18: KİTAP YORUMU: Küçük Aptalın Büyük Dünyası - Pucca Günlük 1. Kitap

Küçük Aptalın Büyük Dünyası - Pucca Günlük 1. Kitap

Yazar: Pucca
Yayınevi : Okuyan Us Yayınları

“Tek istediğim, battaniyenin altında film çekeceğim değil, film izleyeceğim bir adamdı.”

Sanal dünyanın merak edilen ünlüleri raflarda yerini alıyor. Dizüstü Edebiyat Dizisi başlıyor. İlk kitap çılgınlar gibi takip edilen, Türkiye'de en fazla izleyicisi olan kişisel blog'un yazarı Pucca. Herkes onu ve yazacağı kitabı merak ediyordu.

“Aynaya son kez baktım, ‘Kızım PuCCa, Allah kahretsin seni, çok harikasın lan sen!' dedim.”

PuCCa çok ayıp!
PuCCa çok komik!
PuCCa âşık!
PuCCa beter bişi!

Ve sonunda, paparazziler peşinde koşmadığı halde her şeyi anlattı…

“PuCCa, aferin, iyi b*k yedin!”

Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2012

KİTAP YORUMU

Cahil Okur’dan herkese merhabalar…

Bugün sizlerle oldukça ön yargılarla başladığım ancak sonradan okumaktan zevk aldığım bir kitapla karşınızdayım. Kendisi de bir blog yazarı olan PuCCa’nın “Küçük aptalın büyük dünyası” kitabı az önce bitti.

Kitabı okumadan önce kitap hakkında yaptığım sohbetlerde; “O kız kitabı ya sen ne yapacaksın?” ya da “Kızın tek amacı evlilik ve oldukça argo yazılar yazmış” gibi yorumlarla karşılaştım. Açıkçası söylenilenler bir anlamda gerçekte olsa da, PuCCA’nın yazdıklarını tam anlamıyla kavrayamamışlar ya da görmek istememişler gibi geldi bana kitap bitince.

Elbette kitabın aşırı cinsel içerikli oluşu biraz tepki çekmesine neden olsa da PuCCa’nın da kitapta bahsettiği gibi normal yaşantıda toplumun yüzde 90’ının aklı zaten sürekli orada değil mi? Bunu inkar etmek ne yazık ki sadece toplumsal baskıdan kaynaklı bir durum.

Kitabın edebi anlamda katkısı tartışılabilir olsa da anlattıklarını ya yaşadınız ya duydunuz ya da şahit oldunuz diyebilirim. Gündelik yaşantı içerisinde sürekli şahit olduğunuz konuları PuCCa sizin göremediğiniz noktalardan size sunmakta.

Kitabın konusu en spoiler içermeyen anlatımıyla PuCCa’nın başından geçenler olarak yorumlayabiliriz. Orta ölçekli her Türk kızının başına gelen olaylar dizisi. Ancak öyle kendine bağımlı hale getiren bir anlatım varken, bazen PuCCa’ya üzülüyor, bazen de kitabı okurken garip gülme krizlerine girebileceğiniz için etrafınızdan deli damgası yiyebilirsiniz.

He bu arada “Ben erkeğim, bana ne kızın düşündüklerinden ya da yaşantısından… Ben empati falan yapamam elin karısıyla” diyorsanız, çok şey kaçırırsınız diyeyim beyler. Kitabı okurken birçok kendi mazimle karşılaştırıp; “Vay arkadaş demek bu hareketlerin anlamı buymuş” dediğim durumlarla karşılaştım.

Kitabın yazım dili ise oldukça basit ve anlaşılır. Bu anlamda da benden artı puan aldı diyebilirim. Kitaba ön yargılı olarak başlasam da şu anda kalan kitapları okumak için sabırsızlanıyorum. Hala okumamışsanız alın okuyun derim. Hiçbir kitabın cinsiyeti yoktur bana göre, bu kitabında cinsiyeti yok emin olun. 

Ya geçmişinizi tazelersiniz, ya da karşınızdakini daha iyi anlamanızı sağlar. Okuyun hiçbirşey kaybetmezsiniz. 


SEÇTİĞİM SÖZLER

  • “Bim bam bom çok şükür dostlar, benimde artık bir sevgilim var.” Ay bu şarkı da tam bir abazan şarkısı… Kırk yıl  sonra sevgili yapmış bunu da utanmamış şarkısını bestelemiş. (Sayfa 66)
  • Ne zaman çetele tutulur, o zaman anlaşılır alışverişin bittiği. (Sayfa 72)
  • İnan bana dürüstlük dediğin şey, her bokta işe yaramaz. (Sayfa 100)
  • Bir insanı kaybettiğini anladığında her şeyiyle iyi olarak aklına kazınıyor. Ve ancak kaybettiğinde, her yapılana bir bahane bulabiliyorsun.. (Sayfa 240)
  • Dahi anlamındaki “de” gibiyim yemin ederim, bir kelimenin bile anlamını değiştiremeyecek kadar salağım. (Sayfa 357)

DİĞER YORUMLAR

 Gül'ün Kitaplığı'nın Yorumu



Hiç yorum yok

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.