Game Of Thrones 7. Sezon / 2. Bölüm İncelemesi

Dizi Yorumları, Game Of Thrones, Game Of Thrones 7 sezon 2. bölüm, Game Of Thrones Season 7, Game Of Thrones Yorum,
Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Nedense bu bölüm sonrası biraz durgunlaştım ve bir şeyler yazmak istemedim. Nedenini bilmiyorum… Sanırım bölümün oldukça sakin geçmesinden kaynaklı bir durumdu. Genelin aksine ben o kadarda heyecanlanmadım bu bölümde.

Öncelikli olarak Jon Snow – Daenerys ikilisine değinmek istiyorum. Gördük ki Jon bir önceki bölümde lduğu gibi kimseyi aile bağları nedeniyle yargısız infaza uğratmama düşüncesine sıkı sıkıya bağlanmaz. Daenerys hakkında kendine söylenilenleri umursamadan onunla görüşmesi gerektiğini açıkça ifade ediyor. Burada ettiği “Ben kral olmak istemedim” lafı ise sonraları başına bolca bela açacak diye düşünmüyor değilim. Lakin “uzun gece” öncesinde Jon’un kesinlikle Daenerys’a ve ejderhalarına ihtiyacı var. Birde Ejderha Kayası’nın altındaki ejderha camlarına.

Daenerys ise bu bölümde ciddi ciddi bir kraliçe gibi davrandı ve Varys’in kendisini öldürmeye kalkması ile ilgili soruyu bizzat onun yüzüne söyledi. Varys durumu oldukça güzel topladı ve bu açıklama şimdilik de olsa Ejderhaların Annesi’ni tatmin etmişe benziyor. Lakin yine de Varys’in artık tam güvenilmeyecek adamlar listesinde yer aldığı aşikar.

Daenerys ile alakalı bir diğer durum ise Melisandre’nin ziyareti. Ve kızıl rahibenin ona Jon’dan bahsetmesi ve Tyrion’ın bu noktada Jon’u iyilikle hatırlaması. Sanırım şu nette dolaşan Jon’un Ejderhalara yakınlaşması ve Targeryan (Yarı Targeryan – Yarı Stark) olduğunu öğrenmesine az bir zaman kaldı.

Ejderha Kayası’ndaki meclis toplantısı ise tam bir feminist toplantısı gibiydi. Diken Kraliçesi’nin söyledikleri Daenerys için oldukça önemliydi ve artık onu daha da yakınında tutacağa benziyor. En azından benim görüşüm bu yönde. Daenerys’in konseyindeki en büyük sorun konseydekilerin tamamının birbiriyle düşman konumunda olması bence. Bu konseyi ciddi anlamda birbirine bağlayacak bir olaya ihtiyaçları var kısa zaman içerisinde. Bu da Ak Gezenleri’n sayesinde olabilir.

Bu bölümle ilgili olarak değineceğim son iki konudan bir tanesi Arya ve Nymeria’nın karşılaşması. Gerçekten bir an için Ulu Kurt’un Arya’yı tanıyıp yüzünü yalayacağını zannettim ama sırtını dönüp gitmesinin Arya’yı Kuzey yolundan yeniden Kralın Şehri’ne dönmesine sebep olacağını düşünüyorum. Ve bu sahne ardından Arya’nın Nymeria’yas taş attığı sahne geldi aklıma nedense.

Son olarak önem arz eden konu ise Jorah Mormont ve Samwell’in yollarının kesişmesi bence. Bu ikilinin yollarının kesişmesi Jon-Daenerys ikilisinin ilişkisinin önemli bir parçası olacak bence. Bildiğiniz gibi Jorah’ın babası Jeor Mormont, Jon’a ciddi anlamda güveniyordu. Ayrıca Mormontlar Kuzey’e yani Stark’lara bağlılık yemini etmiş bir aile…

Şimdilik bu kadar gelecek haftayı merakla bekliyorum 3. bölümler önemli olayların başlangıcı oldu tüm sezonlarda bakalım neler olacak.




2 yorum:

  1. arya, jon snow'un kuzey'de güçlendiğini duyduktan sonra oraya dönecektir. stark'ların birleşmesini iple çekiyorum. yaklaştı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Starkların bir araya geleceği kanısında değilim. Ciddi bir savaş bekliyor hepsini ama zaman ne gösterir belli olmaz elbette

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.