Umudunu Kaybetme / 1. Yorum

Umudunu Kaybetme, The Pursuit of Happyness, Aile, Biyografi, Dram, Gabriele Muccino, Steve Conrad, Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith, Dan Castellaneta, Film Yorumları, BCP

Cahil Okur’dan herkese selamlar…

 

Blogları Canlandırma Projesi kapsamında bu ay izlediğim filmin yorumuyla karşınızdayım. Aynı zamanda yılın ilk film yorumu olacak eserimiz Will Smith’in oğluyla başrolünde yer aldığı “Umudunu Kaybetme”… Ama önce filmin kısa bir tanıtımını sizlerle paylaşacağım;

 

Özet ve Detaylar

 

İyi bir baba olan Chris Gardner, işinde sorunlar yaşayan, maddi açıdan sarsıntıda olan ve aynı zamanda iyi bir eş olan bir adamdır. Ancak ne yazık ki eşi sıkıntılara daha fazla katlanamayacağına karar vererek onu terk eder. Christopher adındaki oğulları da babasının yanında kalır. Karısının terk edişi de yetmezmiş gibi bir de ev sahibi dışarı atar baba –oğulu. Sokaklarda kalıp, tuvaletlerde, düşkünler evinde çalışarak ayakta durmaya çalışır. Oğlunun sevgisi bu mücadeleci baba için her şeydir. Ve sevgiye eklenen bir var olma savaşı hiç şüphesiz, vakti geldiğinde en mükemmel kapıları açacaktır. (Alıntıdır)

 

Film Yorumum

 

Aslına bakarsanız uzun zamandır film izlemiyordum. Daha çok dizileri takip ettiğim söylenebilir ki, halen GoT kalitesinde bir dizi ile karşılaşmadım ve tavsiyelerinize açığım… Lafı uzatmadan konumuza geçecek olursak; filmin başlangıç sahneleri ile birlikte nedense farklı bir huzur kapladı içimi. Baştaki müzik bile size arkanıza yaslanıp keyfini çıkartmanızı dikte eder bir havaya sahip.

 

Bu tarz filmlerdeki genel işleyiş itibari ile kahramanımızın aklına bir fikir gelir ve hayatı bir anda değişiri beklediğim sırada meşhur yetişkin oyuncağı Rubik Küp için ayrılan sahne dikkatimi çekti. Kahramanımızın Rubik küp sayesinde de gerçekten hayatı değişmeye başladı diyebilirim.

 

İlk bir saati geride bıraktığım sıralarda “İşler daha ne kadar kötü gidebilir” diye düşünmeye başlarken, filmin bir repliği ile şaşırdım kaldım; “Mutluluk belki de sadece arayacağımız bir şeydir de hiçbir zaman sahip olamayacağımız bir şeydir” diyordu kahramanımızın iç sesi… Cidden başına gelenleri gördükçe “Acaba bu tespit doğru mu?” kafasına girdiğimi belirtmem gerekiyor.  Beni etkileyen bir diğer sahne ise oğluyla konuşurken sarf ettiği şu sözler oldu; “Bir daha kimsenin sana bir şey yapamayacağını söylemesine izin verme!” Gerçekten kendimize yaptığımız beklide en büyük haksızlık bu oluyor.

 

Umudunu Kaybetme, The Pursuit of Happyness, Aile, Biyografi, Dram, Gabriele Muccino, Steve Conrad, Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith, Dan Castellaneta, Film Yorumları, BCP

Filmin genelinde başlarına olmadık işler gelirken, evsiz kaldıkları bölümler beni etkileyen kısımdı. Bir babanın çaresiz kaldığına şahit olmak gerçekten kötü. Bir de babaların cevaplayamayacağı sorularla karşılaşması…

 

“Umudunu Kaybetme” filmi genel anlamda bu tarz filmlerin klasikleşen yapısından uzakta kalmış gibi geldi bana.  Hani o sizi ağlamaya sevk eden veya konuyu aşırı dramatize eden filmlerden değil. İçerisindeki duygusallık ve başarı unsuru yeterli seviyede ve “Evet bunları bende yaşabilirim” dedirten bir film. Bu ayarın tutturulması ile birlikte filmin sizi esir alması da mümkün kılınmış oluyor.

 

Umudunu Kaybetme, The Pursuit of Happyness, Aile, Biyografi, Dram, Gabriele Muccino, Steve Conrad, Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith, Dan Castellaneta, Film Yorumları, BCP

Yanlış hatırlamıyorsam Will Smith’in oğlu Jaden ile çektiği ilk film Umudunu Kaybetme... Aile bireyleriyle birlikte oturup izlenebilecek kalitede bir yapıt. BCP etkinliği kapsamında izlediğimve bende güzel hatıralar bırakan bir film oldu. Sizlere de izlemenizi tavsiye ederim.

 

 Not: Filmin genel içeriğinden spoiler olmaması için pek bahsetmiyorum. Daha çok bende bıraktığı etkiyi sizlerle paylaşıyorum ki filmi izlerken ön bilginiz olmasın.

Film Künyesi

 

Orijinal İsmi: The Pursuit of Happyness

Vizyon Tarihi: 2 Mart 2007

Süre: 117dk

Tür: Aile, Biyografi, Dram

Yönetmen: Gabriele Muccino

Senarist: Steve Conrad

Yapımı: 2006 – ABD

Oyuncular: Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith, Dan Castellaneta, Zuhair Haddad, James Karen, Kurt Fuller, Mark Christopher Lawrence, Brian Howe, Domenic Bove, Takayo Fischer           , George Cheung, Scott Klace, Joyful Raven, Geoff Callan

40 yorum:

  1. Filmin bir kaç videosuna rastlamıştım. Sanırım kaydetmiştim izlemek için ama bir türlü fırsat olmadı. Konusu da çok iyi. Mutlaka izleyeceğim. 😊

    YanıtlaSil
  2. Ben çok önceden izlemiştim bunu gerçekten efsane bir filmdi

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi uzun zamandır erteliyorum, zaten evlerde darlanıyoruz bir de kendimi dram filminde bulmak istemedim :)))

    YanıtlaSil
  4. Ne zamandır listemde, izlemenin vakti geldi sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oldukça beğendim umarım sende beğenirsin :)

      Sil
  5. Yer yer hüzünlü olsa da umut aşılayan kaliteli bir filmdi Umudunu kaybetme :)

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce izlemiştim. Bu tarz filmler ruh halime göre ya çok etkilendiğim ya da eh işte kategorisinde değerlendiğim yapımlar oluyor. Filmi gerçekten çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anca izleyebildim ama insanın ruh haliyle doğru orantılı bir seyir zevki verdiği konusuna katılıyorum. Bende oldukça beğendim.

      Sil
  7. Daha önce birkaç kez karşılaştım ama hiç fırsat vermedim. Bir gün fırsat vereceğimi biliyorum. Konusu itibarı ile bana La Vita E Bella'yı andırdı. Baba oğulun düştüğü durum ve ikisinin yaşantısı...

    BCP mevzusunu daha sonra inceleyip dahil olmak isterim. Kesinlikle herkese faydası dokunacak bir şeye benziyor.

    Dizi önerisi olarak birkaç tane yazmak istiyorum. Belli bir tema olsaydı ona göre önermek isterdim. GoT'u da hiç izlemedim, önereceklerim ona yaklaşık bir şey mi bilmiyorum ama gayet iyi olduklarını biliyorum. Fringe, The Mentalist, Forever, Peaky Blinders, Mindhunter, True Dedective ve Sherlock şimdilik aklıma gelenler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BCP ye istediğiniz an katılabilirsiniz. Yorum bırakmanız yeterli.

      Dizi önerilerinizden sadece Peaky Blinders a bir kaç bölüm baktımdiğerlerinide göz atacağım

      Sil
  8. Güzel filmdi, gözlerde bir damla yaş :) Eline sağlık yorum için gelip filmi hatırlatacak bir yazı okumak da güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşüncülerin için

      Sil
  9. Kesinlikle herkesin izlemesi gereken filmlerden biri. Mükemmel, hatta efsane filmlerden biridir. Verdiği mesaj çok güzel. Seneler önce izlediğim ve tekrar tekrar izlenecek filmlerden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir film, bende beğenerek izledim

      Sil
  10. Sürekli karşıma çıkan ama çok dramdır diye vazgeçtiğim film. Yine de listenin ilk sıralarına getirmeyi düşünüyorum. Emeğinize sağlık^^

    YanıtlaSil
  11. Bence en iyi ve gerçekçi motivasyon filmi :) dönem dönem izlerim. Bu arada bir hafta önce geri döndüm bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrardan hoşgeldin o zaman en kısa sürede ziyarete geleceğim

      Sil
  12. izlememiştim daha önce listeme alayım :) bir anne nasıl çocuğunu bırakıp gider ya hiç mi merak etmedi daha sonra bak sinirlendim buna daha izlemeden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne konusu karışık ama nedense bende terketmesine bir tık sinirlendim evet!

      Sil
  13. İzlediğim güzel filmlerden biri. Bence izlenmesi gereken filmlerden...

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten temaya çok uygun izlenmesi gereken nefis filmlerden bir tanesi...

    YanıtlaSil
  15. Tekrar tekrar izlemek istediğim şahane bir film. Emeğinize sağlık. Tema için çok uygun bir öneri olmuş :)

    YanıtlaSil
  16. Filmin gerçekten güzel yanlarına değinmişsiniz ^_^ Teşekkürler yorum için.

    YanıtlaSil
  17. Lise zamanı sınıfta izleyip etkilendiğimi ve filmin genel hatlarını hatırlıyorum filmden paylaştığın alıntıları hiç hatırlamıyordum,tekrar izlememin zamanı gelmiş demek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gözüküyor, gerçekten güzel bir film

      Sil
  18. Çok güzel bir yorum olmuş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.