İhanet (Gece Evi Serisi 2) / 13. Yorum (117)


Kitap Yorumları, İhanet, Gece Evi Serisi, P.C. Cast, Kristin Cast, Edebiyat, Fantastik, Roman, House Of Night


Cahil Okur’dan selamlar…

Uzun bir aradan sonra yeni kitap yorumum ile sizlerleyim. Lafı uzatmaya hiç gerek yok, yeterince sizleri beklettim zaten. Hemen yoruma geçiyorum.  

KİTAP YORUMU


Okuma zorluğu çektiğim bir dönemden geçiyorum yine. Okumam hızlansın diye Gece Evi Serisi’ne kaldığım yerden devam edeyim ama 20 günde zor bitirdim kitabı. Arada farklı işlerle uğraştığımdan oluyor sanırım birazda.

İçerik Yorumu

Gece Evi Serisi’ni okuyalı oldukça uzun bir zaman oldu. Kitabın ilk yayınladığı dönemde Konya’da üniversitede okuyordum ve en favori mekanım olan Rampalı Çarşı'dan almıştım kitapları.

Geçtiğimiz aylarda da serinin ilk kitabı olan “İşaret” hakkındaki yorumumu sizlerle paylaşmıştım. Şimdi de sırada serinin ikinci kitabı olan “İhanet” var. İhanet’te ekibimiz kaldığı yerden hayatlarına devam ederken, işler oldukça karışık bir hal alıyor.

Zoey’in hayatındaki değişimleri şaşkınlıkla takip ederken, çevresindeki insanlara olanları da merakla okuyoruz. Özellikle Steve Rae’in değişimi sizi etkileyecek ve kendisine bağlayacak bir anlatımla karşınıza çıkacak bu kitapta. Steve hakkınki kısımlar biraz hüzünlü, biraz üzgünçlü olabilir baştan uyarıyım.

Olayların işleniş tarzı ve anlatımı bence oldukça güzeldi. Özellikle elementler ile alakalı kısımlar benim hoşuma gidiyor nedense. Ritüeller yapılırken Zoey’in Büyükanne Kızılkuş’dan aldığı fikirler falan nedense beni çok etkilemekte.

İçerik ile lakalı beni memnun etmeyen tek nokta Damien’ın aşk hayatı hakkındaki kısımlar. Homofobik değilim ama gençlerin odak noktası olan veya olabilecek kitaplarda bu tarz yaklaşımlardan ve karakterden uzak kalmak gerektiği kanısındayım. Umarım bu konuda yanlış anlaşılmam.

Yazım Dili Yorumu

Basit cümleler ve hızlı okumayı kolaylaştıran bir yapısı var. Ben her ne kadar hızlı okuyamasam da Cast kardeşlerin yazım şeklinin oldukça başarılı olduğu kanısındayım. Türkçeleştirme kısmı da oldukça başarılı.

Yapısal Yorum

Burada ne demem gerektiğini bilmiyorum açıkçası. Nedenine gelince kitabımın orijinal olduğunu sanıyordum ama değil galiba… Bu nedenle bu kısmı boş geçiyorum.

ARKA KAPAK YAZISI


Zoey için hayat harika bir şekilde akıp gitmektedir. O sonunda vampir tanrıçasının ona verdiği büyük güçlerle barışık hale gelmiştir ve okulun bir parçası olduğunu içtenlikle hisseder. Fakat ardından hesapta olmayan bir şey gerçekleşir: Küçük yaştaki çocuklar öldürülür ve bütün deliller Gece Evini işaret etmektedir. Zoey kendisini eşsiz kılan yeteneklerin sevdiklerine karşı bir tehdit unsuru olabileceğini anlar.
(Tanıtım Bülteninden)

KÜNYE


Adı: İhanet
Yazar: P. C. Cast, Kristin Cast, Sevinç Seyla Tezcan (Çevirmen)
Alt başlık: House of Night Serisi 2
Baskı tarihi: 2011
Sayfa sayısı: 352
Format: Karton kapak
ISBN: 6055943868
Kitabın türü: Edebiyat, Fantastik, Roman
Orijinal adı: Betrayed
Çeviri: Sevinç Tezcan Yanar
Dil: Türkçe
Ülke: Türkiye
Yayınevi: Pegasus

ALINTILAR


Bilgi her zaman güce denktir Sayfa 33

Güzelliğin en iyi kısmı, hiçbir resmin ifade edemeyeceği kısımdır Sayfa 48

Biliyor musun, insanın anne ve babasının feci insanlar olması kalpsiz olmak için bahane değil. Sayfa 109

Genç bir insanın başına geldiğinde, ölümü anlamak hiçbir zaman mümkün değildir. Sayfa 270

21 yorum:

  1. Ya ben de lisedeyken okumuştum seriyi, hatırlamıyorum pek ama çok sürükleyiciydi:)

    YanıtlaSil
  2. Altı sene evvel okumuştum serinin büyük bir bölümünü. Baş kitapları gerçekten ilgimi çekmişti. Ama sanırım beş-altinci kitaptan sonra işler çığırından çıkıyor. Zoey karakteri fazla ayran gönüllü olmaya başlamıştı, hatırladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dediğin gibi hatırlıyorum bende. Tekrar okuma listemdeki kitaplardandı seri ve halen okuyorum işte ara ara :D

      Sil
  3. Belki yaşım, belki karakterim gereği, tarzım olmadığı (kitap iyi yada kötü demiyorum) için hiç bir zaman okuma imkanı bulamayacağım kitaplar hakkındaki blog yazıları sayesinde, o kitaptan haberdar olmak, kitap hakkında ön bilgi sahibi olmak faydalı oluyor.
    Seçtiğiniz alıntılar oldukça etkileyici. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Sürekli karşılaşıyorum seriyle, üniversite yıllarımda çevremde okuyan çoktu, erteleyip duruyorum o zamandan beri.
    Yazınızı keyifle okudum, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben treşekkür ederim güzel yorumunuz için

      Sil
  5. 12 kitaplık bir seri ama bende kac kıtabını okumuştum hatırlamıyorum. Uzun süredir gözüme takılıyorlardı tekrardan okumak istedim ara ara okuyorum bakalım. Bu ara giderek bozdugu konusunda hem fikirim

    YanıtlaSil
  6. agatha ikinci bölüm geldiii :)

    YanıtlaSil
  7. ben okumadım bunu ama merak ettirdi bu yazı bana :)

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler bende bunu arıyordum.

    YanıtlaSil
  9. Şimdi çok merak ettim bak :D Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Nasılsınız ? Blogunu beğendim ve takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz yeni açtığım blogumu takibe alırsanız çok mutlu edersiniz beni.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Bu nedenle, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa veya herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  13. ben okumuştum ama hatırlamıyorum :)
    https://islekbox.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. blogunuzu takipteyim yayınlarınızı severek okuyorum. Sizide bloguma beklerim.
    https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.