52: KİTAP YORUMU : Kağıt Ev

Kağıt Ev, Carlos Maria Dominguez, 9786056501944, La Casa de Papel, Seda Ersavcı, Jaguar, Roman, Edebiyat, Kitap Yorumları,
Kitabın Adı: Kağıt Ev
Yazar: Carlos Maria Dominguez
Baskı Tarihi: Ocak 2015
Sayfa Sayısı: 94
ISBN: 9786056501944
Orijinal Adı: La Casa de Papel
Çeviri: Seda Ersavcı
Yayınevi: Jaguar
Kitap Kitabın Türü: Roman, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Bazı insanlar kitap okumaz, bazıları okur ve kimileriyse okumakla kalmayıp onlarla birlikte yaşar. Kâğıt Ev, işte bu kitap tutkunlarından Carlos Brauer'in ve onun -bir edebiyat profesörü olan- Bruma Lennon'la olan gizemli ilişkisinin, bu ilişkinin gün yüzüne çıkmasına neden olan bir Joseph Conrad cildinin, kitap ve okuma aşkıyla dolu yaşamların hikâyesi...

Arjantinli yazar Carlos Maria Dominguez'in, yayımlandığı her ülkede büyük ilgi uyandıran novellasını Seda Ersavcı İspanyolca aslından çevirdi. Peter Sis'in çizimleri ve Cem Ersavcı'nın kapak fotoğrafıyla, kalın ciltlerin arasında saklanacak bir mücevher...
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Kağıt Ev okumasıyla karşınızdayım. Öncelikli olarak bana bu kitabı doğum ünümde hediye eden sevgili kardeşim Uzun’a teşekkür etmek istiyorum. İçine bıraktığı notsa beni ayrıca mutlu etmişti belirtmem lazım. Ona da söylediğim gibi ondan böylesi bir not almak beni şaşırttı : ) Yıllardır dostuz lakin bu kadar hisli çocuk olduğunu bilmezdim : ) Neyse daha fazla abartmayayım, bunları okuyup bana kızabilir sonuçta.  

  1. İçerik Yorumu


Evet dediğim gibi Kağıt Ev ile Uzun sayesinde tanıştım. Kısa ama bir o kadar içi dolu bir kitapmış gerçekten Kağıt Ev… Domingez’i ilk defa okuyorum. İyi ki de okumuşum.

Konusundan kısaca bahsedecek olursam sizler gibi ben gibi bir kitap aşığının hayatını anlatıyor diyebilirim.  Hem bir kadına duyulan aşkın hem de kitaplara duyulan aşkın tezahürünü bu kısacık kitapta bulmanız mümkün.

Karakterlerden en çok Delgado’yu beğendiğimi söylemem lazım. Eğer sizde benim gibi gerçek bir kitap aşığıysanız sebebini kitabı okuduğunuzda anlayacaksınızdır. Gerçekten onun gibi olmak için birçok şeyden vazgeçebilirdim.

Brauer hakkında da birkaç kelam etmek gerekiyor gerçekten. Asıl karakterlerden biri sonuçta… Gerçekten bu adamın niyetini tam anlamıyla anlamış değilim, lakin yine de yaptığı bana çokta garip gelmedi diyebilirim. Spoiler vermemek adına çokça ayrıntı veremiyorum lakin Kağıt Ev’de Brauer’in fiili olarak yatıklarını zaten birçok okur yapmıyor mu, hayali bile olsa.

Kitaptan yaptığım ilk alıntıda şöyle diyor; “Kitaplar insanların kaderlerini değiştirir.” İşte tamda tüm eserin özeti olacak bir cümle bence. “Bluma’nın ölümüne araba mı neden oldu yoksa Emily Dickinson’ın şiiri mi?” sorusunun yanıtını kendiniz Kağıt Ev’i okuduğunuzda karar verisiniz lakin, bu kitabı mutlaka okuyun derim.


  1. Yazım Dili Yorumu


Carlos Maria Domingez’in okuduğum ilk eseri Kağıt Ev. Ben hem anlatım olarak hem de yazım şekli olarak oldukça beğendim. Daha fazla eserinin Türkçe’ye çevrilmesiyle kendisiyle olan yolculumuz devam edeceğine inandığım bir yazar haline geldi.
 Bu arada kitabın ilk sayfalarında “Çevirmeni ve yayımcısı – eğer böyle bir hakları varsa- bu kitabı Cem Ersavcı’nın aziz hatırasına ithaf eder.” Diyor. Bu güzel eseri bizlere kazandırdıkları için bence böyle bir hakları var. Teşekürler.

  1. Yapısal Yorum


Jaguar Yayınevi’nden daha önce hiç kitabım olmamıştı. Bu anlamda yeni tanıştığım bir yayınevi oldu. Ben kitabın baskısı ve iç dizaynı anlamında bir hata görmedim. Gerçekten bir kitap aşığına eline aldığına huzur veren bir yapısı olmuş. Kapak tasarımı oldukça güzel, iç sayfalardaki illüstrasyonları tam anlayamasam da (hata şahsıma aittir.)güzel ve bir o kadar da özel bir eser ortaya koymuşlar.

SEÇTİĞİM SÖZLER


Kitaplar insanların kaderlerini değiştirir (Sayfa 11)

Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak, ona sahip olmaktan daha zordur  (Sayfa 20)

Biz okurlar, sadece eğlence amaçlı olsa bile, arkadaşlarımızın kütüphanesini gözleriz. Bazen sahip olmadığımız ama okumak istediğimiz bir kitabı bulmak için yaparız bunu, bazense karşımızdaki hayvanın ne ile beslendiğini öğrenmek için  (Sayfa 22)

Kitapları gündelik hayatla kirletmemem gerektiğini zamanında fark ettim. (Sayfa 38)

"Bakın herkes yazamaz,. Yani yazmaması gerekir."  (Sayfa 43)

Bulamadığın bir kitap var olmayan bir kitaptır  (Sayfa 48)


VE SON BİR NOT; Uzun bana yazdığı notta şöyle demişti; “Kitapları okuyan adamdan, kitaplara dokunan adama; okuduğunda aklına gelmek için kısa, küçük bir hediye!”  Kitaplara dokunup dokunmadığımı bilmiyorum lakin, seni seviyorum kardeşim. İyi ki varsın


11 yorum:

  1. Kitaplar insanların kaderini değiştirir.Süper bir söz valla :)

    YanıtlaSil
  2. 'Biz okurlar, sadece eğlence amaçlı olsa bile, arkadaşlarımızın kütüphanesini gözleriz. Bazen sahip olmadığımız ama okumak istediğimiz bir kitabı bulmak için yaparız bunu, bazense karşımızdaki hayvanın ne ile beslendiğini öğrenmek için' işte buna bayıldım. Neyle beslendiğine bakmak için sık yaptığım bir eylem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette karşımızdakinin ne ile beslendiğini öğrenmek en doğal hakkımız

      Sil
  3. bu kitabı birçok bloggerda gördüm. ben de okumayı çok istiyorum ama henüz elime geçmedi kitap. umarım okuyunca ben de severim. yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir eseri bize tanıttığın için teşekkürler, Listenin başına geçti bile :)

    YanıtlaSil
  5. Hayatima ve düsüncelerime yön veren kitsplar oldu o yüzden bu cümleye katiliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Nerelerdesiniz, epeydir yazmıyorsunuz. Özledik yazılarınızı :)

    YanıtlaSil
  7. Şu kitabı epeydir okumak istiyordum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.