Sana söyleyemediğim her şey / 3. Yorum (120)

Sana Söyleyemediğim Her Şey,Martı Yayınları,Kitap Yorumları,Roman,Celeste Ng,Zeynep Yeşiltuna,Everything I Never Told You,Edebiyat,

Cahil Okur’dan herkese selamlar…

 

KİTAP YORUMU

 

Bu gün sizlere A101’den aldığım bir kitap ile geldim. Aslına bakarsınız sırf ucuz olduğu için aldığım bir kitaptı. Martı Yayınevi’ni tanımam dışında kitap hakkında başka bir fikrim yoktu ama okudukça sevdiğimi belirtmem gerekiyor. Lafı uzatmıyorum ve hemen yoruma geçiyorum.

 

İçerik Yorumu

 

Yukarıda da belirttiğim gibi kitap hakkında benim için tek olumlu nokta elime aldığımda yayınevini tanımamdı. Kapağı olsun, ismi olsun bana hiçte çekici gelmemişti. Sırf bir ara kitap olarak değerlendirdim ve öylece okumaya başladım.

 

İlk bölümü okumam ardından  gerçekten meraklanmaya başladığımı ve beni giderek içine çektiğini hatırlıyorum eserin. İkinci bölüm ardından ise “Acaba bana göre mi?” bu kitap demeye başladım. Merakımı giderek artıran bir olay örgüsüne sahipti.

 

Başlarda bir polisiye havasına bürünse de sonraları içsel bir yolculuk olduğunu anladığım eseri okurken geçekten allak bullak oldum. Bir ileri, bir geri derken olayların sonucunun nereye bağlanacağını ve neler olabileceğini tahmin ederken buldum kendimi ki bu benim bir kitaptan en büyük beklentimdir.

 

Olaylar ilerledikçe eserden gerçekten tat almaya başladım. Her sayfada daha çok merak uyandıran ve karakterleri benimseten bir anlatım örgüsüne sahip bir eser olarak karşımda durmaya başladı. Zaman zaman ağlama noktasına gelecek kadar güzel bir içerik ve anlatıma sahip olduğunu görmek beni bir okuyucu olarak memnun eti.

 

Kitap bittiğinde ise gerçekten nelere, neden değer verdiğimizi sorgular hale geldim. Eserin baş kahramanı Lydia ve kendi başıma gelenleri sorgular durumdaydım eser bittiğinde. Gerçekten farklı bir tadı ve dokusu olduğunu belirtmek gerekiyor.  Genel anlamda zevk alarak okuduğum bir eser oldu. Bu kitaptan bu kadarını beklemeyerek başlasam da bir okuyucu olarak zevk almış bir şekilde kitabın kapağını kapattım.

 

Yazım Dili Yorumu

 

10. Çekiliş Sona Erdi. Açıklamayı 1-2
güne yapacağım. Takipte kalın. Açıklama
tarihine katar katılım
hakkınız mevcuttur. 

Sade ve temiz bir dil ile yazılmış eser. Okunması oldukça kolay. Kafa dağıtma anlarında okunabilecek berraklığa sahip. İlk kitabını okuduğum Celeste Ng’nin dilini sevdiğimi belirtmem gerekiyor. Yoğun bir okuma döneminden çıkmışsanız bu tarz bir yazım ile kafanızı rahatlatabilirsiniz.

 

Yapısal Yorum

 

Yukarda belirttiğim gibi kapak bana hitap etmiyordu. Fotoğraf kapakları nedense sevmiyorum. Üzerinde ki “Amazon’da yılın en iyi kitabı” yazsı ise gereksiz bir ayrıntıdan ibaret. Ama içerik olarak herhangi bir yazım yanlışı ya da baskı hatasıyla karşılaşmadım ki bu da benim için tatmin edici bir nokta.

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

Lydia öldü. Ama henüz kimse bilmiyor... Böyle başlıyor bu hikâye. Lydia'nın kahvaltıya inmediği o mayıs sabahında. Lee ailesi; pişmanlıkları ve kırgınlıkları, ihanetleri ve güvensizlikleri, söyledikleri ve söylemedikleriyle mutfak masasında beklerken. Sonrası, adına mutluluk dediğimiz denge oyunu ve bizi bir arada tutan sırlar üzerine başka bir hikâye...

 

Yayınlandığı günden bu yana, okurların ve eleştirmenlerin övgüyle karşıladığı Sana Söyleyemediğim Her Şey, her sayfası küçük sürprizlerle dolu, etkileyici, özel bir roman.

 

Hayranlık uyandıran bu kitapla ilgili tek endişem, bundan sonra okurun beklentisinin çok daha fazla yükselmesi. Derin, dokunaklı ve hassas bir metin.

-Chris Schluep-

 

Başarılı bir ilk roman, aynı zamanda yürek burkan bir hikâye... Celeste Ng, hünerli bir şekilde ipleri elinde tutmayı başarıyor. Çokkuşaklı bu roman, bir ailenin bütün sırlarına ışık tutan son derece ilgi çekici ve ustaca bir eser.

-Los Angeles Times-

 

Sürükleyici bir gizem ve farklı ırklardan gelen bir aile üzerine etkileyici bir inceleme. Tartışma yaratacak bir ilk roman. -Entertainment Weekly-

 

Zekice yazılmış, duygusal bir ilk roman. Ng, asimilasyon temasını duygusallıkla ve gitgide artan bir gerilimle, birbirinin içine geçmiş bir masal gibi işlemeyi başarmış.

-O Magazine

 

Eğer bu romanı okumadıysanız, şimdiye dek iyi bir Amerikan kurgusuyla karşılaşmadınız demektir.

-The New York Times Book Review-

(Tanıtım Bülteninden)

 

KÜNYE

 

Adı: Sana Söyleyemediğim Her Şey

Yazar: Celeste Ng, Zeynep Yeşiltuna (Çevirmen)

Baskı tarihi: Eylül 2015

Sayfa sayısı: 336

Format: Karton kapak

ISBN: 9786053487807

Kitabın türü: Edebiyat, Roman

Orijinal adı: Everything I Never Told You

Çeviri: Zeynep Yeşiltuna

Dil: Türkçe

Ülke: Türkiye

Yayınevi: Martı Yayınları

 

ALINTILAR

 

O da anlıyor. Farklı olmak nasıl bir şey, o da anlıyor. Sayfa 46

 

Anneler herkesin eşit yaratıldığı topraklara ayak basmak için farklı çarelere başvurmak zorundaydı. Sayfa 50

 

Zaten bir kızın annesinden saklayabileceği ne gibi bir sırrı olabilirdi ki? Sayfa 87

 

Kurabiye kavanozunda daima kurabiye olacak, yazıyordu. Sıcak bir yuvanın bundan daha mutlu bir sembolü olabilir mi? Sayfa 97

 

Bu gün birini sevindirin, bir kek pişirin! Bir kek pişirin, parti düzenleyin. Bir partiye giderken götürmek için bir kek pişirin. Sırf bugün kendinizi iyi hissettiğiniz için bir kek pişirin. Sayfa 111

 

Ev içinde annesi olmadan farklı kokuyordu. bunu bir kere fark ettikten sonra da bir daha geri alamadı. Sayfa 155

 

Küçük kızıyla birlikte yemek pişirmeyi hangi anne sevmez? Ve hangi kız çocuğu annesiyle birlikte bir şeyler öğrenmeyi sevmez? Sayfa 157

 

Kibarlık her şeye katlanmayı daha da zorlaştırıyordu. Sayfa 160

 

İnsan zaten hayatta asla istediğini elde edemezdi. Tek yapabildiği şey, onsuz da idare etmeyi öğrenmekti. Sayfa 224

 

Bir şeyi değerli kılan nedir? Onu kaybetmek ve bulmaktır. Sayfa 318

 

13 yorum:

  1. Benim de okuyup okumamak konusunda kararsız kaldığım bir kitaptı. Ama yorumuna göre bu sene içinde okumayı planlıyorum artık. :) İnsana neyin önemli olduğunu hatırlatan kitapları seviyorum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok farklı bir tadı olan kitap. eğer sahipsen esere hemen oku derim. Benim hoşuma gitti.

      Sil
  2. Yorumundan okumam gerektiğini anlıyorum. Alıntılar da çok güzel geldi ve ilgi çekici görünüyor. Açıkçası merak ettim :) Çok güzel bir yorum olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim öncelikle. Okursan yorumunu okumayı çok isterim. Benim adıma güzel bir okuma oldu gerçekten.

      Sil
  3. Bende bi youtube kanalından duymuştum kitabı alayım dedim ama öyle pek kişisel gelişim tarzı içerikler bana göre değil. Bi şans vermeli mi bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel gelişim değil aslında, sadece farklı bir tadı var. Ve bence güzel bir tat

      Sil
  4. Ben bu kitabı o kadar seviyorum ki. Maalesef pek bilinmiyor. Bu da yayınevinin hatası bence. Kapağı ve ismi sanki ergen gençlik romanıymış izlenimi veriyor ama kitapla alakası yok. Senin de sevmene sevindim. Herkese önerdiğim bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabı okuduğunu bilmiyordum abla. Gerçekten bence yeterince değer bulamamış bir kitap. belki daha güzel bir kapak ve daha güzel bir tanıtımla yeniden basılır. Bence e tavsiyelik bir kitap.

      Sil
    2. Başka bir şey isteseymişiz olacakmış. Kitap Yabancı Yayınları'ndan farklı bir kapakla basılmış :-)

      Sil
    3. bende yorumuna cevap verdikten sonra gördüm. Gerçekten daha güzel olmuş ama :) dilek zamanını tutturmuşuz galiba :)

      Sil
  5. Yılın en iyi kitabı da seçilmiş. Merak ettim şimdi ben de hemen atıyorum Goodreads listeme 😃

    YanıtlaSil
  6. Şimdi baktım online kütüphanede de varmış ama ben senin gibi uzun uzun yazamam 😀

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.