75: KİTAP YORUMU : Dehanın Esrarengiz Yüzü – Korku Vadisi

Dehanın Esrarengiz Yüzü, Korku Vadisi, Sherlock Holmes, Martı Kitapevi, Cumhur Mısıroğlu, Roman, Polisiye, Edebiyat, Kitap Yormları,
Yazar: Arthur Conan Doyle
Baskı Tarihi: Mart 2014
Sayfa Sayısı: 272
ISBN: 9786053482567
Çeviri: Cumhur Mısırlıoğlu
Yayınevi: Martı Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Polisiye, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA

ekice tahminleri ve akıl yürütme yeteneğiyle tanınan Dedektif Sherlock Holmes bu kez esrarengiz bir cinayetin gölgesinde gelişen olaylar zincirinin izini sürüyor. Bu zincirin ilk ve en önemli halkasında Holmes'un azılı düşmanı, yeraltı dünyasının önderi, dâhi Profesör Moriarty yer alıyor; aradaysa büyük ve bereketli bir vadiyi yıllardır korkuyla yöneten karanlık güçlerin oluşturduğu sayısız halkalar...

Sırlarla dolu bir ölümün ardındaki gerçeği ortaya çıkararak Korku Vadisi'nin üzerine çöken kara bulutu ortadan kaldırmak kolay olmayacaktır, ancak Sherlock Holmes sarsılmaz çıkarımları ve güçlü teorileri sayesinde bu halkaları birleştirmeye kararlıdır. Birbirinden farklı maceraların yer aldığı dört kitaplık serinin üçüncüsü olan Korku Vadisi'nde Sherlock Holmes hayranları yine heyecanın hiç dinmediği bir hikâyeyle buluşuyor.

Hayatta her şey bir döngünün parçasıdır, Profesör Moriarty gibi biri bile!
-Sherlock Holmes-
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU

Cahil Okur’dan selamlar…

Yaklaşık olarak 2 ay önce okuduğum ancak halen yorumunu sizlerle paylaşamadığım “Dehanın Esrarengiz Yüzü” isimli Sherlock Holmes hikayesi ile karşınızdayım. Lafı uzatmadan hemen yoruma geçelim ne dersiniz?

İçerik Yorumu

Sherlock Holmes hakkında bu güne kadar okuduğum en güzel hikayelerden bir tanesiydi Dehanın Esrarengiz Yüzü… Nedenine gelince; Sherlock Holmes başlı başına hayran kalmak için yeterliyken aynı zamanda bu sefer hikayeye de hayran kalıyorsunuz. Hikayeye derken Sherlock’un peşinde olduğu hikayeye…

İçerikten spoiler vermeden  Sherlock Hikayeleri hakkında yorum yapmaktan gerçekten zor ancak şu kadarını söyleyebilirim ki; sevgili dostumuzun bu sefer peşinde olduğu kişiler kendisi kadar zeki insanlar ve bu da onu oldukça zorluyor.

Kendisi gibi eski bir kanun adamının peşinde olan dostumuzun maktulü yakalaması ardından anlatılan hikaye ise ayrı bir tat ve lezzette. Anlayacağınız A101’den alınana Sherlock serisinde beni en çok etkileyen kitap bu oldu.

Sherlock Holmes’un bu kitapta biraz daha pasif kaldığını ve kitaba lezzet katanın maktul olduğunu belirtmem gerekiyor. Aranızda okuyanlar varsa onlarda benimle aynı fikirde olacağına eminim. Elbette dostumuzun hakkını da yemiyorum. Yanlış anlaşılmasın.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,8

Yazım Dili Yorumu

Arthur Conan Doyle’un yazımı hakkındaki fikirlerimi biliyorsunuz. Çeviri de de gözüme çarpan herhangi bir sıkıntı olmadı.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,6

Yapısal Yorum

Seri adına klasikleşen bir yapıdaydı kitap. Martı kalitesi ucuz fiyata rağmen kendini belli ediyordu. Benim için geçerli bir nota sahip.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER

İnsan zekasının açıklama yapamayacağı hiçbir olay veya olaylar zinciri olmamalı... (Sayfa 96)


Beklenmeyen gerçekleri kimse sevmez. (Sayfa 186)

8 yorum:

  1. Ben hiç Sherlock Holmes okumadım ama okuyacağım galiba kızım almış GERÇEKLER KANIT İSTER var elimde okuyacağım polisiye dizi ve kitapları severim tavsiyeniz varmı... Ahmet Ümitin istanbul hatırasını çok sevdim mesela Teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock holmes benim favorimdir ayrıca Dan Brown'un kitaplarını da okuyabilirsiniz. Polisiye değildir lakin mantık olarak Sherlock Holmes'lara yakındır. Ayrıca Steig Larrson da tavisyemdir.

      Sil
  2. Martı yayınları önceden siyah kapaklı olarak basıyordu seriyi. Bizim orada da KİM markette satılıyordu. Her gidişte birini ala ala çoğu hikayesini okumuşumdur Sherlock'un ama Dehanın Esrarengiz Yüzünü hatırlayamadım. Bir ara kronolojik sıraya göre okumak istiyorum kitapları aslında :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa bak ben onları hiç bilmiyorum mumkunse elinde varsa bana bir foto atarmısın

      Sil
    2. Biraz geç döndüm kusura bakma :)
      https://www.instagram.com/p/5w_po2NI9S/?taken-by=periodiclibrary işte bunlar :>

      Sil
  3. Ben de Sherlock'un tüm hikayelerini okumuştum ama keşke romanlarıyla başlasaymışım :D Hikayelerdeki Sherlock'u pek sevememiştim, olaylar basit gelmişti. Dizideki Sherlock'u daha çok seviyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi tamamen izledim diyemem. Lakin izlediğim kadarıyla güzeldi. Ancak ben hikayelerini hiçbir şeye değişmem.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.