Vahşi - House of Night Serisi 4 / 10. Yorum (127)

Edebiyat, Fantastik, Gece Evi Serisi, House Of Night, kitap, Kitap Yorumları, Kristin Cast, P. C. Cast, Pegasus, Roman, Sevinç Seyla Tezcan, Vahşi, Untamed


Cahil Okur’dan herkese selamlar…   

 

Uzun bir aradan sonra yeni bir kitap yorumu ile karşınızdayım. Ara vermiş olduğum dönemde okuduğum Gece Evi Serisi’nin 4. kitabı olan Vahşi’yi konuşacağız bugün…

 

KİTAP YORUMU

           

            P. C. Cast ve Kristin Cast’in ortaklaşa yazdığı Gece Evi serisine kaldığımız yerden devam ediyoruz. 4. kitap olan Vahşi’yi ben okuyalı bir hayli zaman oldu lakin bir türlü bilgisayar başına oturup sizlerle yorumumu paylaşmak nasip olmadı. İş yoğunluğu ve yaz aylarında akşamların bir hayli kısa olması nedeniyle anca fırsat bulabildim ve hemen klavyenin başına geçtim.

 

İçerik Yorumu

 

            Girizgahı bir kenara bırakır ve kitaba gelecek olursak, yukarıda da belirttiğim gibi Vahşi, Gece Evi Serisi’nin 4. kitabı. Oldukça eski bir basıma ait olan serinin bu kitabında Zoe ve arkadaşlarının başından geçen hikayeleri dinlemeye devam ediyoruz.

 

            Serinin bundan önceki 3 kitabı ile ilgili olan yorumlarımı okumuş olan arkadaşlarımın bileceği gibi kahramanlarımız vampirler ve inanlardan oluşmakta. Bu kitapta seriye yeni dahil olan karakterlerle birlikte kadronun bir hayli kalabalıklaştığını belirtmekte fayda var. Lakin bu kalabalık gözünü korkutmasın ve ben yeni gelen karakterleri de bir hayli sevdim.

 

            Kitapta bahsedilen Nyx hakkında aldığım nota şöyle yazmışım; “Güzel bir hayal ürünü… Hammaddesi  sevgi olan bir düş…” gerçekten karakterlerden bahsederken Nyx’i ayrı tutmak gerekiyor sanırım. Yazarların yarattığı sistemin tepesinde yer alan bu tanrı gerçekten beni oldukça etkiledi. Bundan diğer kitaplar hakkında konuşurken de bahsetmiştim sanırım. Ayrıca bu kitapta ilk kez karşımıza çıkan inanç insanlarının rahibeleri de sizlere farklı bir bakış açısı kazandıracak karakterlerin başında gelmekte.

 

            Kitabın bence içerik anlamındaki en önemli ayrıntısı iyi ve kötü arasındaki savaşı anlatış biçimi… Bir fantastik macera eseri olsa da derinlemesine bakıldığında ve konuların ardında görmeye çalıştığınızda size çağlar boyuca süren bu savaşın oldukça farklı bir yönünü göstereceğinden eminim. Kızılderili mitlerine yapılan dokundurmalar ve dünya üzerinde yaşayan dinlere yaklaşım şekliyle de inanç noktasına farklı bir bakış açısı getirmekte.

 

            Sonuç olarak içerik anlamında benim adıma farklı ve güzel bir okuma oldu. Çok ağır bir içerik olmaması da okunmayı kolaylaştırdı ve zevkli hale getirdi.

           

Yazım Dili Yorumu

 

            Dili oldukça sade ve okuma hızlı gerçekleşiyor. İçerik anlamında a eğer aradığınızı bulursanız ki ben bulacağınız kanısındayım hızlıca okuyup bitirebileceğiniz bir eser.

 

Yapısal Yorum

 

            Kapak tasarımı oldukça güzel. Benim kitaplığımda beğendiğim ender kitap serisi kapakları Gece Evi Serisi’nin kapaklarıdır. İç sayfalarda da oldukça başarılı bir mizanpaj mevcut. Bu anlamda okuru rahatsız edecek bir durumla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

Gece Evinde tehlikeli sırlar ortaya çıkıyor Dostlarınız sizi terk ettikleri zaman hayat çekilmez olur. İsterseniz Zoey Kızılkuş'a sorun. Bir hafta içerisinde üç erkek arkadaşının üçünden de oldu; sıkı bir arkadaş grubunun üyesiyken, istenmeyen birine dönüştü. Artık hayattaki tek arkadaşları ölümden dönenler ya da işaretinden olanlar. Üstelik Neferet insanlara savaş açtı ve Zoey bunun yanlış olduğunu biliyor. Ona kulak verecek kimse var mı?

 

KÜNYE

 

Vahşi  / House of Night Serisi 4

P. C. Cast - Kristin Cast

 

Basım:            Türkçe · Türkiye · Pegasus · 2012 · Karton kapak · 6054263134

Orijinal adı:   Untamed

Tür:                Edebiyat, Fantastik, Roman

 

ALINTILAR

 

Güç, sahibini ve ona en  yakın olanları her zaman değiştirir. Sayfa 94

 

Korku ve bağnazlık, tecrit ve cehaletten doğar. Sayfa 111

 

Sınıflanmalar cehalet getirir, cehalette korkuyu... Sayfa 172

 

Dünya yepyeni bir düzene geçiyor. Sayfa 287


Gece Evi Serisi Yorumlarım 


İşaret (Gece Evi Serisi 1)

İhanet (Gece Evi Serisi 2)

Seçilmiş (Gece Evi Serisi 3)

11 yorum:

  1. Alıntılarına bakılırsa okunur duruyor :) uzun süredir seri kitap okumuyorum listeme aldım emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Benim adıma güzel bir okuma oluyor tavsiye ederim fantastik okumaları seviyorsan

      Sil
  2. Bende daha önce okumuştum ama seriyi bu yıl tekrardan okuma kararı aldım. Gerçekten güzel ilerleyen bir seri kafa dağıtıcı birseyler okumak gerekiyor bazen

    YanıtlaSil
  3. cast lardan başka kitap okumuştum, keyifli yazıyolar, bu da olabilir o zamansa peku, nyx meşhur yaa, aydın ilinde yaşamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o Nyx bunun biraz daha kötü versiyonu sankim :)

      Sil
  4. Bir zamanlar okuyordum ben de ama sonra ipin ucu kaçtı, bitiremediğim bir başka seri olarak kayıtlara geçti😄 Oysa hızlı okunan, dediğin gibi kafa dağıtıcı bir seriydi. Sadece ana karakter kızın her kitapta erkek arkadaş haremine bir başkasını eklemesi hoş değil, çocuğum olsa okutmak istemem sanırım😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten uzun bir seri ve bir yerde ipin ucu kaçması muhtemel.

      diğer eleştirine gelince bu konuda da haklı olabilirsin ama cocuklara kitapsız kalmamasını ama kitaplardaki her şeye de inanmamasını anlatmak lazımdiye düşünüyorum :9

      Sil
  5. Birisi seri kitaplar okuma konusunda emin adımlarla ilerliyor :-)

    YanıtlaSil
  6. Üniversitedeyken okul kütüphanesinden alıp okumuştum ilk birkaç kitabı. Sonra bıraktım, bana pek hitap etmiyor. Fazla genç işine kaçıyor, okumasam da olurmuş. :)

    YanıtlaSil
  7. Okumasam olur? Bilmiyorum her kitap okunmaya değer kafasındayım biraz daha. Biraz hafif bir kitap olduğu noktasında senle aynı fikirdeyim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.