103: KİTAP YORUMU : Beyaz Diş


Kitap Yorumları, Beyaz Diş, Jack London, Dünya Klasikleri, Edebiyat, Roman, White Fang, Aylin Yıldız, Venedik Yayınları

Adı:
Beyaz Diş
Yazar:
Jack London
Baskı tarihi:
 Mart 2017
Sayfa sayısı:
258
ISBN:
9786053600138
Kitabın türü:
Dünya Klasikleri, Edebiyat, Roman
Orijinal adı:
White Fang
Çeviri:
Aylin Yıldız
Yayınevi:
Venedik

KİTAP HAKKINDA


Jack London’ın Issız Diyarı, yabanı, buz kalpli Kuzey Toprakları’ndaki hayatı konu edindiği ikinci romanı Beyaz Diş’tir. Vahşetin Çağrısı’na kendini bırakmış bir annenin yavrusu Beyaz Diş’in diyarıdır anlatılan. Onun hayranlık uyandırıcı zekası ve içgüdüleriyle kendini var edişinin ve "insan tanrılar"ın yaşamına geri dönüşünün enfes hikayesi... (Arka Kapak)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

6 gündür bilgisayara başına oturup oturup kalkıyorum ve tek satır bir kelam yazamamış durumdayım. Artık bu gece kendime “yeter” diyerek sıradaki yorumumu sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bu gün sizlerle Jack London’ın Beyaz Diş kiabınıdilim döndüğünce yorumlaya çalışacağım…

İçerik Yorumu

Beyaz Diş benim lise yıllarında okuduğum, TV ekranında rast geldiğimde filmini izleme şerefine nail olduğum bir kitap. Jack London’ın öyle çok fazla kitabını okumuş olmasam da sevdiğim bir yazar olduğunu belirtmem lazım.

Kitabın içeriğine dair ilk dikkat çeken ve beklide beni sıkan tek konu uzun monologların olması. Durun hemen kızmayın, yarın tarzının bu olduğunu biliyorum lakin ben diyalogları okumayı daha çok seven bir adamım. Sorun kitapta değil bende aslında.

Bu sıkıcılığa rağmen beni en çok etkileyen konu ise bu uzun monologların bir hayvanın bizi “insanları” nasıl gördüğünü anlamak açısından oldukça açıklayıcı olmasıydı. Kendimizi Beyaz Diş’in gözünden görmek beni insanlardan biraz daha uzaklaştırdı sanırım.

Az önce dediğim gibi kitabı ikinci defa okuyorum belki yıllar sonra tekrardan okurum. İlk okumam da beni Beyaz Diş’in ne kadar etkilediğini bilmiyorum ama bu sefer gerçekten hayran kaldım kitaba.

Bu kitap için biri bana “okunmalı mı?” dese kesinlikle okunmalı derim artık. Ben A101’in sattığı basımı aldım ama sizlere daha kaliteli basımlar almanızı öneririm.

Ve bu kitabın bencileyin bir özelliği daha var artık onu da belirteyim. Evlilik sonrası bitirdiğim ilk kitap Jack London’ın Beyaz Diş eseri oldu. Bunu da paylaşayım istedim…

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,7

Yazım Dili Yorumu

Jack London’ın bahsediyorsak eğer fazlaca söze gerek yok. Çevirmen Aylin Yıldız’ın Türkçeleştirmesi de benim adıma oldukça başarılıydı. Notlarımda Aylin hanımın çevirisinin okumaya katkılı olduğunu belirtmişim.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,7

Yapısal Yorum

Kapağı hiç sevmedim. Daha farklı olabilirdi. Her zamanki gibi ticari kaygılar ve özensiz işçilik… Kapak harici yapısal olarak herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,1

SEÇTİĞİM SÖZLER


İnsan, yaratıkların en harekete alışkın olanıdır, durağanlığa karşı sürekli bir başkaldırma içindedir. Sayfa 7

Korku, hiçbir yaratığın kaçmayacağı, reddemeyeceği yabani bir mirastı. Sayfa 74

Ölüm, bilinmeyen yabancı gücün ta kendisiydi; o başına gelebilecek felaketlerin tümüydü! Sayfa 84

Bütün korkaklar gibi o da acımasızdı. Sayfa 178

18 yorum:

  1. Bu yaşıma kadar kitabı iki kere okudum. Şimdi düşününce detayları hatırlamadığımı fark ediyorum. Tekrar okuma zamanı gelmiş demek ki ... Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı oğlum okudu ama ben henüz okuyamadım. Hatta şuy anda yeğenim okuyor. Önlere alayım bende. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyemdir :D Okuduğunuzda beğenirsiniz umarım.

      Sil
  3. Ben de lise yillarinda okudum ne güzel bir kitapti.zaten Jack London un cizgisi bambaska.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orwell ve London başkadır, başka adamlar...

      Sil
  4. Kitap hakkında hatırladığım tek şey, yıllar önce okuduğum. Yani diyorsun ki, tekrar okuyun..

    YanıtlaSil
  5. cek landın iyi tabikidee. kitap da filmi de güzel hıhım :)

    YanıtlaSil
  6. London okulu bırakıp ticari gemilerle okyanus ötesine yolculuk etmiş ve büyük zorluklar yaşamış hayatın vahşi yönünü bu kadar vurgulaması hem kendi yaşamının getirdiği anlayış hem de dönemine hakim olan insan insanın kurdudur anlayışı kitaplarında net bir şekilde görülmesine rağmen yine de istendiğinde bu durumu değiştirmenin yine canlıların elinde olduğu ümidini de kaybetmiyor. Yazar bir çok kitap yazıp zengin olduğunda yüksek dozdan intihar etmiştir. Kitapların yazarları ile olan bu doğrudan bağlantı her zaman ilgimi çekmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğim bir yazar, hayatının sonu kötü olsa da genel anlamda eserleri ile benim için güzel bir yere sahip bir isim.

      Sil
  7. Beyaz Diş. Okuma listemde olan bir kitap.

    YanıtlaSil
  8. Mükemmel bir eser şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. Çocukluğumun vaz geçilmez kitaplarından biridir.

    YanıtlaSil
  10. ÇOK KALİTELİ BİR KİTAP NE KADAR ÇİZGİ FİLMİ OLSADA OKURKEN BAŞKA DÜNYALARDA BULUYOR İNSAN KENDİNİ.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.