Örümcek Ağındaki Kız (Millennium Serisi 4. Kitap) / 8. Yorum (112)


Örümcek Ağındaki Kız, Stieg Larsson, David Lagercrantz, Ali Arda, Millennium Serisi, Edebiyat, Polisiye, Roman, Det som inte dödar oss, Pegasus Yayınları, Kitap Yorumları,
Cahil Okur’dan selamlar…

Hafta bir olarak kitap yorumlarımı sizlerle paylamaya devam etmek gibi bir hedef koydum kendime. Bunu ne kadar başarabilirim bilmiyorum ama elimden geldiğince sözüme sadık olmaya çalışacağım. Bu küçük duyuru ardından hemen yeni kitabımıza geçiyoruz… 

KİTAP YORUMU

Başlıkta gördüğünüz gibi Millennium Serisi’ne uzun bir aradan sonra devam ediyoruz. Larsson’ın ardından serinin kalan kitaplarını okumakla okumamak arasında gidip gelsem de Lagercrantz’a bir şans tanımak istedim ve işte sonucu da sizlerle paylaşıyorum…

İçerik Yorumu

Kitabın ilk sayfalarında sizleri bir harita karşılamakta. Popüler birçok eserde aynı durumla karşılaşmak mümkün olduğu için ve Lagercrantz’a şüpheyle yaklaşmam sebebiyle bu durumdan başta rahatsız oldum. Kitap boyunca da acaba nereden bahsediyor diye hiç merak edip de açmadım da haritayı.

Bu ön yargılı bakış açısını geride bırakıp devam ettiğimde ise ilk 100 sayfa ardından halen asıl konuya girememiş olmanın üzüntüsünü yaşarken, 114’ün sayfada aldığım notu sizlerle aynen paylaşmak istiyorum; “ Lagercrantz, Larsson’ı  aratmayacak gibi” Ve her şey sonrasında değişti elbette.

Aynı lezzet var mıydı? Yazar bir kopya olmak için mi çalıştı yoksa kendi çizgisini mi belirledi tam bir şey söylemek zor… Ancak Millennium serisinin devamı olma hakkını bir okuyucu olarak bende kazandı eser…

Kahramanlarımızın kafa yapıları, hareketleri elbette yine kendilerinden beklenilen şekildeydi ve onlarla yeniden bir arada olmak beni mutlu etti. Bunun neticesinde de gerçekten hızlı bir okuma yaptım ve kitabı elimden düşürmeden okudum desem yalan söylemiş olmam.

Neticede beni bir okur olarak tatmin eden bir okumayı da geride bırakmış oldum. Serinin ilk 3 kitabını beğenen bir okursanız, Lagercrantz’ın yazmış olduğu dördüncü kitapta sizlere hitap edeceği noktasında iddialıyım. Ben memnun kalmış olarak Lisbeth Salander’a şimdilik veda ediyorum…

Yazım Dili Yorumu

Yazar ile ilgili fazla bir şey söylemek istemesem de ister istemez Larsson ile karşılaştırma yapmak zorunda hissediyorum kendimi. Bu anlamda Lagercrantz’ın yazım şeklinin yukarda da dediğim gibi kopyalama mı etkilenmemi olduğuna halen karar verememiş olsam da kolay okunan ve akıcı bir yapıya sahip olduğunu belirtmek gerekiyor.

Yapısal Yorum

Kitabın kapak tasarımı ve seçilen renkler ilk 3 kitaba göre daha güzel geldi gözüme… Sadece yazım yanlışlarının çokluğu biraz üzdü.

ARKA KAPAK YAZISI

Halkı gözetleyenler, en sonunda halk tarafından gözetlenirler.

Lisbeth Salander, Amerikan Ulusal Güvenlik Dairesi NSA'in ağını hacklemiş ve çok önemli bazı bilgiler edinmiştir. Ejderha dövmeli kızın adaletsizliğe karşı duyduğu öfke hiç sönmeyecek bir alev gibidir, özellikle de o ateşi daha da harlayacak birtakım devlet sırlarını ele geçirdikten sonra.

Mikael Blomkvist, gecenin bir yarısı yapay zekâ konusunda uzman Profesör Balder'den gizemli bir telefon alır. Millennium'u içine düştüğü zor durumdan kurtaracak bir haberin kokusunu alan Mikael, profesörle görüşmeye gittiğinde örümceklerle dolu bir ağın içine düştüğünü fark eder. Ve işte böylece yıllar sonra Lisbeth'le yolları yeniden kesişir.

Korumak için öldürmeye hazır biri…
Gerçeklerin birbirine dolandığı bir ağ…
Ve avının peşini asla bırakmayacak bir örümcek.

Millennium serisi dördüncü kitabıyla bomba gibi geliyor. Örümcek ağına düşmeye hazır olun!

"Lisbeth Salander fanları rahat bir nefes alabilirsiniz, punk hacker kahramanımız emin ellerde. Lagercrantz Örümcek Ağındaki Kız'da Lisbeth'in yüreğinin ve geçmişinin derinliklerine inmeyi başarıyor, babasıyla ilgili anılar da cabası. Beş üzerinden beş."
-USA Today-

"Gerçeği söylemek gerekirse Örümcek Ağındaki Kız'ı okurken aslında bu romanı Larsson'un yazmadığını unuttuğum anlar oldu."
-The Telegraph-

"Lisbeth Salander, Lagercrantz'ın ellerinde kurgunun en harika ve en asi kadın kahramanı olmaya devam ediyor."
-The Financial Times-

"Lagercrantz sözünde durmuş ve Millennium'u yeniden başarıyla diriltmiş. Hemen en yakındaki kitapçıya koşun."
-Le Point-
(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE

Adı: Örümcek Ağındaki Kız
Yazar: Stieg Larsson, David Lagercrantz, Ali Arda (Çevirmen)
Alt başlık: Millennium Serisi 4. Kitap
Baskı tarihi: Kasım 2015
Sayfa sayısı: 520
Format: Karton kapak
ISBN: 9786053437109
Kitabın türü: Edebiyat, Polisiye, Roman
Orijinal adı: Det som inte dödar oss
Çeviri: Ali Arda
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Pegasus Yayınları

6 yorum:

  1. Ben yazarlar arasında fark hissetmiştim sanki ama kitabı yine de sevmiştim. Güzel bir seri :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de güzel bir seri. Bildiğim kadarıyla ki yanılıyor olabilirim, Larsson kitabın yarısını yazdıktan sonra vefat ediyor. Lagercrantz kalankısmını notlarla devam ettiriyor. 5. Kitapta larsson ın adı hiç yok

      Sil
  2. awesome article..
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  3. larson u da devamını da seviyom. bi tane daha çıktı onu daha okumadım ama okurum yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bir tek o kaldı bakalım sene bitmeden okurum dıye dusunuyorum

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.