73: KİTAP YORUMU : Cadı Avcısı - The Witch Hunter Serisi 1

Virginia Boecker, 9786055016678, The Witch Hunter, Onur Özkan, Yabancı Yayınları, Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik, Kitap Yorumları,

Yazar: Virginia Boecker
Baskı Tarihi: Ocak 2016
Sayfa Sayısı: 400
ISBN: 9786055016678
Orijinal Adı: The Witch Hunter
Çeviri: Onur Özkan
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik

KİTAP HAKKINDA


Tenime dağlanarak işlenmiş mühür.
XIII
Beni koruyan ve ne olduğumu gösteren mühür.
Ben On Üçüncü Yazıt’ın bir uygulayıcısıydım.
Bir cadı avcısı.
Korkulması gereken kişi bendim.

EN BÜYÜK DÜŞMANINIZ DÖVÜŞTÜĞÜNÜZ ŞEY DEĞİL, KORKTUĞUNUZ ŞEYDİR.

“İyi bir fantastik kitapta olması gereken her şey var: kılıçlar, zehir, kara büyü ve ihanet. Eğlenceli, kanınızın çekileceği, macera dolu bir ilk roman.” - April Tucholke, Derin Sularla Şeytan Arasında romanının yazarı

“Ustalıkla ve kıvrak bir zekâyla yazılmış, macera, espri ve sihir yüklü bir fantastik hikâye.” ?Beth Revis, Bir Milyon Güneş ve Evrenin Ötesi romanlarının New York Times çoksatan yazarı

*“Sinematografik anlatımın canlılığıyla, nefes kesici bir macera.” ?PW (starred review)

“Boecker çıkış romanındaki anlatım tarzıyla okurun Elizabeth’in sırlarını, endişelerini ve korkularını hissetmesini sağlayarak gerilim dolu bir hava yaratmış… Macera dolu bu kitapta kılıçlar çarpışıyor, canavarlarla savaşılıyor, kara büyü kullanılıyor ve ihanet kol geziyor… Maceranın yanı sıra arkadaşlık ve aşkın da yer aldığı bu hikâye genç edebiyatı fantastik okurlarının nefesini kesecek.” -School Library Journal

“Boecker’in yarattığı alternatif on altıncı yüzyılda büyülü dünya kadar karakterler de ilgi çekici… Karmaşık fantastik öğelerin arasına serpiştirilmiş arkadaşlık ve aşk kırıntıları, gizemli, macera ve sihir dolu bir hikâye sözü veriyor.” -Booklist

“Elizabeth güçlü yan karakterlerle desteklenmiş, etkileyici bir kahraman. Oldukça başarılı bir çıkış romanı. Elizabeth’in gelecek maceralarının da aynı derecede heyecan verici olacağına hiç şüphe yok.” –VOYA

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Yaz nezlesi ile uğraştığım şu saatlerde nedense uzun süredir beklettiğim Cadı Avcısı kitabını yorumlamak geldi içimden… Sanırım kitap okuyamıyor oluşumunda bunda etkisi var. Evet kısa bir aradan sonra Cadı Avcısı, bendeni ve selpağım karşınızdayız… Lafı daha fazla uzatmadan hemen yoruma geçiyorum.

İçerik Yorumu

Virginia Boecker’in bildiğim kadarıyla ilk kitabı Cadı Avcısı… Yazar kitabı yazmadan önceki 4 yılını Londra da geçirmiş; Ortaçağ İngiltere’si hakkında çalışmalar yapmış.

Fantastik bir edebiyat ürünü olan Cadı Avcısı kitabını ben ikinci el olarak aldım ki yine Uzun’un bana yaptığı kıyaklardan bir tanesidir bu. Kitabı okumayan pek kalmasa da spoiler vermeden anlatmaya çalışacak olursam; konular5ın tahmin edilebilir bir seyirde işlediğini belirtmem gerekiyor.

Cadı Avcısı olarak yetiştirilen bir kızın başından geçenleri okurken aslında tüm mücadelesini yanlış tarafta verdiğini öğreniyor ve netice de tahmin edilebilir olaylar dizisi ile birlikte savaşın ilk adımları atılıyor.

Kitap başlı başına düşünüldüğünde aslında o kadar iyi bir kitap değildi bana göre. Lakin bir serinin ilk kitabı olarak bakıldığında olumlu bir nota sahip olabilir. Kurucunun Kızı’nda olduğu gibi yine bir Yabancı Yayınları kitabı için aklımda soru işaretleri kaldı. Nedendir bilmiyorum istediğimi pek alamadım. Lakin Kral Katili’ni de kısa zaman içerisinde okumayı planlıyorum.

Sonuç olarak az önce de dediğim gibi tahmin edilebilir bir seyirde devam eden ve daha çok gençlere hitap edecek bir kurguya sahip bir Cadı Avcısı… Benim gibi Fantastik Edebiyata meraklı ve sağlam bir hikayeye aç olanları doyuracak nitelikte olmadığını belirtmem gerekiyor ne yazık ki…

Her şeye rağmen seriye devam edeceğimi belirteyim… Ben The 100’e şans vermiş adamım,  Virginia Boecker daha fazlasını hak ediyor kesinlikle…

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,6

Yazım Dili Yorumu

Hem yazarın yazma şekli hem de çevirilmiş metinde okumayı kolaylaştıran bir ahenk var. Bu anlamda bu kategoride başarılı bir kitap olarak hafızama yer edindi açıkçası.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,7

Yapısal Yorum

Dediğim gibi kitabı ikinci el olarak aldım ve bu nedenle dışında bulunması gereken şeffaf kabı yoktu. Bendeki biraz yıpranmış olsa da Yabancı Yayınları’nın “bendeki” içerik anlamındaki eksi notları her zaman dizayn ve baskı kalitesi ile nötürlendiğini belirtmek isterim.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Oldukça zor. Ama imkansız değil.  (Sayfa 162)


En büyük düşmanımız dövüştüğümüş şey değil, korktuğumuz şeydir.  (Sayfa 175)

8 yorum:

  1. Bu seriyi okumayı ben de düşünmüştüm, kuzenimde var ama sonra vazgeçtim. :D Belki yine fikrimi değiştirebilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü beğeneceğimden emin olamıyorum :))

      Sil
    2. İkinci kitabı henüz okumadıma ma okuduğumda daha net bir şekilde beğenip beğenmeyeceğini ifade edebilirim :D

      Sil
  2. Merak ettiğim bir seriydi hatta filmi de var diye biliyorum .
    ( belki de yanlış hatırlıyorumdur )
    Çok güzel yorumlamışsın keşke biraz karakterler hakkında da bilgi verseydin .( Alıp almayacagım arasında kararsızım da )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi noktasında pek emin değilim maalesef!

      Yorumlarımda genelde kitapların benim üstündeki etkilerinden ve bana düşündürdüklerinden bahsederim. Karakter analizi pek yapamm ama dikkat edicem artık :d

      Sil
  3. Bir çok yere katılıyorum ama verdiğiniz puan dediklerinizi le çelişiyor açıkçası hocam.

    YanıtlaSil
  4. Bende bu seriyi okuhorum ilk önce şifacı ve av kitabını okudum şimdi ise cadı avcısını daha sonrasında ise kral katili kitabı varmış.Bu kitapların okuma sırası nasıl olmalı lıtfen yardım edin

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.