisinde Şair Yılmaz Erdoğan dediğinizde aklınıza gelebilecek ilk şiirleri bulunmakta. Hatta şöyle diyebilirim en meşhur şiiri “Yaşayabilme İhtimali” ile başlayan kitap, esere adını veren “Kayıp Kentin Yakışıklısı” şiiri ile son bulmakta.

Yarım saat gibi bir zaman zarfında bitirdim eser, içerik olarak bana hitap eden bir yapıya sahipti. Hem şiirin sevdiğim bir türü vardı ortada hem de kalemine hayran olduğum bir şair.

Kayıp Kentin Yakışıklısı  ile alaklı olarak son olarak söyleyeceğim şudur; eğer şiirleri seven bir kişi iseniz kesinlikle okumalı ve de kitaplığınızda bulundurmalısınız.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,7

Yazım Dili Yorumu

Yılmasa Erdoğan’ı sevdiğimi yukarda da anlattım sizlere. Yazımı oldukça sade ve herkesin anlayabileceği türde bir anlatıma sahip. Bu anlamda bu kategoride benden iyi bir notu hak eden bir isim.  

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,8

Yapısal Yorum

Yukarıdaki görsel de gördüğünüz kapak olan baskısı var bende. Gerçekten kapağa hayran kaldım diyebilirim. Az sayıda kapak için bu kelimeleri kullanırım; kendisi benim adıma unutulmaz kapaklardan bir tanesi. Eser içeriğinde de herhangi rahatsız edici bir nokta ile karşılaşmadığım için bu kategoride de puanım yüksek olacak.  

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Bir insanın sevmekle başlıyordu her şey,
ve boşanmak için
en az iki şahit gerekiyordu! (Sayfa 19)

ve ben ne zaman,
kiminle sevişsem,
hala seni aldatıyorum! (Sayfa 20)

Aşkları da devralır mı
kalp nakli yaptıranlar? (Sayfa 38)

Yaşlanmakla ıslanmak aynı şey (Sayfa 47)

kalbim bir etten organ sadece
kalbim yüreğim olur,
sen gelince... (Sayfa 74)

2 yorum:

  1. Bu kitabı annem hediye etmişti bana. İçinde güzel şiirler vardı.

    YanıtlaSil
  2. Yılmaz Erdoğan'ın kalemine hayranım. Bu kitabını okumadım ama 6-7 kitabını okumuşumdur. Şiirlerinden favorim Yeni Bir Sayfada Sana Bakmak. Youtube'ta kendi sesinden dinleyebilirsin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.