Starwars Jedi'in Dönüşü / 9. Yorum (113)


Starwars Jedi'in Dönüşü, Ryder Windham, Çocuk, Edebiyat, Roman, Doğan ve Egmont Yayıncılık, Kitap Yorumları,
Cahil Okur’dan selamlar…

Serinin son kitabı ile karşınızdayım dostlar… Bitti diye sevindiğim serilerden bir tanesi olarak hafızamda yer edecek olan Starwars’ın son kitabı Jedi’ın dönüşü yorumum şu şekildedir…

KİTAP YORUMU

Yazdığım beklide en kısa yorum olacak şimdiden uyarmalıyım sanırım. Bana kızmazsınız umarım.  

İçerik Yorumu

Bu tip hikayeleri sevsem de (Filmleri soluksuz izleşmiştim.) nedense seri beni kendisine çekemedi. Bu durum Jedi’ı Dönüşü’nde de değişmedi ne yazık ki.

Hikayelerin oldukça hızlı ilerlediğini ve derinlik anlamında hiçbir ayrıntıya yer verilmediğini serinin diğer kitaplarını yorumlarken sizlere anlatmıştım. Jedi’ın Dönüşü’nde de b durum değişmiyor ne yazık ki. Bu durumun başlıca nedeni ise kitabın referans noktasının senaryo olması olarak görmekteyim.  Bir yazarın senaryoya bir yönetmen gibi bakmasını bekleyemeyiz elbette.

Dediğim gibi okurken aklınızda sürekli olarak bir şeylerin eksik olduğu izlenemi canlanıyor. Çok hızlı ilerleyen hikayeye konsantre olmak zor.  Hele birde filmleri izlemişseniz tüm heyecanı kaybediyorsunuz.

Yazım Dili Yorumu

Ryder Windham’ın kalemi sade ve akıcı… Bunun kendisinden mi kaynaklandığı yoksa senaryodan kitap haline geline gelen metinden mi kaynaklandığını bilemiyorum. Ama eldeki veriler bu anlamda başarılı bir yazar olarak kendisini hak ettiği noktaya taşımak için yeterli.

Yapısal Yorum

Kapak tasarımı oldukça güzel, lakin aşırı kelime hataları bu yayınevine karşı tepki almama neden olacak kadar fazlaydı.

ARKA KAPAK YAZISI

Han Solo alçak haydut Jabba the Hutt’ın pençesine düşmüştür. Luke Skywalker, dostunu kurtarmak için ana gezegeni olan Tatooine’e geri döner.

Bu sırada GALAKTİK İMPARATORLUK ise gizli işler peşindedir. İlk Ölüm Yıldızı’ndan çok daha korkunç bir uzay istasyonu inşa etmektedir. Yeni Ölüm Yıldızı tamamlandığı takdirde, galaksiye özgürlük getirmek için uğraşan asilerin de sonu gelecektir.

Star Wars maceraları filmleri ve kitaplarıyla devam ediyor

(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE

Adı: Starwars Jedi'in Dönüşü
Yazar: Ryder Windham
Baskı tarihi: Mayıs 2018
Sayfa sayısı: 168
Format: Karton kapak
ISBN: 9786050951035
Kitabın türü: Çocuk, Edebiyat, Roman
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Doğan ve Egmont Yayıncılık

ALINTILAR

Hiç alıntı yapamadım…

7 yorum:

  1. Kitap yorumunuzla kitabın varlığını öğrenmiş oldum, yorumunuz gayet yönlendirici oldu, kitabı anlatmanız hikaye gibi :) zaman kaybetmeden vazgeçmiş oldum teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de her kitap bir şansı hak eder sanırım ama karar sizin

      Sil
  2. Ben de Doctor Who'nun serisinde aynı hisleri paylaşmıştım. Senaryoların hikayeye dönüştürülmesi pek iyi olmuyor sanırım :((

    YanıtlaSil
  3. Ben filmlerini izlemeyi tercih ederim :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.