Seçilmiş (Gece Evi Serisi 3) / 4. Yorum (121)

Seçilmiş, P. C. Cast, Kristin Cast, Sevinç Seyla Tezcan, House of Night Serisi 3, Gece Evi Serisi, Edebiyat, Fantastik, Roman, Chosen, Pegasus, Kitap,Kitap Yorumları,

Cahil Okur’dan herkese selamlar…  Tekrar okunanlarda bu gün Gece Evi Serisi’nin üçüncü kitabı olan Seçilmiş ile karşınızdayım.

 

KİTAP YORUMU

 

Gece Evi Serisi’ni üniversiteye gittiğim yıllarda okuduğumu daha önceki kitapların yorumlarında belirtmiştim. Belirli bir süre geçince yeniden okumak istedim ve kaldığım yerden devam ediyorum. Bu gün serinin üçüncü kitabı olan Seçilmiş ile karşınıza geldim.

 

İçerik Yorumu

 

Yukarıda da belirttiğim gibi bu bir yeniden okuma etkiliği kapsamında okuduğum bir kitap. (Kendi kendime yürüttüğüm bir etkinlik.) Kitaplarımın başına tarih atarım, bu kitabı da ilk kez 23 Eylül 2011 tarihinde okumuşum. Aradan yaklaşık olarak 10 yıl kadar bir zaman geçmiş.

 

Lafı uzatman içerik konuna gelecek olursak, serinin tamamı gibi bu kitapta da olaylar oldukça güzel ilerlemekte. Olay akışı o denli iyi ki sizi bir anda içine çekiyor ve ne kadar zamanda ne kadar çok sayfayı geride bıraktığınızı anlamıyorsunuz.

 

Vampir dünyasını genelde daha korkunç ve daha farklı olarak kafamızda tasarlardık, şu son 10 ile 15 yıl arasında çıkan kitaplardan önce… Bilinen ilk vampir kitabı olan Bram Stoker’ın Dracula kitabına da gönderme yapıldığı bölümler mevcut bu arada ama karşılaşacağınız dünya bizim dünyamıza (Fanilerin) bir hayli yakın. Bu anlamda adaptasyon sürecini kısa sürede atlatıyorsunuz. Yazarların Amerikan Yerlileri’nin ritüellerini baz alarak oluşturduğu Vampir ritüelleri de benim bu kitaba ısınmamı sağlayan etkenler arasında.

 

Yaratılan yeni Vampirler dünyasında anaerkil bir yapı mevcut. Bu kitabın gerçekten hoşuma giden taraflarından bir tanesi.  Kadına verilen değerin ön plana çıkartılması bir okuyucu olarak beni gerçekten mutlu etti. Peki kötü olan ne? Kimilerine göre dar kafalı veya eski kafalı olarak görünebilirim ama bence gençlerin okumasına yönelik yazılan bu tip kitaplarda ikili ilişkilerin temelleri sağlam atılmalı. Çok farklı özelliklere sahip ilişkiler mevcut Seçilmiş kitabında. Elbette ki herkesin tercihi kendini alakadar eder yalnız, gençlere daha sağlıklı bir ilişki sistemi üzerinden örneklemeler sunmanın önemli olduğu kanısındayım.

 

Genel anlamda memnun kaldığım bir kitap oldu. Çerez kategorisinde nitelendirebileceğim bir seri. Eğer kafanızı dağıtmalık bir şeyler arıyorsanız Gece Evi Serisi’ni öneririm.

 

Yazım Dili Yorumu

 

P.C. Cast ve Kristin Cast tarafından yazılan eserde dilin oldukça sade ve anlaşılır olduğunu söyleyebilirim. Orijinal dilinde de durum bu mudur bilmiyorum ama Türkçe çevirisi oldukça başarılı ve absürt bir durumla karşılaşmadım. Bu anlamda içiniz rahat olabiliri.

 

Yapısal Yorum

 

Kitabın yapısal formunun benim hatam sonrasında bozulduğunu belirtmem gerekiyor. Ne oldu, ne yaptım da bu kitap bu hale geldi bilmiyorum. Uzun zamandır bu halde ama kitap. Onun dışında Pegasus kaynaklı herhangi bir sıkıntı yok. Bu nedenle yayıncı kuruluşun işini başarıyla geçekleştirdiğini söyleyebilirim.

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

Büyük bir felaket Zoey Kızılkuş'u bekliyor. En iyi arkadaşı artık ölümsüz. Dostları birer düşmana dönüşmekteler. Düşmanları ise birer dosta. Ve o kana susamış üç erkekle aynı anda çıkmaktadır. Genç bir vampir olmak hiç bu kadar cehenneme dönüşmemişti.

 

KÜNYE

 

Adı: Seçilmiş

Yazar: P. C. Cast, Kristin Cast, Sevinç Seyla Tezcan (Çevirmen)

Alt başlık: House of Night Serisi 3

Baskı tarihi: 2012

Sayfa sayısı: 336

Format: Karton kapak

ISBN: 6054263011

Kitabın türü: Edebiyat, Fantastik, Roman

Orijinal adı: Chosen

Çeviri: Sevinç Tezcan Yanar

Dil: Türkçe

Ülke: Türkiye

Yayınevi: Pegasus

 

ALINTILAR

 

Kediler nasıldır bilirsiniz: Onların sahipleri yoktur; personelleri vardır. Sayfa 9

 

Yalanlar hiçbir şeyi halletmez. Hatta kolaylaştırmaz. En azından uzun vadede. en iyisi doğruyu söylemek ve ortaya çıkan dürüst rezaleti toparlamaya çalışmak. Sayfa 48

20 yorum:

  1. Bloğumdan kontrol ettim 2013 te dokuz kitabını okuyup kısa bir not yazmışım. Serinin akıcı olduğunu hatırlıyorum. Yazdığım yoruma göre ilk altı kitap güzelken devamında Zoey karakterinin şıpsevdi tavrı tadını kaçırmış birazcık. Dediğiniz gibi sağlam ilişkilerin önemi büyük. :) Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de sanırım 9 kitabı falan var. O zamanlar okumustum ama tam hatırlayamıyorum. Amazonlar falan gırıyor ilerde işin içine diye kaldı aklımda ama bakalım bu yıl içerisinde tekrar okuyarak burada yorumlayacağız ve birlikte göreceğiz.

      Sil
  2. Yalan olmasın, çocukken 7 serisini bulabilmiştim gerisini bulamayınca herhalde artık basmıyorlar deyip dağıttım :D Biraz fazla çocuksu bir dünya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocukken? cocuksu? bu tabırlere hep takılmısımdır. Kitabın cocuksulugunu neye göre belirliyorsun mesela?

      Sil
  3. Seneler seneler once arkadaslarim okurdu. Ben hic okumadim bu seriyi ama kafa dagitacak bir seyler ariyorum. Bir sans verebilirim. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa dağıtmalık hafif bir kitap yukarıda da belirtiğim gibi. Vampirlerden de hoşlanıyorsan tavsiye ederim

      Sil
  4. Siz aynı kitabı tekrar okuyanlara hayranım. Benim içimden hep okunacak çok fazla kitap var, önce okumadıklarını oku diye geçiyor. Bir gün bu düşüncemi kıracağım biliyorum ama ne zaman bilmiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyacak çokça kitap olduğu aşikar ablacım, lakin arada böle eski kitapları da okumayı seviyorum. Bir nevi geçmişi yad etmek gibi bir şey. Alacakaranlık serisini de okumayı planlıyorum mesela bu sene. Yıllar sonra biliyorsun beşinci kitap çıktı. Baştan bir ele almakta fayda var.

      Sil
    2. Beşinci kitabı ben de aldım ama ben direkt onu okuyacağım. Aynı olaylar Edward'ın bakış açısından anlatılıyormuş. Okudukça hatırlarım diye düşünüyorum.

      Sil
    3. Sırf kurt adamlara karşı farklı bakış açısı için Meyer 'i tekrar okuyasım var

      Sil
  5. Vampirler yazısını okuyunca bi korkmadım değil:) Yazdığın bir başka cümle olan, kadınların değerini ön plana çıkaran bir kitap olarak tanımlamışsın; bu çok hoşuma gitti. Keşke bu tarz kitaplar biraz fazla olsa. Yorumun çok güzel, emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimiçin serinin en güzel tarafı anaerkil bir yapıda ilerlemesi iyebilirim. bu anlamda çok hoşuma gidiyor. Bu tarz kitapların daha fazla olması gerektiğine inanlardanım bende. evli bir aam olarak şu yaşadığımız devirde kadına yeterince değer verilmediğini söylemek mecburiyetindeyim.

      Sil
  6. okudum ben bunlardan bir kaçını ama yeğenden mi oğlandan mı arakladım da okudum bilemedim şimdi, tekrar okunur mu okunur, ve fakat elimde o kadan çok kitap mevcut ki :D keyifli okumalarınız olsun

    YanıtlaSil
  7. Bu seri yıllardan gözüme çarpıyor ama aşırı uzun bir seri, başlamak benim için zor. Yoksa vampir teması sevenler için ideale benziyor :)

    YanıtlaSil
  8. yaa ben bunu ortaokuldayken kütüphaneden alıp okuyordum ama sonra ara vermiştim kaçıncı kitapta kaldığımı bile hatırlamıyorum ama çok güzeldi baştan seriyi alıp okuyayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tekrar okuma yapıyorum :) 12 kitaplık bir seri

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.