16: KİTAP YORUMU: Aylak Adam

 

Aylak Adam


Yazar: Yusuf Atılgan
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları

Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam... Bir adı bile yok. "C." diyor Yusuf Atılgan kısaca.

İnsan her şeye bunca "karşı"yken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürülebiler bir "karşı" yaşamı?

C., sıradanlığa, tekdüzeliğe, alışılmışın kolaycılığına hiç mi hiç katlanamıyor. Hem farklıyı, hem doğru olanı arıyor. Çabasının boşuna olduğunun da farkında üstelik.

Zor bir karakter, zor bir yaşam, yalın bir roman.

Sayfa Sayısı: 164
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe

KİTAP YORUMU

 

Cahil Okur’dan herkese merhabalar…
 Kayb-ı Kelam’ın yapmış olduğu çekilişte kazandığım kitapların ikincisi ile karşınızdayım. Daha önce hiç tanımadığım bir yazarın kitabı bu. Yusuf Atılgan aslen Manisalı bir yazarımız ve benim hemşerim oluyor. Kendisiyle bu kitap ile tanıştım ve tanıştığıma da çokça memnun oldum.
Lafı fazla uzatmadan hemen kitap hakkındaki görüşlerime geçmek istiyorum. Bildiğiniz gibi Amok Koşucusu’nu okurken oldukça zorlanmıştım. Bu zorlanma türü sevmememden değil de daha çok kitabın derinliğinden kaynaklanmaktaydı. Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam eseir de aynı derinliğe sahip olduğuna inandığım bir kitap.Adını bile bilmediğimiz C’nin toplum hakkındaki sorgulamaları sizi gerçekten düşünmeye itiyor. Gerçekten de bir çok öngörüsüne katılmamak elde değil. Sırf “Başkaları ne der?” diye yapmak isteyip de yapamadığınız neler var? Sırf başkalarının ahlak kurallarına uymadığınız için kaç kere dışlandınız?
Aslında düşündüğünüzde Aylak bir adam olmanın o kadarda kötü olmadığı kanısına varıyorsunuz. Ancak netice de aylak adam olmanız sizinde C gibi “kafasını  sıyırmış bir meczup” görünümüne bürünmenize neden olabilir.
Konu ve anlatım tarzıyla oldukça beğendiğim bir eser oldu Aylak Adam ancak ne yazık ki sonunda bir boşluk hissine kapıldım. “Bu muydu?” dedim içimden elbette sonrasında sırf bizim ön yargılarımız sebebiyle mutlu son olmaması gerektiği kanısına vardım.
Aylak Adam’ı alın ve okuyun, emin olun sizden bir parça muhakkak bulacaksınız.

 

SEÇTİĞİM SÖZLER

·         Yoksa her şey ben olmadığım zaman, benim olmadığım yerlerde mi oluyordu? (Sayfa 11)
·         Bir yazarın dediği gibi: “Kadınsız hikaye tuzsuz aşa benzer” (Sayfa 25)
·         Kadınların neden evlendiklerini anlayabiliyorum: “Yalnız kalabilmek için” (Sayfa 35)
·         Yaşamanı9n amacı alışkanlıktı. (Sayfa 41)
·         Bu kelimenin harfleri ile başkası da yapılabilir. (Sayfa 42)
·         - Galiba sizi anlıyorum
-          Yanılıyorsun “Siz” anlanamaz, “sen” anlanır. (Sayfa 61)
·         Anlıyorsun ya turist! Bir yakışmama, iğretilik duygusu… (Sayfa 104)
·         Aynı anda ortak duygula ancak iki etin birbirine dokunmasıyla başlıyor. (Sayfa 112)
·         Sus bağırma! Sonra böyle olduğuna inanırız. İnsanlar haksızken daha çok bağırırlar. (Sayfa 132)

 

 

DİĞER YORUMLAR

Tadı Damağımda'nın yorumu
Kitap Gurmesi'nin yorumu
Beyaz Kitaplık'ın yorumu


3 yorum:

  1. merhaba bloğunu yeni keşfettim takipdeyim bana da beklerim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Kitaplarla ilgili bloglari kesfedince daha da mutlu oluyorum. Türkçe yayinlardan çok uzak kaldim yurtdisinda yasayinca. Bilgileri sizlerden takip ederim artik. Sevgiler. Deryaninsporgunlugu.blogspot.co.at

    YanıtlaSil
  3. Sonunda şu güzelim kitabı paylaşan bir bloggerla karşılaştım. DağınıkAnne ile ilk tanıştık hangi kitabı okuyorsun demişti Aylak adam demiştim. 6 ay sonra sorduğunda hala Aylak adamdaydım. Güzel kitap olunca bitiresim gelmiyor. Şu anda elimdeki kitaplar bitsin -ki 1 yılı bulacak gibi- tekrar okuyacağım (çok kitap olduğundan değil biraz tembelim).. Hepimiz birer Aylakız:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.