74: KİTAP YORUMU : Kilit


M. Necati Sepetçioğlu, 9789753710008, İrfan Yayınevi, Roman, Edebiyat, Kilit, Kitap Yorumları,
Yazar: M. Necati Sepetçioğlu
Baskı Tarihi: 2005
Sayfa Sayısı: 265
ISBN: 9789753710008
Yayınevi: İrfan Yayınevi
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Mademki insanı anlatıyoruz, öyle ise Onun mutluluğu için yazacağız; bu da, çirkinde bile var olabilen güzelliği aramak uğruna nice bir ömrü harcamak demek olacaktır. Sanat adamının çok zor olan görevi de zaten burada başlar. Hayat ile ömür arasındaki bağların oluşturduğu hem birbirinden ayrı hem içiçeleşmiş bir hürriyet bizim aradığımız mutluluğu meydana getirebilir mi?Bu soru, bize, insanın dünü, bugünü, yarını ile birlikte ölüm sonrası dünyasını da bir arada düşünmek mecburiyetini yüklüyor. İyinin, doğrunun ve güzelin uğrunda umutlanmış bir ömür, hayatı ve sonrasını gözardı edemez. O vakit de Bütünlük ve Birlik söz konusu edilecektir. Orta Asyadan Anadolu ve Rumeli topraklarımıza büyüyüp beslenmiş bir kültürün değişik halkalarında ham iken pişmiş olan bizim insanımız için bu Birlik ve Bütünlük çok önemlidir. İnsanımızın mutluluğunu istiyorsak saldırmak ve yıkmak yerine güzelliğin yapıcı yolunu seçmek zorundayız.
(Tanıtım bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Yaz nezlesi durumum halen devam ediyor… Bugün ki doktor ziyaretinden sonra dışarı çıkma durumum olmadığından kendimi bloga verdim. Yorum bekleyenler listesinde sırada M. Necati Sepetçioğlu’nun Kilit eseri var. Hemen başlıyoruz…

İçerik Yorumu

Tarihi seven bir kişi olarak tarihi romanlarında benim için yeri her zaman farklı olmuştur. Hem kendi tarihimiz hem de dünya tarihine dair romanları oldukça çok sezerim. M. Necati Sepetçioğlu’nun kitabıyla da kitaplığı karıştırırken Çikom’un kitapları arasında rastlaştık.

Son zamanlarda okuduğum güzel romanlardan bir tanesi olarak aklımın bir köşesine kaydettiğim eserlerden biri oldu Kilit. Türklerin Anadolu’ya yerleşmesi öncesindeki hazırlık dönemini anlatan eserde, özellikle Küpeli Hafız karakteri benim en çok beğendiğim kişi oldu.

Tarihi anlamda size ışık tutacak olan eser, bunu gerçekleştirirken de sizi sıkmıyor. Akıcı bir dil ve anlatıma sahip olan M. Necati Sepetçioğlu’nun bu kitapla birlikte beni kendisine bağladığını ifade etmem gerekiyor.

Sarı Hoca karakteri ve karısı arasındaki atışmalarda, birçok tarihi konuları elen romanda eksik olan güldürme öğesini kazandırmış esere. Alpaslan hakkında anlatılanların gerçeği ne kadar yansıttığı bilinmese de Malazgirt Savaşı ve Türklerin Anadolu’ya göçü hakkında bir şeyler okumak isterseniz bu eseri kesinlikle okumanız gerekiyor bence.
Sonuç olarak içerik anlamında beni tatmin eden bir eser oldu. Tavsiye edebileceğim bir kitap…

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,8

Yazım Dili Yorumu

M. Necati Sepetçioğlu’nun yazın şeklini gerçekten beğendim. Böylesi ağır bir konuyu romanlaştırmak ve tüm tarihi gerçekleri sıkmadan eser içine yedirmek kolay bir iş değil bence. Lakin Sepetçioğlu bunların hepsini başarmış ve inanın bunları yaparken sizi hiç sıkmıyor…

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,7

Yapısal Yorum

Kilit eseri İrfan Yayınları’ndan çıkan bir kitap. kapak olarak güzel bir tablo seçilmiş lakin daha da iyisi olabilir miydi diye düşünmeden de edemedim. Anladığım kadarıyla kapaktaki yaşlı kimse de Sarı Hoca karakteri… Daha farklı bir görsel kullanılsa daha güzel olabilirdi.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,6

SEÇTİĞİM SÖZLER


Bilge Kağan ne demiş; Türk milleti sen açken tokluk nedir bilmezsin ama bir kere doydun mu da açlığı hiç düşünmezsin.  (Sayfa 24)


Hangi han, töresince töremez milletini korumaz, milletin malı kapanın elinde kalırsa o hanlığın temeli yıkılır. (Sayfa 92)

7 yorum:

  1. Sayın cahil,bu kitabı beğendiysen seriyi tamamlamanı şiddetle tavsiye ediyorum(sonra tesekkur etmeyi unutma)😎😎😎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı gerçekten beğendim ve diğer eserleri de bir an önce edinip okumak istiyorum açıkcası... Tavsiye için teşekkürler

      Sil
  2. Kitabı hiç duymamışım.. Aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
  3. 2 gün önce internet üzerinden satın aldığım "Bebek Ruhlum" adlı kitabı çok beğendim. Daha önce yüzlerce aşk romanı okuduğum halde bu kitap çok farklı ve beni çok etkiledi.

    YanıtlaSil
  4. Sepetçioğlu'nun tarihi romanlarında inanılmaz bir akıcılık var. Sıkmaz, yormaz, akıp gider. 12 eserlik dizisinin tamamı birbiriyle bağlantılı ve bağımlılık yaratıcıdır. Okumak gerekir.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç Bey henüz diğer kitaplarını okumadım ama bir an önce elde edip okumak istiyorum. Hem konu itibari ile hem de yazarın kaleminin güçlülüğü beni kendine hayran bıraktı.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.