100: KİTAP YORUMU : Olimpos'un Kanı / Olimpos Kahramanları 5


Kitap Yorumları, Olimpos'un Kanı, Olimpos Kahramanları, Rick Riordan, The Blood Of Olympus, Belgin Selen Haktanır Us, Doğan Egmont Yayıncılık, Roman, Fantastik
Yazar: Rick Riordan
Baskı Tarihi: 2014
Sayfa Sayısı: 480
ISBN: 9786050922844
Orijinal Adı: The Blood Of Olympus
Çeviri: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: Doğan Egmont
Kitabın Türü: Roman, Fantastik

KİTAP HAKKINDA


Nico di Angelo onları uyarmıştı: Hades'in Evi en kötü anılarını uyandıracak, hayaletlerini huzursuz kılacaktı… Nitekim şimdi her biri zor durumda. Teker teker korkularıyla yüzleşmekten başka çareleri yok. Jason, küçükken onu terk eden annesinin hayaletiyle karşıkarşıya. Bir lider olarak gücünü nasıl kanıtlayacağını bilmese de, annesinin yaptığı gibi sözünden vazgeçecek değil. Nico, bir kez daha Reyna ve Koç Hedge ile gölge yolculuğu yaparsa hayalete dönüşebilir. Yine de bu karar, kehanetin belirttiği gibi başka birisinin hayatını kaybetmesini engelleyebilir. Athena Parthenos'u, savaş patlak vermeden Melez Kampı'na götürmeye çalışan Reyna'nın peşinde zalim bir avcı var. Korkularını yenmeye çalışan Piper, üzerine düşeni yapmak için hazır. Leo ise planının işe yaramamasından ve arkadaşlarının işine karışmasından endişe duyuyor. Oysa hepsi biliyor ki, Toprak Ana'yı alt etmek için içlerinden biri ölmeli…
(Arka Kapak Yazısı)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Ve nihayet 100. kitap yorumuna ulaştık. Uzun zaman oldu belki blogu açalı, belki de daha önceleri ulaşmalıydım bu rakamlara ama bir dönemeci daha bu yorum ile aşmış olacağım. Rick Riordan’ın Olimpos’un Kanı kitabıyla karşınızdayım bugün.

İçerik Yorumu

Olimpos Kahramanları serisinin son kitabıydı Olimpos’un Kanı eseri… Rick Riordan ile geç tanışmış bir adam olduğumu daha önce de söylemiştim, bu seriyi noktalayarak tanışmayı artık geride bıraktık ve biraz daha samimi olduk diyebilirim.

Serinin diğer eserlerinde olduğu gibi yine her karakterin hikayesi bölüm bölüm ve ayrı ayrı anlatılıyor. Başta bu konuların genel ilerleyişini bozan bir ayrıntı olarak çıksa da karşınıza ilerleyen süreçte bu tarz anlatım sizi kendisine normal anlatımlara göre daha fazla bağlamakta.

İçerik anlamında işlenen konular, benim gibi mitolojiye az biraz meraklıysanız, kesinlikle sizi kendine bağlayacaktır. Ayrıca mitoloji adına yeni bilgilerle de karşılaşacağınıza eminim. Bu aslında kitabın okuyucuya verdiği en büyük artı benim fikrimce.

Kitapta işlenen konu bazında düşünürsek; arkadaşlık, mücadele, hırs ve kendi yolunu kendin belirleme adına güzel alt metinlerle karşılaşacaksanız. Kahramanların karşılaştıkları zorluklar sizleri farklı düşüncelere sevk edebileceği gibi “Ben ne yapardım?” sorusunu da kendinize soracağınıza eminim.

Sonuç olarak serinin sonuna yakışır bir kitap olarak görüyorum Olimpos’un Kanı eserini. Bu okumayla birlikte Olimpos Kahramanları Serisi sona ermiş oldu. Genel bir değerlendirme de yapacağım elbette ilerleyen günlerde.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,7

Yazım Dili Yorumu

Rick Riordan’ın basit ve anlaşılır dili her zaman hoşuma gitmiştir. Şahsi kanaatimce bu konuda herhangi bir problem bulunmamakta.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,8

Yapısal Yorum

Kitabın beklide tek sıkıntılı yanı yapısal özelliklerindeydi. İçerisindeki bir çok yazım yanlışı yanı sıra kapak tasarımı da maalesef hoşuma gitmedi. Ancak “Bu kadar kusur kadı kızında da bulunur” diyor ve bu konuya fazlaca takılmamanız gerektiğini belirtiyorum.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,3

SEÇTİĞİM SÖZLER


İnsanlar yalan söyler. Verilen sözler tutulmaz. (Sayfa 35)

Ölüler her zaman hayattakilerin sayısını aşar.  (Sayfa 80)

Duygularından sıyrılmak için düşünemezsin.  (Sayfa 196)

Geçmişiniz ne kadar acı ve karanlık olsa da onu kucaklamamız gerekir.  (Sayfa 233)

Bazı ölümleri engellemek mümkün değildir.  (Sayfa 448)

6 yorum:

  1. Teşekkürler öncelikle...

    Doğan egmont hakkında dediklerine katılıyorum inşallah diğer eserlerde bu denli hata yoktur.

    YanıtlaSil
  2. Okumadığım bir seri . Bu sıralar Yunan Mitolojisi beni sarmıyor. Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Olimpos Kahramanları'nı ben de okumayı istiyorum :D Kuzenimden tırtıklayacağım bir ara, ilk seriyi de ondan almıştım :D Bu seri Percy Jackson ve Olimposlular'ın devamı değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam devamı denemez daha çok kahramanlar bir ve geçmişten bazı alıntılar yapılıyor zaman zaman

      Sil
  4. hiç böyle bir son düşünmemiştim... rick amca yine şaşırttı bizi

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.