54: KİTAP YORUMU : Komik Bir Hikaye

Komik Bir Hikaye, Ned Vizzini, 9789759999278, It's Kind of a Funny Story, Ebru Sürmeli, Go Kitap, Roman, Edebiyat, Kitap Yorumları,




Kitabın Adı: Komik Bir Hikaye
Yazar: Ned Vizzini
Baskı Tarihi: Ocak 2016
Sayfa Sayısı:448
ISBN:9789759999278
Orijinal Adı:It's Kind of a Funny Story
Çeviri:Ebru Sürmeli
Yayınevi:Go Kitap
Kitabın Türü:Roman, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


New York şehri sakinlerinden on beş yaşındaki Craig Gilner hayatta başarılı olmaya kararlıdır. Bunun için de önce doğru liseye, sonra doğru üniversiteye, sonra da doğru işe girmelidir. Ama olaylar hiç de umduğu gibi gelişmez ve Manhattan’ın en zorlu liselerinden birine kabul edilmesiyle birlikte hayatı çekilmez bir hal alır. Depresyona giren Craig yemek yiyemez, uyuyamaz ve bir gece kendini öldürmeye karar verir.

İntihar kararıyla birlikte acil servisin yolunu tutan Craig kendi isteğiyle psikiyatri kliniğine yatar ve seks bağımlısı travesti, makasla yüzünü kesen genç kız, yerçekiminden korkan çocuk gibi birbirinden ilginç karakterlerden oluşan hastaların arasına karışır. Craig burada, onu yiyip bitiren endişelerinin kaynağıyla yüzleşme fırsatı yakalayacaktır.

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Ayın ikinci kitabı ile karşınızdayım. Yıl sonu yaklaşırken ne yazık ki geçtiğimiz yılın çok gerisinde kaldığım bir aşikar. Bakalım kaç sayfa okumuş olacağım ya da kaç kitap. Lafı uzatmadan hemen “Komik Bir Hikaye”nin yorumuna geçiyorum. İyi okumalar şimdiden.

  1. İçerik Yorumu

Kitaba büyük umutlarla başlıyorsanız şimdiden diyeyim ilk sayfalarda istediğinizi bulmanız biraz zor. Benim gibi sizde “Gene o hiçbir şey vermeyen gençlik kitaplarından biri mi acaba?” sorusunu sorarken bulabilirsiniz kendinizi. Lakin ilerleyen sayfalarda durumun böyle olmadığını anlayacaksınız onunda sinyalini vereyim.

Gerçekten Craig’in başına gelenleri ve onun düşündüklerini birçok defa bizlerde ergen olduğumuz dönemlerde düşünmüşüzdür. Özellikle intihar hakkındaki bölümlerde “Evet ya bende böylesi saçma düşüncelere girmiştim” dediğim oldu. Ancak sonrasında yaşadıkları ve bizlere aktardıklarında alınacak bir hayli ders olduğu kanısındayım.

Özellikle intihar hattını araması sonrası yaşananları ve kendi kendine durumu ile ilgili yaptığı yorumları sağlam kafayla düşünmenizi tavsiye ediyorum sizlere. Benim için “kafa açan” bir kitap olarak hafızama yer etmesine sebep oldu diyebilirim.

İşin kısası Ned Vizzini herkesin başına gelen veya gelebilecek olayları, herkesin göremediği bir şekilde işlemiş. Alınacak dersler olduğuna inandığım bir eser oldu. Okunması gereken kitaplar listesindeki yerini aldı.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,7

  1. Yazım Dili Yorumu

Ned Vizzini’nin yazım stilini oldukça beğendim. Kitabın içeriği akıcı ve kişiyi bunaltmayan bir yapıya sahip. Eğer iyi bir okuyucuyum diyorsanız, ki ben buna hayır diyorum kendi adıma, kitabı oldukça kısa bir sürede sonlandırabilirsiniz.
Çevirmen Ebru Sürmeli’yi de takdir ederim. Geçekten kullanılan deyimlerin Türkçe karşılıkları olabilecek deyimler “cuk” diye oturmuş yerine.

Yazım Dile Puanım 5 üzerinden 4,5

  1. Yapısal Yorum

Benim için hem iyi hem de kötü bir arada. Go Kitap! ın kitaplarının tasarımlarını gerçekten çok beğeniyorum. Lakin bu kadar fazla tashih hatası olması beni üzüyor.  Bu nedenle kitapla ilgili en fazla puan kırdığım kısım sanırım burası olacak. Yine de bu güzel eser için Go Kitap! a teşekkür ederim.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4

SEÇTİĞİM SÖZLER

Bu kitaplar ciltli olmak zorundadır. Deli doktorlarının muayenehanesinde, karton kapaklı kitap bulamazsın. (Sayfa 14)

Yataktan uzun süre çıkmazsanız, birileri gelip yatağınızı elinizden alır. (Sayfa 18)

Bir insanın yiyecekle olan ilişkisi, onun hayatla kurabileceği en önemli ilişkidir. İnsanın annesi babasıyla olan ilişkisinin bu kadar önemli olduğunu sanmıyorum. (Sayfa 36)

Kolaydı. Bu tür şeyler her zaman kolaydır. Büyüklerin yapmamanızı söylediği şeyler, her zaman en kolayıdır. (Sayfa 93)

Çocukken kendini öldürmeyi düşünmeyen var mıdır? Böyle bir dünyada büyüyüp de kendini öldürmeyi düşünmemek mümkün müydü? (Sayfa 107)

Bir başka hayatım olacaksa, geçmişte geçmesini dilerdim. Geleceğin kolay olacağını sanmıyordum. (Sayfa 138)

Yaşamanın iyi hissetmekle alakası yok. Önemli olan görevini yerine getirmek. (Sayfa 163)

Şu an okuduğum Hayvan Çiftliği'ndeki gibi. Bütün hayvanlar eşit yaratıldılar ama bazıları diğerlerine göre daha eşit, değil mi? Burada, gerçek dünyada, bütün eşitler hayvan yaratılmış ama bazıları diğerlerine göre daha hayvan. (Sayfa 204)


"Hayat iyileştirilmez, Bay Gilner, idare edilebilir." (Sayfa 238)

Düşler siz uyanıp onları gerçekleştirene kadar düş olarak kalır. (Sayfa 287)

Kimse dinlemiyormuş gibi şarkı söyleyin ve kimse bakmıyormuş gibi dans edin. (Sayfa 336)

"Seni üçkağıtçı"
"Ben de adamım sonuçta"
"Ben erkeklerden nefret ediyorum"
"İyi de adamlar farklı..."
"Belki, bir parça." (Sayfa 370)

İnsan gerçeği dile getirdikçe güçleniyordu. (Sayfa 419)


Özgür bir insandım. evet, reşit değildim ama insan hayatının 1/4'ünü çocuk olarak geçiriyordu, o yüzden en iyisi tadını çıkarmaktı belki de. Özgür bir çocuktum. (Sayfa 446)

12 yorum:

  1. 18.sayfadaki alıntının üzerinde epeyce düşünülmesi gerek sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginiz ve alakanız için

      Sil
  2. Bardagin diger yanini gostermis okurken birseyler katacagina eminim. Cok guzel yorumlamissin. Sayfa287 deki alintiyi cok begendim 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyanmak dileğiyle gönlü güzel ablacım :) Ben çok beğendim gerçekten kitabı

      Sil
  3. kitabı merak ettim gerçekten :) Sayfa 204'dekş alıntı şu an benim durumumu anlatıyor adeta :) Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D Tüm eşitler Hayvan mı acaba gerçekten?

      Sil
  4. ilk sayfalarda beklediğimi bulamazsam genelde elimde sürünüp duruyor kitaplar, yavaş okuyorum, ama sizin yazdığınız gibi bir yorum okursam merakla devam ediyorum, kitabınızı da merak ettim, en kısa zamanda almak dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanızı tavsiye ederim muhakkak güzel bir hikaye

      Sil
  5. yaniii "okunur" bir kitap diyorsuun :)

    YanıtlaSil
  6. Konusu değil ama alıntılar ilgimi çekti. Gerçekten güzel cümleler seçmişsin. Eğer denk gelirsem okumak isterim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.