35: KİTAP YORUMU : The 100 – 21. Gün

Kitap Yorumları, The 100 - 21. Gün, Kass Morgan, Arın Zengin, GO kitap, GO!,
Kitabın Adı:The 100 - 21. Gün
Yazar:Kass Morgan
Baskı Tarihi:Mart 2015
Sayfa Sayısı:312
İSBN:9789759998028
Kitabın Türü:Roman, Edebiyat
Çeviri:Arın Zengin
Dil:Türkçe
Yayınevi:GO!

KİTAP HAKKINDA


Dünya'da Yalnız Olduklarını Sanıyorlardı Yanılmışlardı

Yüz grubunun Dünya'ya ayak basmasının üzerinden 21 gün geçmiştir. İçlerinden birinin uğradığı ölümcül saldırının ardından Dünya'da yalnız olmadıklarını anlayan grup üyeleri yaşadıkları şoku atlatamadan birer birer hastalanmaya başlarlar. Belirtiler radyasyon zehirlenmesini işaret etmektedir. Aynı gün ele geçirecekleri Dünyalı kızın onlara söyleyeceği çok şey vardır. Onların, Dünya'ya ayak basan ilk Koloniciler olmadığı gibi…

Wells, grubun güvenliğini sağlamak için canla başla çalışırken Clarke diğer Kolonicileri bulmak için kamptan ayrılacak, Bellamy ise ne pahasına olursa olsun kız kardeşini bulacaktır. Gemide kalan GLASS ise hayatının aşkı ile kendi hayatı arasında bir seçim yapmak zorundadır.

New York Times çoksatarı THE 100 kitabının devamı olan 21. Gün'de sırlar bir bir açığa çıkarken inançlar sınanıyor ve ilişkiler sınavdan geçiriliyor.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan Herkese Merhabalar…

Şubat okumalarına The 100’ın 2. kitabı olan 21. Gün ile devam ediyoruz. Kitabı bitireli birkaç saat oldu. Taze tazede hemen yorumu sizlerle paylaşayım istedim. Lafı uzatmayalım ve hemen yoruma geçelim. İyi okumalar…

  1. İçerik Yorumu

The 100’ın ilk kitabında da bahsettiğim gibi kitabın evreni oldukça hoşuma gidiyor. Gerçekten o savaşı bir kenara bırakırsak öylesi bir dünyada yaşamayı isterdim. İkinci kitapla birlikte o ilk kitaptaki karakterleri takip edemem hastalığım büyük orana geride kaldı.  Bu da kitaptan daha fazla zevk almamı sağlayan konulardan başlıcası oldu.

100 kişilik mahkum grubunun Dünya’da başlarına gelenler anlamında beni öyle çokça şaşırtan bir konu olmadı ancak. Hemen hemen bu konuyu işleyen her film ve kitapta yaşanabilecek olaylarla karşılaştıklarını söyleyebilirim. Ancak burada Kass Morgan’ın hayal dünyasına bir yergi söz konusu değildir, bunu da hemen belirteyim.

Olay örgüsü oldukça beklenir olmasına karşın Kass Morgan karakterler üzerinden hikayeyi anlatma sürecinde sizi kendisine bir şekilde bağlamakta. Bu da kitabın bana göre en güzel taraflarından birisi.

Diğer taraftan son kitapta işlerin biraz daha karışacağı izlenimine de kapılmış durumdayım. 21. Gün’de verilen bazı ipuçları beni hemen Eve Dönüş kitabını okumaya itiyor açıkçası. Bu anlamda elinizden bırakamayacağınız bir kitap olacağına eminim.

Bunların yanı sıra ne yazık ki bana Türk Filmlerini hatırlatan bir kurgu ile de karşılaşmak aslında gülümsememe neden oldu. Malum satırları okurken (olayın sürpriz olmasını istemem nedeniyle burada ne olduğunu açıklamıyorum.) Kas Morgan acaba Yeşilçam hayranı falan mı diye düşündüm. Bahsettiğim sayfalara geldiğinizde eminim bana hak vereceksiniz.

İçerik anlamında 21. Gün benden ciddi bir puan almış durumda. Ben oldukça beğendim umarım sizde beğenirsiniz.

  1. Yazım Dili Yorumu

İlk kitapta da bahsettiğim gibi Kass Morgan’ın sizi yormayan bir anlatım dili var. Gerçekten okurken sizi zorlamayacak ve kendisine bağlayacak bir yazım diline sahip. Bununla birlikte kullanılan akıcı dil nedeniyle kendinize “Kitap hangi ara bitti?”  diyebilirsiniz şimdiden uyarıyım.

  1. Yapısal Yorum

21. Gün kitaplığımdaki ikinci Go! eseri. Bu adamların kitap dizaynlarına gerçekten hayranım. Birilerinin kendilerinden örnek alması gerektiği kanısındayım. Yapısal olarak kitaba yapılabilecek fazlaca bir yorum yok. Benden tam not aldı. Kitaptaki bazı yazım hatalarına rağmen J

SEÇTİĞİM SÖZLER


·         Yanılmışlardı...
Bazıları buradan hiç ayrılmamıştı (Sayfa 6)

·         Cennet nerede olduğunu hayal ediyorsak oradadır  (Sayfa 24)

·         Lider olmak demek doğru bildiğini yapmak demekti. (Sayfa 111)

·         Eğer birbirimizle ilgilenemeyeceksek bu onların hakkımızda yanılmadığı anlamına gelir.  (Sayfa 140)

·         zaman neden gemideki herkes aynı dili konuşuyordu? (Sayfa 160)

·         Güzelden daha fazlası olacaktı. O, güçlü olacaktı. (Sayfa 190)

·         "Bu bir veda değil, tatlım. Annenle birlikte seni cennette göreceğiz."
Cennet? Clarke düşündü, allak bullak olmuştu. Şu eski şarkı sözü aklına gelmişti. Cennet Dünya'da bir yerdir  (Sayfa 206)

·         İnsan, çocuktan sonra gerçek bir terfi anlamına geliyor. Gerçi ikisinin de aynı türden olduğuna emin değilim  (Sayfa 228)

·         Dileklerini hiçbir zaman kimseye söyleyemezsin. Bir sır olarak kalmalılar.  (Sayfa 229)

·         Sadece kendimiz için doğmadık. (Sayfa 232)

·         Dünya'da yalnız değildi. Ailesi hayattaydı.  (Sayfa 289)

Kitap Yorumları, The 100 - 21. Gün, Kass Morgan, Arın Zengin, GO kitap, GO!,

 SERİNİN DİĞER KİTAPLARI

Kitap Yorumları, The 100 - 21. Gün, Kass Morgan, Arın Zengin, GO kitap, GO!,


1 yorum:

  1. Bu kitabı duydum ama okumadım. :)

    Bu arada benim de kitabım çıktı, beklerim! :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.