102: KİTAP YORUMU : Erkekler Hep Yalnız Ağlar



Erkekler Hep Yalnız Ağlar, Ahmet Selçuk İlkan, Neden Kitap, Şiir, Kitap Yorumları,
Fotoğraf konusunda pek iyi değilim :) Bu kadar oluyor...
Yazar: Ahmet Selçuk İlkan
Baskı Tarihi: 2009
Sayfa Sayısı:192
ISBN: 9758800933
Yayınevi: Neden Kitap
Kitabın Türü: Şiir

KİTAP HAKKINDA


“İhanet Makamında” vedalardan, “Hasret Makamında” sevdalardan ve “Asi Makamında” isyanlardan süzülen duyguların çığlık gibi kanayan şiirleri bunlar...
bir yerde buz yastıkların, bir yerde taş duvarların, bir yerde karanlık gecelerin, bir yerde sırtımıza saplanan hançerlerin ipek bir mendil olup gizlediği gözyaşlarımızın en saf sığınağı bu mısralar...
Evet, herkes bir yerde mutlaka ağlar.
Ama unutmayın ki;
“Erkekler Hep Yalnız Ağlar...”
Kimi zaman dönüşü olmayan bir meleğin, kimi zaman zehirli bir çiçeğin, kimi zaman yasak bir sevdanın, kimi zaman ulaşılmaz birkadının ardından ağlar... Ve bir yangına tutuşur tepeden tırnağa...
İşte o yangından alevler...
(Arka Kapak)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Bu gün yine bir şiir kitabı ile karşınızdayım lakin pek iyi şeyler söylememi beklemeyin. Uyarıyorum aşağıdaki satırlarda biraz insafsız davranmış olabilirim. Lafı uzatmadan Ahmet Selçuk İlkan’ın Erkekler Hep Yalnız Ağlar eserini değerlendirmeye başlıyorum.

İçerik Yorumu

Daha önce sizlerle paylaştığım şiir kitaplarında; şiiri sevdiğimi, elimden geldiğince karalamalar yaptığımı belirtmiştim. Genel de serbest stil yazmayı ve okumayı severim. Ahmet Selçuk İlkan’ın Erkekler Hep Yalnız Ağlar eseri de serbest stil şiirlerin toplandığı bir eser, lakin… Ama lakini var işte.

Öncelikli olarak iki yazarlı şiirlere değinmek istiyorum. Bu konuda birkaç örnek var kitapta. Ama şiirin özel olduğu kanısında olan bir adam olarak bunu pek de hoş karşılamadığımı belirtmek isterim.

Şiirlerindeki sürekli bir laf sokma telaşının oluşunu icra ettiği müzikle de alakalı olduğu kanısındayım. Şiir seslendirmeleri hoşuma giden sanatçının yazdıklarında o kadar da başarılı olmadığı kanısındayım. En azından bana hitap etmediğini belirtmem gerekiyor.

Posta Gazetesi’ndeki bencileyin amatör şairlerin şiirleri yayınlanır, muhakkak görmüşsünüzdür. Kitaptaki Trafik Polisi şiirini görünce inanın hemen aklıma o geldi. “Adı Gül’dü” isimli şiirde ses benzeşmesinden faydalanarak oluşturulan satırlar ise beni gerçekten kitaptan uzaklaştırdı. “Gönlün Kiralık” eseri ise ayrı bir konu. Duvar yazıları okur gibi oldum.

Eseri okurken aldığım notlarımı aynen şöyle sonlandırmışım, “Uzun süre şiirden uzak durabilirim.” Sanırım bir süre için doğru olanda bu olacak.

İçerik Puanım 5 üzerinden 3,7

Yazım Dili Yorumu

Ahmet Selçuk İlkan basit bir dil kullanıyor. Ağdalı değil lakin ses olaylarından faydalanarak yazdı satırlar gerçekten sizi “üzebilir” Neyse fazla yermeye gerek yok. Haddimi aşmayayım ben gene…

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 3,9

Yapısal Yorum

Eserde yazım yanlışı pek görmedim, sadece kapağa ve kitabın sonundaki gazete sayfası alıntılarına takıldım biraz. Tatmin etmeyen bir tasarım bir okuyucu açısından.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,1

SEÇTİĞİM SÖZLER


Şunu bil ki
Dünyada bütün mezarlıklar
Senin gibi vazgeçilmezlerle doludur... (Sayfa 17)

Sen uçmaya devam et
O ipek kanatlarınla gökyüzünde
Ben zaten boğulmuşum
Gözlerinin denizinde (Sayfa 35)

Gel gör ki
Her limanda bir izin kalmış
Benim için
"Çok kalabalıksın" (Sayfa 39)

Bir sana yalvarmayı öğrenemedim
Bir de seni unutmayı (Sayfa 69)

Öyleyse aşk da biter
Ya uzakta!
Ya kucakta!..  (Sayfa 122)

10 yorum:

  1. Benzer hayal kırıklıklarını ben de yaşamıştım. Ama seslendirmelerini seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum, hayal kırıklıklarıyla dolu bir kitap oldu

      Sil
  2. Seslendirmelerinde sana katılıyorum ama şiir konusunda çok da yanaşmam kendisine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanaşmayın, hatta kaçın diyorum maalesef..

      Sil
  3. ne yapalım okumayalım o halde :D zaten listelerimde olan bir kitap değildi ama yine de yorum için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Ben pek şiir sevmem ama belki oğluma alabilirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Lise yıllarında falan sevdiğim bir şair olsa da artık şiirlerin birçoğu basit gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de o zamanların şairlerindendir kim bilir ki

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.