Ay'da 172 Saat (Uzayda, Kimse Senin Çığlığını Duyamaz)/ 5. Yorum (122)

Ay'da 172 Saat, Johan Harstad, Ezgi Dikici, Uzayda, Kimse Senin Çığlığını Duyamaz, Bilim-Kurgu, Edebiyat, Fantastik, Gençlik, Korku-Gerilim, Macera-Aksiyon, Roman, DARLAH: 172 timer på månen, İthaki Yayınları,Kitap Yorumları, Kitap Özetleri

Cahil Okur’dan herkese selamlar…  Blogları Canlandırma Projesi kapsamında okuduğum

Ay’da 172 Saat kitabıyla karşınızdayım bu gün…

 

KİTAP YORUMU

 

Yeni yılın başlaması ile dahil olduğum ilk proje olan Blogları Canlandırma Projesi kapsamında bu ay okuduğum kitap Ay’da 172 saat oldu. Bence güzel bir seçim ama bakalım sizlerde beğenecek misiniz?

 

İçerik Yorumu

Johan Harstad’ın İthaki’den yayınlanan kitabı uzun süredir kitaplığımda bekliyordu. Aslına bakarsanız kitabı henüz okumayı planlamıyordum ama projenin ilk ayının teması olan “UMUT-BAŞARI” için uygun olduğunu düşünerek bu ay için bu eseri seçtim.

 

Kitabı elime aldığımda hakkında aslında fazla bir bilgim yoktu. Uzun süredir aramızda olmayan Bi Poşet Kitap’ın blogunda yorumunu okumuş ve sonrasında kitabı edinmiş ve kitaplıkta öylece duruyordu. Artık zamanı geldi diyerek okudum.

 

Hikayenin oldukça farklı olduğundan bahsetmem şart gibi. Üç farklı toplumdan ve üç farklı derdi olan gencin gözünden bakarak yeni bir dünyaya adım atıyoruz. Hepsinin kendi adına umutları var ve bu umutların onları sürüklediği bir nokta... Bizlerde Johan Harstad’ın kaleminden dökülen kelimeler ile bu maceraya ortak oluyoruz.

 

Hikayenin ilerleyişi genel anlamda oldukça güzel. Lakin zaman zaman yapılan atlamaların okuyuşu kötü yönde etkilediğini söyleyebilirim. Sonuç kısmında hikayenin tahmin edilemez olduğu da aşikar. Daha farklı bir son elbette bir okuyucu olarak dileyebilirdim, lakin bu yazarın kaleme aldığı sonun kötü olduğu anlamına gelmeyeceğinin altını çizmek isterim.

 

Bildiğim kadarıyla Johan Harstad’ın Türkçeye çevrilen tek kitabı Ay’da 172 saat ancak hikayeden aldığım hava bir devam kitabının gelmesi gerektiği yönünde. Umarım devamında olanları da okuyabileceğimiz bir devam kitabı gelir.

 

Yazım Dili Yorumu

 

Johan Harstad’ın kaleminin hoşuma gittiğini söyleyebilirim. Genel anlamda akıcı bir yazım şekli var. Ezgi Dikici’nin çevirisi de bence güzeldi.

 

Yapısal Yorum

 

İthaki’nin kalitesine uygun bir basım yapmışlar. Kapak tasarımını da oldukça beğendim. Yapısal anlamda sorunsuz bir kitap.

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

NASA, kırk yıllık uzun aranın ardından Ay'a insanlı bir yolculuk düzenlemeye karar verir. Dünya'dan üç genç de bu yolculuğa katılmaya hak kazanır: Midori, Antoine ve Mia.

 

Ay'a yolculuk sorunsuz bir şekilde tamamlanır, ama aslında sorun Ay'ın bizzat kendisidir. Ay üssü DARLAH 2'de sıradışı olaylar baş gösterir; Ay'daki bir şey uzun uykusundan uyanmıştır. Kısa bir süre sonra DARLAH 2'nin sakinleri orada yalnız olmadıklarını fark ettiklerinde, yaşamak ve eve dönmek için mücadele etmek zorunda kalırlar.

 

"İskandinav gerilimi, adeta bilimkurgu-korku sinemasıyla buluşuyor."

-VOYA

 

"Okuru kendine bağlayan, eşsiz bir bilimkurgu."

-SLJ

 

"Hem psikolojik hem de atmosferik olarak rahatsız edici."

-PUBLISHERS WEEKLY

 

"Baş döndürücü ve korkutucu."

-BOOKLIST

 

Bu kitapta okuyacaklarınız belki de neden Ay'dan arkamıza bakmadan kaçıp onu rahatsız etmemeyi seçtiğimizin ürkütücü bir cevabı.

 

KÜNYE

 

Adı: Ay'da 172 Saat

Yazar: Johan Harstad, Ezgi Dikici (Çevirmen),

Alt başlık: Uzayda, Kimse Senin Çığlığını Duyamaz

Baskı tarihi: Aralık 2015

Sayfa sayısı: 312

Format: Karton kapak

ISBN: 9786053755098

Kitabın türü: Bilim-Kurgu, Edebiyat, Fantastik, Gençlik, Korku-Gerilim, Macera-Aksiyon, Roman

Orijinal adı: DARLAH: 172 timer på månen

Dil: Türkçe

Ülke: Türkiye

Yayınevi: İthaki Yayınları

 

ALINTILAR

 

New York'a ancak spor ayakkabılarla gidilir. Sayfa 73

 

Hayat sen başka planlar yapmakla meşgulken başına gelen şeylerdir. Sayfa 91

 

Uzayda kimse senin çığlığını duyamaz. Sayfa 148 

28 yorum:

  1. Tam filmi yapılacak bir kitap gibi görünüyor. Bu kitabı ne zaman görsem aklıma Marslı geliyor. Şimdi konusuna bakınca bu kitapta davetsiz misafirleri tehdit eden bir ev sahibi var anlaşılan. İlgimi çekti. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı elime aldığımda benim de senin gibi Marslı geldi aklıma. Okumanı tavsiye ederim

      Sil
  2. Konusu çok ilginçmiş ya ben de sevgili Okurix'e katılıyorum tam filmi yapılmalık :D
    Detaylı yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Bence de tam filmlik olmuş konu baya iyiymiş bu tarz kitapları çok severim çok hoşuma gider güzel öneri olmuş

    YanıtlaSil
  4. Ayda geçen bir hikaye ne kadar kötü olabilir ki hocam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça güzel ve farklı tavsiye ederim okumadıysan

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Hoş bir okuma oldu benim için tavsiye ederim

      Sil
  6. Bir kitapla ilgili merak edebileceğim okumaya teşvik eden her şeyi yazmışsın. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için, dikkat çekebildiysem ne mutlu bana

      Sil
  7. Kitabı duymamıştım, yorumdan anladığım kadarıyla oldukça ilgi çekici ve güzel kitaba benziyor:)

    YanıtlaSil
  8. tam anlamadım konusunu ama ilginç bir kitap gibi duruyoooo :)

    YanıtlaSil
  9. Böyle kurtulmak için çabalayan kitapları seviyorum. Bazen umut bitiyor ama sonra tekrardan ayağı kalkmamız gerektiğini öğreten kitapları. Ben de ıssız adada mahsur kalıp, kurtulmayı bekleyen karakterlerin hikayelerini okudum, güzeldi. :) Emeğinize sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten farklı bir tadı var bu tip kitapların

      Sil
  10. Farklı topluluklar diyince uzayda koloniler gibi bişi sandım başta ama herhalde normal dünya insanı bu üç genç di mii konusu ilginçmiş ayda iskandinav tanrısı filan mı buluyorlar ki merak ettim okurum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı topluluklar; farklı milletlerden karakterler onu anlatmaya çalıştım ama beceremedim mi ki

      Sil
  11. Konusu ilginç göründü, şans vermek lazım :)

    YanıtlaSil
  12. Ay ya da Mars fark etmez, gezegenlerde geçen hikayeler her zaman ilgimi çeker :) Teşekkürler yorum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben teşekkür ederim değer verip yorum yaptığın için

      Sil
  13. Kitabı görmüştüm lakin henüz okuyamadım. Yazınızdan sonra bir şans vermek isterim bende. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Öneri için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.