86: KİTAP YORUMU : Metal Fırtına 3 - Karşı Saldırı


Yazar: Burak Turna
Baskı Tarihi: Kasım 2013
Sayfa Sayısı: 168
ISBN: 9789944827379
Yayınevi: Profil
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat, Macera-Aksiyon

KİTAP HAKKINDA


Efsanevi Metal Fırtına kitabı ile başlayan serinin 3. kitabı yine bir solukta okunacak bir aksiyon romanı.

Gri Takım'ı tuzağa düşürmek isteyen düşmanları, Afrika'da az bilinen bir Türk askeri birliğinin eğitim subaylarını kaçırarak, sonunda Gri Takım'ı orman savaşının içine çekecek olaylar zincirini başlatırlar.

Savaş, Afrika'nın balta girmemiş ormanlarında devam ediyor...
-Publishers Weekly-
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Halen yorumlamadığım lakin okunmuş kitap sayım 10’un altına düşmedi. Bu nedenle biraz hızlı yorumlar girecek gibiyim. Geç kalmış yorumlar serimize bu gün Metal Fırtına 3 – Karşı Saldırı ile devam ediyoruz…

İçerik Yorumu

Metal Fırtına serisinin iki farklı yazar tarafından yazıldığını daha öncede söylemiştim size. Şu an Burak Turna’nın kaleme aldığı seriyi okuyorum. Ve yine söylediğim gibi bu seriyi sevmiyorum lakin sonuna da getirmek istiyorum.

Karşı Saldırı’da olay örgüsünün oldukça karışık olduğunu belirterek değerlendirme başlamak istiyorum. Çok fazla konu kısıtlı sayfa sayısı içerisinde yazılmış ve bu da ne yazık ki olayların çok hızlı geliştiği ve kopukluklar olduğu izlenimine kapılmanıza neden oluyor.

Amerika, Afrika, Türkiye derken bir anda “Ne olmuştu önce, ekip nereye gitmişti, başlarına neler geldi?” gibi sorular ile boğuşmanıza neden oluyor. Bununla birlikte olaylara kazandırılmaya çalışılan gerçeklik algısının ne yazık ki oturtulamadığı kanınayım.

Şu an söyleyeceklerim belki hadsizlik olacak lakin; “otursam ben daha iyisini yazardım” dediğim zamanlar oldu okurken ne yazık ki. Bu kadar eleştiri yeter sanırım.

Beğenmedim lakin serinin devam etmesi için okumam gerekiyordu.

İçerik Puanım 5 üzerinden 3,7

Yazım Dili Yorumu

Burak Turna çok ama çok karık bir anlatım kullanıyor. Dili sade olmasına rağmen anlatım tarzı ve olayları sıralamasındaki “bana göre” başarısız tavrı okumanızı güçleştirebilir.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 3,9

Yapısal Yorum

Kitabın yapısal durumuyla lakalı fazlaca konuşulması gereken bir şey yok. Ufak tefek yazım yanlışları dışında herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,1

SEÇTİĞİM SÖZLER


Eğer bir din, ortak bir dile sahip değilse, ortadan kalkardı. (Sayfa 79)

Her kötülüğün temelini atanlar, iyi görünen sıradan insanlardı. (Sayfa 146)


8 yorum:

  1. Kitabın görselinden bilgisayar oyunu tanıtacaksın sandım :) pek bana hitap etmiyormuş konusu buradan da onu anladım ama yazarların Türk oluşuna da sevindim içten içe yabancı olur diye düşündüm de acaba çok fazla özenti içeriyor mu amerikan sahnelerine ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi abla fazla amerikan vari

      Sil
  2. Çok merak ettiğim bir kitap. Tarzıma uymuyor ama nedense okuma isteği uyandırıyor. Belki başlarım. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir deneyin belki seversiniz :D Güzel yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  3. bunu sürekli d&r da görüyordum ve ismi ilgi çekici geliyordu ama hakkında pek övgü de duymamıştım sende pek beğenmemişsin. iki yazar tarafından yazılması da ilginç acaba nasıl ele aldılar diye düşünmeden edemiyor insan. alıntılar güzeldi. sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumladığım kitap değil iki yazar tarafından yazılan, serinin ilk kitabı. Lakin okumak farklı bir deneyim oluyor.Beğenme noktasında çekimserim. Daha güzel olabilirdi diyor insan bitirdiğinde.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.