79: KİTAP YORUMU : Harry Potter ve Felsefe Taşı

Kitap Yorumları, J. K. Rowling, Harry Potter ve Felsefe Taşı, Harry Potter And The Philosopher's Stone, Ülkü Tamer, Yapı Kredi Yayınları, Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik
Yazar: J. K. Rowling
Baskı Tarihi: Mayıs 2016
Sayfa Sayısı: 274
ISBN: 9789750802942
Orijinal Adı: Harry Potter And The Philosopher's Stone
Çeviri: Ülkü Tamer
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik

KİTAP HAKKINDA


"Harry, elleri titreyerek zarfı çevirince mor balmumundan bir mühür gördü; bir arma - koca bir 'H' harfinin çevresinde bir aslan, bir kartal, bir porsuk, bir de yılan."

HARRY POTTER sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektupla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Geç kalmış yorumlar serimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bakalım bu seri ne zaman bitecek çok merak ediyorum. Oldukça fazla bir şekilde blogumu boşladığımın farkındayım. Sizlerden özür diliyorum.
Seriye Harry Potter ve Felsefe Taşı ile devam ediyoruz. Lafı fazlaca uzatman gençliğim en güzel kitaplarından olan bu kitap hakkındaki fikirlerimi sizlerle paylaşmaya başlıyorum hemen. 

İçerik Yorumu

Harry Potter ve Felsefe Taşı ile tanışmam aslında çok ama çok zaman önceydi. Bir fanatik olduğumu söyleyemem (İnternetteki fanatikleri görünce onlara haksızlık etmek istemedim.) lakin yine de serinin sıkı takipçilerinden birisiydim.

Harry ile tanışmamızın 20. yılı sebebiyle seriyi tekrar okumak istedim. Ayrıca ilkinde ödünç alarak okuduğum kitapların kütüphanemde de yer alması benim için önemliydi. Okurken zaman zaman ilgimin kaydığını belirtmem lazım. Lakin bunun başlıca nedeni benim kitabı ikinci kez okuyor olmam ve hakkında bolca bilgi sahibi olmamdı.

İçerik anlamında Rowling2in yazdıklarını övmemin ya da yermemin çok bir anlam ifade etmediğini biliyorum. Çünkü hepimizin kitap hakkındaki fikirleri sabit sanırım.

Her şeyiyle güzel bir okumaydı bence. Hala okumadıysanız bu seriyi size tek bir sorum var; “Hangi dünya da yaşıyorsunuz siz?”

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

Yazım Dili Yorumu

J. K. Rowling diyorum size…. Hadi ama… Daha ne diyebilirim ki.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,7

Yapısal Yorum

Kitabın hayran kaldığım noktalarından birisiydi. YKY’nin yeni tasarımına hayran kaldım. Sadece Hagrid tasarımı biraz ürkünç olmuş. O pamuk kalpli adamı keşke bu kadar sert çizmeseydiler.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Bazı olaylar vardır, dostluklara yol açar, dört metre boyunda bir ifritin canına okumak da öyle bir olaydı işte.  (Sayfa 160)


Düzenli bir kafa için ölümde büyük bir serüvenden başka bir şey değildir.  (Sayfa 262)

6 yorum:

  1. Seriyi birkaç kez okudum, defalarca okusam yine de bıkmam herhalde :D Yeni kapaklarını beğendim, resimli baskıları da bir harika olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimli baskıları da cidden merak ediyorum. Umarım kısa zaman içinde onları da edineceğim.

      Sil
  2. Ben de seriyi yıllar önce okumuştum. Bazı kitaplarını ödünç almıştım, bazıları bende vardı. bu yeni basımlarda gözüm var. Bütün seriyi alıp baştan okumak istiyorum ama yakın zamanda yapamam herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem seriyi okumak hemde güzel eserlere kitaplarda yer açmak adına başladım bende... Güzel oldu bence.

      Sil
  3. Söyleyecek hiçbir şeyim yok keşke Hermione olup o dünyada yaşamış olsam

    YanıtlaSil
  4. Harry potter kıtaplarıu cok guzel hepsını okudum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.