23: KİTAP YORUMU: Devrimin Kızı

Ivy Westfall, Bishop Lattimer, Kitap Yorumları,

Devrimin Kızı

Yazar: Amy Engel
Çevirmen: Aslı Tümerkan
Yayınevi : Yabancı

en ıvy westfall. Kurucunun kızı.

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydim. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar…

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım…

İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım.

"Okurları kesinlikle tatmin edici bir son bekliyor. Engel harika bir iş çıkarmış!"
-Outlawpoet (Amazon top100 reviewer)-

"İlk kitaba yaraşır bir devam kitabı. Aksiyonu yüksek bir macera. Bastır Ivy!"
-Mary Brebner (Amazon Vine Reviewer)-

"Harika bir devam kitabı ve yazarın bir sonraki kitabının ne olacağını heyecanlı bekliyorum, çünkü kesinlikle okuyacağım!"
-Bookworm (Amazon Vine Reviewer)-

"Kaldığı yerden devam eden hikâyede tempo bir an bile düşmüyor. Bu seriyi genç ve yetişkin, herkese kesinlikle öneriyorum."
-Melissa A. Palmer (Amazon Vine Reviewer)-

"Gerçekçilik ve dikkatle yaratılan detaylar bu romanı bir kitabın ötesine taşıyarak okuyanların keyif alacağı bir maceraya çeviriyor. Amy Engel sizi karmaşık bir dünyaya doğru bir yolculuğa çıkaran ve küçücük detayları dahi düşünerek sizi bu dünyanın içine, adeta içinde yaşıyormuşsunuz gibi çekmeyi başarabilen nadir yazarlardan birisi."
-BookWhisperer'dan Jax-
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 264
Baskı Yılı: 2015

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese merhabalar…


Devrimin kızı okumam bitti. 264 sayfalık kitabın nasıl bittiğini anlayamadım desem yerdirir. Dün gece ve bugün sabah yaklaşık olarak 4 saatlik bir okuma sonrasında sona geldim.
Amy Engel’in ikinci kitabında macera kaldığı yerden devam ediyor. Bildiğiniz gibi Ivy son olarak çitlerin dışına çıkartılmıştı. Bishop ile olan evlilikleri de yok hükmüne geçmişti ancak her şey elbette bu şekilde son bulmadı.  Tahmin edileceği gibi Ivy dış dünyada sanılandan farklı olaylarla karşılaşıyor ve Westfall’a geri dönmek zorunda kalıyor. İşler oldukça karışıyor ve beklenmedik olaylar yaşanıyor. (Konu hakkında spoiler olmaması için detaylı bir açıkla yapmak istemiyorum.)

Olay örgüsü anlamında Kurucunun Kızı’nda olduğu gibi bu kitapta da ciddi bir basitlik gözüme çarptı. Ne yazık ki kitabı sevdiğimi söyleyemeyeceğim.  Ne yazık ki Amy Engel’in okuduğum iki romanında da sanki bir şeyler eksikti.

Yaratılan dünya açısından kusursuz olabilecek güzel olan roman olayların akışı anlamında ne yazık ki istediğimi bir türlü veremedi. Olayların okuyucunun istediği kadar grift bir yapıya ve sürpriz sonuçlara açık bir durumu yoktu. Birde sanki kitap hızlı bir şekilde anlatılıp sonlandırılmak istenmiş gibi bir izlenime kapıldım.

Kitabın teşekkür kısmında Amy Engel imzalı yazının başlangıç cümlesi aslında kitabın bende bıraktığı buruk tadın nedenini açıklıyor; “Yazmak yalnız bir iş ama …”

Diğer taraftan serinin devam edeceğini ve sonunda beni tatmin edecek bir neticeye varacağını umut etmeden duramıyorum doğrusu. Okunması kolay ve akıcı olan serini sonraki kitabında Amy Engel’in gerçekten tatmin edici bir son ile karşımıza çıkmasını temenni ediyorum.

Kitabı yapısal özellikler bakımından da değerlendirmezsem haksızlık edermişim gibi geliyor. Yabancı Yayınları’nı gerçekten baskı kalitesi ve cilt konusunda oldukça başarılı olarak görüyorum. Serinin beni en mutlu eden tarafı sanırım bu J Elbette kitapları kaplarına ya da kağıt kalitesine göre değerlendirmiyorum ancak bunun okuma zevki açısında da önemli olduğunu belirtmem gerekiyor.



SEÇTİĞİM SÖZLER


  • Çitin dışında kalmanın zor olmasını bekliyordum. Ayrıca da tehlikeli. Ama ne kadar acımasızca boş olacağını kestirememiştim.
  • Ask: Ama sevgi budur zaten değil mi? Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakamazsın.
  • Bishop: Kendisine neye mal olursa olsun, bu kızın beni sevecek kadar cesur olduğunu biliyorum.
  • Callie bir keresinde bana hiçbir devrimin kurban verilmeden kazanılmadığını söylemişti ve haklıydı. 


SERİNİN DİĞER KİTABI

Devrimin Kızı, Amy Engel, Aslı Tümerkan, YabancıYayınları, Kurucunun Kızı

7 yorum:

  1. seri sadece 2 kitap diye biliyorum ben. ayrıca 2. kitap hakkındaki düşüncelerimde yalnız olmamama mutlu oldum doğrusu^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer sadece 2 kitap ise seri gerçekten ciddi bir zaman kaybı yaşadığımı düşünmeye başlarım. Kitabın sonunda okyanusa vardıklarını anlatan bir bölüm var ve ben bu nedenle devam edecek diye umut etmiştim :(

      Sil
    2. ben de o yüzden üzüldüm zaten, bir anda bitiverdi her şey. ben de o bölümün tam bir son olduğunu düşünmüştüm :)

      Sil
    3. Demek ki kitap hakkındaki tek ayrı düşüncemiz bu :) Sanırım devam etmese daha mutlu olabilirim.

      Bu arada blogunun 111. takipçisine armağanın neydi? (Ben blogunu şimdiye kadar takip etmiyor oluşumu es geçerek yüzsüzlük yaptığımın farkındayım. Pardon :) )

      Sil
    4. yani üzülmemin sebebi kestirip atılması, eğer böyle sürecekse bitmesi daha iyi, hala aynı fikirdeyiz. estağfurullah, dile benden ne dilersen ey takipçi! :)

      Sil
    5. Kitaplar hakkında konuşabilmek kafi, teşekkürler :)

      Sil
    6. Biz teşekkür ederiz efendim :)

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.