104: KİTAP YORUMU : Yerdeniz Büyücüsü



Kitap Yorumları, Yerdeniz Büyücüsü, Ursula K. Le Guin, Yerdeniz Üçlemesi 1, Edebiyat, Fantastik, Roman, A Wizard Of Earthsea, Çiğdem Erkal İpek, Metis Yayınları,

Adı:
Yerdeniz Büyücüsü
Yazar:
Ursula K. Le Guin
Alt başlık:
Yerdeniz Üçlemesi 1
Baskı tarihi:
Kasım 2011
Sayfa sayısı:
188
ISBN:
9789753420570
Kitabın türü:
Edebiyat, Fantastik, Roman
Orijinal adı:
A Wizard Of Earthsea
Çeviri:
Çiğdem Erkal İpek
Yayınevi:
Metis Yayınları

KİTAP HAKKINDA

"Sanırım Yerdeniz Büyücüsü'nün en çocuksu yanı, konusu: Büyümek.
Büyümek, benim yıllarımı alan bir süreç oldu; bu süreci otuzbir yaşımda tamamladım-ne kadar tamamlanabilirse; o yüzden de çok önemsiyorum. Çoğu genç de önemser. Ne de olsa esas işleri budur: Büyümek." (Arka Kapak)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Bayram tatilini geride bırakmamıza rağmen benim dinlenemediğim gibi bir gerçek varken, “blog beklemez” diyerek yeni yorumumla karşınızdayım. Bu gün Ursula K. Leguin’in ölümsüz eseri Yereniz Büyücüsü’nü değerlendireceğiz.

İçerik Yorumu

Ursula K. Le Guin’i kaybedeli henüz çok bir zaman geçmedi… Ancak ben aynı Steig Larsson’da olduğu gibi bu büyük yazarla ölümü sonrası tanıştım. Bazen kendime acıyorum… Yukarıda da dediğim gibi Le Guin’in Yerdeniz Büyücüsü kitabı ile karşınızdayım bugün ve lafı uzatman yoruma geçiyorum.

Serinin ilk kitabı Yerdeniz Büyücüsü’nün bende bıraktığı ilk izlenim çok farklı bir kitap olduğu yönündeydi. Nedense ilk defa bir kitabı tam anlamıyla sevip sevemediğimi anlayamadım. Tadına tam vakıf olamadığım bir yemek gibi geldi bana Yerdeniz Büyücüsü

Şu bir geçek ki Ursula K. Le Guin serüvenin kalan kısımlarında daha güzel maceralar vaat ediyor. Yerdeniz Büyücüsü’nde bunun sinyallerini alıyorsunuz. Bu anlamda hemen karar vermek yanlış olacağı kanısındayım. Okuyan arkadaşlarım ilk kitap ardından ne düşündüler merak etmekle birlikte, kalan kitaplar için heyecanlı olduğumu belirtmem lazım.

İçerik anlamında sadece canımı sıkan nokta kahramanımız Ged ile Gölge’nin karşılaşmasının beklediğimden daha az heyecanlı geçmesiydi. Bunun dışında herhangi bir sorun yoktu benim adıma.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,8

Yazım Dili Yorumu

Ursula K. Le Guin ile ilk tanışmam Yerdeniz Büyücüsü ile oldu lakin diline çabuk ısındım. Beni zorlayan bir anlatımı yoktu. Kitap okumayı alışkanlık haline getirenler içinde durumun farklı olmayacağı kanısındayım. Yeni başlayanlar için ise biraz sıkıcı gelebilir “bence”…

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,7

Yapısal Yorum

Metis benim için vazgeçilmez olan Yüzüklerin Efendisi serisinin yayıncısı olan yayınevidir Bu nedenle de benim için özel bir yayınevidir. Yerdeniz Büyücüsü’nde de kalitesini ortaya koymuş. Farklı bir tasarım ve hatasız bir baskı…

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,8

SEÇTİĞİM SÖZLER


Güç, sadece ihtiyaç olduğunda ortaya çıkmaz; Bilgi de olması gerekir. Sayfa 16

Duyabilmek için susmak gerekir. Sayfa 24

Akıllıya soru gerekmez; aptal ise boşuna sorar Sayfa 38

Bir mum yakan bir gölge yaratır... Sayfa 48

Yorgun adam aptal olur Sayfa 75

Kötü bire yol, insanı iyi bir sona ulaştırabilir. Sayfa 114

12 yorum:

  1. Ursula'nın bu kitabını henüz okumadım. Elimde uzun zamandır "Mülksüzler" i bekliyor. Mülksüzler'in üzerimde bırakacağı etkiye göre Yerdeyiz Büyücüsüne bakaram herhalde. Yorumunun sayesinde en azından kitap hakkında malumat sahibi oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi bitirmem ardından bende diğer kitaplarını okumak istiyorum. İlk tanışma adına benim için güzel geçti. Seveceğini umuyorum dilini yazarın

      Sil
  2. eh sağlam yazar sağlam roman :) mülksüzler en iyisiiii tabisideee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugum ilk ve tek romanı, yakın zamanda bahsettıgın eseri de okurum inşallah

      Sil
  3. Sen yazarla tanışmışsın. Darısı başıma. Kalemini ve kitaplarını çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. mülksüzleri okuyorum bu aralar.. yerdeniz Büyücüsü de merak ettiklerimden...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  6. Sayfanızı arkadaşımın sitesinde gördüm bi uğrayayım dedim sayfanızdaki çoğu yazı çok hoşuma gitti takibe aldım sizi. inşallah sürekli yazmaya devam edersiniz <3 bana da beklerim ^_^

    YanıtlaSil
  7. Kitabı ilk defa duydum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.