Starwars Jedi'in Dönüşü / 9. Yorum (113)

Cuma, Temmuz 19, 2019

Starwars Jedi'in Dönüşü, Ryder Windham, Çocuk, Edebiyat, Roman, Doğan ve Egmont Yayıncılık, Kitap Yorumları,
Cahil Okur’dan selamlar…

Serinin son kitabı ile karşınızdayım dostlar… Bitti diye sevindiğim serilerden bir tanesi olarak hafızamda yer edecek olan Starwars’ın son kitabı Jedi’ın dönüşü yorumum şu şekildedir…

KİTAP YORUMU

Yazdığım beklide en kısa yorum olacak şimdiden uyarmalıyım sanırım. Bana kızmazsınız umarım.  

İçerik Yorumu

Bu tip hikayeleri sevsem de (Filmleri soluksuz izleşmiştim.) nedense seri beni kendisine çekemedi. Bu durum Jedi’ı Dönüşü’nde de değişmedi ne yazık ki.

Hikayelerin oldukça hızlı ilerlediğini ve derinlik anlamında hiçbir ayrıntıya yer verilmediğini serinin diğer kitaplarını yorumlarken sizlere anlatmıştım. Jedi’ın Dönüşü’nde de b durum değişmiyor ne yazık ki. Bu durumun başlıca nedeni ise kitabın referans noktasının senaryo olması olarak görmekteyim.  Bir yazarın senaryoya bir yönetmen gibi bakmasını bekleyemeyiz elbette.

Dediğim gibi okurken aklınızda sürekli olarak bir şeylerin eksik olduğu izlenemi canlanıyor. Çok hızlı ilerleyen hikayeye konsantre olmak zor.  Hele birde filmleri izlemişseniz tüm heyecanı kaybediyorsunuz.

Yazım Dili Yorumu

Ryder Windham’ın kalemi sade ve akıcı… Bunun kendisinden mi kaynaklandığı yoksa senaryodan kitap haline geline gelen metinden mi kaynaklandığını bilemiyorum. Ama eldeki veriler bu anlamda başarılı bir yazar olarak kendisini hak ettiği noktaya taşımak için yeterli.

Yapısal Yorum

Kapak tasarımı oldukça güzel, lakin aşırı kelime hataları bu yayınevine karşı tepki almama neden olacak kadar fazlaydı.

ARKA KAPAK YAZISI

Han Solo alçak haydut Jabba the Hutt’ın pençesine düşmüştür. Luke Skywalker, dostunu kurtarmak için ana gezegeni olan Tatooine’e geri döner.

Bu sırada GALAKTİK İMPARATORLUK ise gizli işler peşindedir. İlk Ölüm Yıldızı’ndan çok daha korkunç bir uzay istasyonu inşa etmektedir. Yeni Ölüm Yıldızı tamamlandığı takdirde, galaksiye özgürlük getirmek için uğraşan asilerin de sonu gelecektir.

Star Wars maceraları filmleri ve kitaplarıyla devam ediyor

(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE

Adı: Starwars Jedi'in Dönüşü
Yazar: Ryder Windham
Baskı tarihi: Mayıs 2018
Sayfa sayısı: 168
Format: Karton kapak
ISBN: 9786050951035
Kitabın türü: Çocuk, Edebiyat, Roman
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Doğan ve Egmont Yayıncılık

ALINTILAR

Hiç alıntı yapamadım…

Örümcek Ağındaki Kız (Millennium Serisi 4. Kitap) / 8. Yorum (112)

Salı, Temmuz 16, 2019

Örümcek Ağındaki Kız, Stieg Larsson, David Lagercrantz, Ali Arda, Millennium Serisi, Edebiyat, Polisiye, Roman, Det som inte dödar oss, Pegasus Yayınları, Kitap Yorumları,
Cahil Okur’dan selamlar…

Hafta bir olarak kitap yorumlarımı sizlerle paylamaya devam etmek gibi bir hedef koydum kendime. Bunu ne kadar başarabilirim bilmiyorum ama elimden geldiğince sözüme sadık olmaya çalışacağım. Bu küçük duyuru ardından hemen yeni kitabımıza geçiyoruz… 

KİTAP YORUMU

Başlıkta gördüğünüz gibi Millennium Serisi’ne uzun bir aradan sonra devam ediyoruz. Larsson’ın ardından serinin kalan kitaplarını okumakla okumamak arasında gidip gelsem de Lagercrantz’a bir şans tanımak istedim ve işte sonucu da sizlerle paylaşıyorum…

İçerik Yorumu

Kitabın ilk sayfalarında sizleri bir harita karşılamakta. Popüler birçok eserde aynı durumla karşılaşmak mümkün olduğu için ve Lagercrantz’a şüpheyle yaklaşmam sebebiyle bu durumdan başta rahatsız oldum. Kitap boyunca da acaba nereden bahsediyor diye hiç merak edip de açmadım da haritayı.

Bu ön yargılı bakış açısını geride bırakıp devam ettiğimde ise ilk 100 sayfa ardından halen asıl konuya girememiş olmanın üzüntüsünü yaşarken, 114’ün sayfada aldığım notu sizlerle aynen paylaşmak istiyorum; “ Lagercrantz, Larsson’ı  aratmayacak gibi” Ve her şey sonrasında değişti elbette.

Aynı lezzet var mıydı? Yazar bir kopya olmak için mi çalıştı yoksa kendi çizgisini mi belirledi tam bir şey söylemek zor… Ancak Millennium serisinin devamı olma hakkını bir okuyucu olarak bende kazandı eser…

Kahramanlarımızın kafa yapıları, hareketleri elbette yine kendilerinden beklenilen şekildeydi ve onlarla yeniden bir arada olmak beni mutlu etti. Bunun neticesinde de gerçekten hızlı bir okuma yaptım ve kitabı elimden düşürmeden okudum desem yalan söylemiş olmam.

Neticede beni bir okur olarak tatmin eden bir okumayı da geride bırakmış oldum. Serinin ilk 3 kitabını beğenen bir okursanız, Lagercrantz’ın yazmış olduğu dördüncü kitapta sizlere hitap edeceği noktasında iddialıyım. Ben memnun kalmış olarak Lisbeth Salander’a şimdilik veda ediyorum…

Yazım Dili Yorumu

Yazar ile ilgili fazla bir şey söylemek istemesem de ister istemez Larsson ile karşılaştırma yapmak zorunda hissediyorum kendimi. Bu anlamda Lagercrantz’ın yazım şeklinin yukarda da dediğim gibi kopyalama mı etkilenmemi olduğuna halen karar verememiş olsam da kolay okunan ve akıcı bir yapıya sahip olduğunu belirtmek gerekiyor.

Yapısal Yorum

Kitabın kapak tasarımı ve seçilen renkler ilk 3 kitaba göre daha güzel geldi gözüme… Sadece yazım yanlışlarının çokluğu biraz üzdü.

ARKA KAPAK YAZISI

Halkı gözetleyenler, en sonunda halk tarafından gözetlenirler.

Lisbeth Salander, Amerikan Ulusal Güvenlik Dairesi NSA'in ağını hacklemiş ve çok önemli bazı bilgiler edinmiştir. Ejderha dövmeli kızın adaletsizliğe karşı duyduğu öfke hiç sönmeyecek bir alev gibidir, özellikle de o ateşi daha da harlayacak birtakım devlet sırlarını ele geçirdikten sonra.

Mikael Blomkvist, gecenin bir yarısı yapay zekâ konusunda uzman Profesör Balder'den gizemli bir telefon alır. Millennium'u içine düştüğü zor durumdan kurtaracak bir haberin kokusunu alan Mikael, profesörle görüşmeye gittiğinde örümceklerle dolu bir ağın içine düştüğünü fark eder. Ve işte böylece yıllar sonra Lisbeth'le yolları yeniden kesişir.

Korumak için öldürmeye hazır biri…
Gerçeklerin birbirine dolandığı bir ağ…
Ve avının peşini asla bırakmayacak bir örümcek.

Millennium serisi dördüncü kitabıyla bomba gibi geliyor. Örümcek ağına düşmeye hazır olun!

"Lisbeth Salander fanları rahat bir nefes alabilirsiniz, punk hacker kahramanımız emin ellerde. Lagercrantz Örümcek Ağındaki Kız'da Lisbeth'in yüreğinin ve geçmişinin derinliklerine inmeyi başarıyor, babasıyla ilgili anılar da cabası. Beş üzerinden beş."
-USA Today-

"Gerçeği söylemek gerekirse Örümcek Ağındaki Kız'ı okurken aslında bu romanı Larsson'un yazmadığını unuttuğum anlar oldu."
-The Telegraph-

"Lisbeth Salander, Lagercrantz'ın ellerinde kurgunun en harika ve en asi kadın kahramanı olmaya devam ediyor."
-The Financial Times-

"Lagercrantz sözünde durmuş ve Millennium'u yeniden başarıyla diriltmiş. Hemen en yakındaki kitapçıya koşun."
-Le Point-
(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE

Adı: Örümcek Ağındaki Kız
Yazar: Stieg Larsson, David Lagercrantz, Ali Arda (Çevirmen)
Alt başlık: Millennium Serisi 4. Kitap
Baskı tarihi: Kasım 2015
Sayfa sayısı: 520
Format: Karton kapak
ISBN: 9786053437109
Kitabın türü: Edebiyat, Polisiye, Roman
Orijinal adı: Det som inte dödar oss
Çeviri: Ali Arda
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Pegasus Yayınları

Kral Katili (The Witch Hunter Serisi 2) / 7. Yorum (111)

Salı, Temmuz 09, 2019

Kral Katili, Virginia Boecker, Onur Özkan, The Witch Hunter Serisi 2, Edebiyat, Roman, The King Slayer, Yabancı Yayınları, Kitap Yorumları,

Cahil Okur’dan selamlar…

Geri dönüşün ardından kitap yorumlarına kaldığımız yerden devam ediyoruz… Tam istediğim hızda okuyamasam da yorumlar devam edecek. (Elde kalan biraz daha yorumlanacak eser var.)

KİTAP YORUMU

Lafı uzatmadan okurken güzel vakit geçirdiğim Kral Katili eseri hakkındaki fikirlerime geçelim hemen…

İçerik Yorumu

Öncelikli olarak isim konusundan başlamak istiyorum. Serinin ilk kitabını okuyanlar ve ikinci kitaba başlayanlar hemen konuya vakıf olacaklardır. Bu anlamda Kral Katili isminin bir handikap olduğunu düşünenlerdenim. Farklı bir isim olabilir miydi? Bilemiyorum ama bana göre bir eksi olarak çıkıyor karşımıza eserde seçilen isim.

Bu handikaba rağmen kitabın içeriğinin hızlı okumayı teşvik ettiğini belirtmem gerekiyor. Akıcı ve kolay okumanın başlıca sebeplerinden birisi de konuların yoğun grift bir yapıya sahip olmaması olarak görebiliriz.

Eserin sonunda ufak bir şaşırtmaca denenmesi ise gözüme çarpan bir diğer nokta. Lakin pekte başarılı olamamış. Serinin devamı niteliğinde okuduğum bir eserdi. Çok beğenmesem de başta da dediğim gibi güzel vakit geçirmeli bir eser. Fazla beklentiye girmemek lazım.

Yazım Dili Yorumu

Bu noktada Virginia Boecker ve çeviriyi yapan Onur Özkan’ı tebrik etmek gerekiyor sanırım. Oldukça kolay okunur bir metin ile karşılaşacağınızın garantisini verebilirim.

Yapısal Yorum

Kitabın kapak tasarımına ve dizaynına hayran kaldım… Ancak dıştaki şeffaf kapak benim adıma kötü bir sonla karşılaştı. Kitabı arabamın önünde unutunca sıcaktan kapak deforme olmuştu. Kağıt kalitesi de oldukça iyi.

ARKA KAPAK YAZISI

Sanırım sen, benim ya en büyük zaferim ya da en büyük hatam olacaksın. Zaman gösterecek.”

Eski cadı avcısı Elizabeth Grey, Harrow’un büyülerle korunan köylerinden birinde saklanıyor, Anglia Krallığı’nı zorla ele geçiren Lord Blackwell’in kellesi için biçtiği bedelden kaçmaya çalışıyordu. Karşı karşıya geldikleri son seferde Blackwell büyük bir yara almıştı ama güce olan tutkusu günbegün artıyordu. Kurallarına karşı gelenlerle karşılaşacağı bir savaş için hazırlanıyordu: Elizabeth ve onun yanında yer alan cadılar ile büyücüler.

Ona büyülü bir koruma ve iyileştirme gücü veren mührünü kaybeden Elizabeth’in gücü şimdi hem fiziksel hem de psikolojik olarak sınanıyordu. Savaş her zaman fedakârlık anlamına gelirdi ancak iyi ve kötü arasındaki çizgi gittikçe bulanıklaşırken Elizabeth, sevdiklerini kurtarmak için ne kadar ileri gitmesi gerektiğine karar vermeliydi.

“Seri için tatmin edici bir son; Cashore’un Yetenek ve Maas’ın Cam Şato’sunu sevenler için mükemmel bir kitap… Kral Katili, sağlam ve eğlenceli bir hikâye.”

- VOYA

“Akıcı hikayeleri sevenler, tarihi ve fantastik öğeler içeren bu kitaba bayılacak.

Hikayede sıklıkla karşılaşacağınız hortlaklar, hayaletler, sihir ve doğaüstü yaratıklar, aynı zamanda hem eğlenceli hem ürkütücü bir hal alacak.”

- School Library Connection

“İyi bir fantastik seride olması gereken her şey var: kılıçlar, zehir, kara büyü ve ihanet.”

- April Tucholke, Derin Sularla Şeytan Arasında’nın yazarı

KÜNYE

Adı: Kral Katili
Yazar: Virginia Boecker, Onur Özkan (Çevirmen)
Alt başlık: The Witch Hunter Serisi 2
Baskı tarihi: Ekim 2016
Sayfa sayısı: 400
Format: Karton kapak
ISBN: 9786059585118
Kitabın türü: Edebiyat, Roman
Orijinal adı:The King Slayer (The Witch Hunter #2)
Çeviri: Onur Özkan
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Yabancı Yayınları

ALINTILAR

Suçlu hissetmekle, suçlu görünmek arasında büyük fark var Sayfa 18

İnsan önce bir sebepten öldürürdü, sonra da bahaneyle. Sayfa 30

"Sana hiçbir şey olmayacak"
"bu kimsenin verebileceği bir söz değil bence" Sayfa 54

Savaş sanatı kandırmaya dayalıdır Sayfa 122

Bir sırrın en güvenli olduğu yer ortalıktır Sayfa 208

Bir kral öldürmenin gururlu bir yanı yoktu. Hızlı, sessiz ve acı vericiydi. Sayfa 370

Kazanmış gibi hissedemeyecek kadar çok şey kaybetmiştik. Sayfa 384



ÇEKİLİŞTE SON DURUM!

Pazar, Temmuz 07, 2019
çekiliş, çekiliş sonuçları, Estikçe,

Cahil Okur'dan selamlar...

Sevgili çekiliş kazanan arkadaşımız Deeptone'un "heeey been çekilişleriii destekliyom amaaa katılmıyom yaaa, şimdiye dek hiç kabul etmedim hediyeleriii, yaniii sen kitaplara kaçanlara göndeer hediye kitabısınıı :) teşekkür ederiiim, yanuuu bu kişisel bişi değil yanii böle bir karar almıştım hiç bozmadııım :)" açıklaması ardından kazanan arkadaşımızı Kitaplara Kaçanlar olarak değiştiriyoruz arkadaşlar. Hangi kitapları seçeceği ve nasıl iletişim kuracağı ise şuradaki konuda mevcuttur. 10 Temmuz Çarşamba günü saat 23:59'a kadar iletişim kurulmaması halinde çekiliş tekrarlanacaktır.

Çekiliş sona erdi... #9

Salı, Temmuz 02, 2019

çekiliş, çekiliş sonuçları, Estikçe,


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Uzun süredir devam etmekte olan çekilişimiz nihayet sona erdi. Öncelikle yorumlarıyla hem bana destek veren, hem de çekilişe katılan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.  Yine beni yorumlarınızla yalnız bırakmadığınız için ayrıca bir teşekkür ederim.

Blogumun 9. çekilişini kazananı şu şekilde…

Asil talihli
Deeptone

Yedek talihli
Kitaplara Kaçanlar
  
24 Saat içinde sevgili Deeptone’un ad, soyad, adres bilgileri, telefon ve seçtiği kitabı bildiren bir mesaj ile facebook sayfam üzerinden benimle iletişime geçmesini bekliyorum.

Çekilişi kazanan arkadaşımın 101. kitap yorumu ile 110. kitap yorumu arasındaki kitaplardan istediğini seçme hakkına sahip.

Yeni çekilişlerde görüşmek üzere…


NOT: Yeni çekiliş için geçerli yorumlar bu posttan itibaren sayılacaktır, bilginize...

NOT 2: Çekiliş listesine ve sonuçlara  https://www.cekilisyap.com/kitap52a42c adresinden ulaşabilirsiniz...

Starwars İmparator / 6. Yorum (110)

Salı, Temmuz 02, 2019


Çocuk, Doğan ve Egmont Yayıncılık, Edebiyat, Kitap Yorumları, Onur Kaya, Roman, Ryder Windham, Star Wars, İmparator
Cahil Okur’dan selamlar… Star Wars serisinin ikinci kitabı ile karşınızdayım bu gün…

KİTAP YORUMU

İnstagram çekilişinden kazandığım serinin ikinci kitabı ile maceraya devam ediyoruz. Lafı uzatmadan hemen fikirlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

İçerik Yorumu

Aslına bakarsanız; İmparator her ne kadar bir serinin ikinci kitabı olsa da ilk kitap ile pek fazla bir ilgisi yok. Yani olayların daha karışık ve bölük pörçük şekilde karşınıza çıkacağı uyarısını yapmakta fayda var…

İlk kitabı yorumlarken filmleri de az çok izleyen bir kişi olduğumu sizlere ifade etmiştim. İzlerken de zaman zaman heyecanlandığımı söyledim sanırım. Ancak özellikle ikinci kitapta tam olarak aradığımı bulabildiğimi söyleyemeyeceğim sizlere. Beklentilerimi karşılayan bir eser olamadı ne yazık ki…

Eser bir şeyler anlatıyor ama ne yazık ki klasik bir eserde olduğu gibi herhangi bir detay karşınıza çıkmıyor. Olayların ve karakterlerin daha detaylandırıldığı bir eser sanırım çok daha güzel olabilirdi. İmparator için başarısız demek biraz abartı olabilir ama benim hafızamda yetersiz bir kitap olarak kalacak.

Yazım Dili Yorumu

Ryder Windham  hızlı okunana ve bir çırpıda bitiveren bir kitap yazmış. Senaryodan kitaplaştırılmasının da bunda payı büyük elbette. Atıştırmalık olarak nitelendirebilecek bir kitap olmuş bu özellikleriyle…

Yapısal Yorum

Doğan Egmont Yayıncılık’ın kalitesine yakışır bir kitap olmuş. Özellikle kapak tasarımını beğendiğimi yinelemem lazım.

ARKA KAPAK YAZISI

Asiler için zor bir dönem. Ölüm Yıldızı’nın yok edilmesine rağmen İmparatorluk askerleri, Asileri gizli üstlerinden galaksinin diğer ucuna sürdüler. İmparatorluğun dehşet saçan yıldız filosundan kaçan Luke Skywalker önderliğindeki bir grup özgürlük savaşçısı gözlerden uzaktaki Hoth gezegeninde yeni, gizli bir üs kurdu. Genç Skywalker’ı bulmayı bir saplantı haline getiren kötü Lord Vader, bu amaçla uzayın en ücra köşelerine bile keşif mekikleri gönderdi…

Luke Skywalker. Han Solo. Prenses Leia. Star Wars efsanesi, filmin muhteşem kitabıyla devam ediyor.

(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE

Adı: Starwars İmparator
Yazar: Ryder Windham, Orçun Demir (Çevirmen)
Baskı tarihi: Mayıs 2018
Sayfa sayısı: 200
Format: Karton kapak
ISBN: 9786050951028
Kitabın türü: Çocuk, Edebiyat, Roman
Çeviri: Orçun Demir
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Doğan ve Egmont Yayıncılık

ALINTILAR

Gelecek hep hareket halindedir... Sayfa 198

Blogger tarafından desteklenmektedir.