101: KİTAP YORUMU : Harry Potter ve Sırlar Odası


Harry Potter ve Sırlar Odası, Harry Potter, Harry Potter And The Chamber Of Secrets, Sevin Okyay, Yapı Kredi Yayınları, Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik

Yazar: J. K. Rowling
Baskı Tarihi: Nisan 2016
Sayfa Sayısı: 314
ISBN: 9789750802959
Orijinal Adı: Harry Potter And The Chamber Of Secrets
Çeviri: Sevin Okyay
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik

KİTAP HAKKINDA


"Bir komplo var, Harry Potter. Bu yıl Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nda dehşet verici şeyler yapmak için bir komplo."

Dursley'ler o yaz öylesine çekilmez olmuşlardır ki, Harry bir an önce okulu Hogwarts'a geri dönmek için can atmaktadır. Eşyalarını toplarken ortaya çıkan ev cini Dobby ise onu uyarır: Hogwarts'a dönerse, bir felaket olacaktır. Olur da: Sırlar Odası'nın açılmasıyla ortaya çıkan karanlık bir güç, Hogwarts'takileri taşa çevirmeye başlar. Harry, hayatını tehlikeye atarak, Oda'nın elli yıllık ölümcül gizemini çözmeye çalışır. Ve gerçekten de başına gelmedik felaket kalmaz.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…
Elimde yorumlanacak kitap sayısı çok şükür iyice azaldı ve artık rutine geçebileceğim. Blogumu uzun süre boşladığım için kitap sayısı artmıştı. Neyse lafı uzatmadan hemen güzewl bir okuma olan J.K. Rowling’in Harry Potter ve Sırlar Odası kitabının yorumuna geçelim…

İçerik Yorumu

Bildiğiniz gibi artık Harry Potter serisi bir kült eser olmuş durumda. Bu tip kitapları yorumlamak ise bana inanın çok zor geliyor. Sanırım birçok arkadaşım da benle aynı kanıda olacaktır.

Harry’nin okuldaki ikinci yılını anlatan eserde bizi yine heyecanlı bir macera bekliyor. (Bir çoğunuzun bunu zaten bildiğinin farkındayım.) Rowling’in anlatımının akıcılığı ile olayların gizemi birleşince gerçekten okuması heyecanlı oluyor ve de yorulmuyorsunuz.

Harry Potter serisi benim için tekrar okuma olduğu için ve de artık Harry hakkında bilmediğimiz pek bir şey kalmadığı için, büyücülük dünyasına dair bazı kelimelerin açıklamalarının olması bana biraz garip geldi. Hatta kitabı okurken aldığım notlarda aynen şöyle yazmışım; “Kitapta Harry Potter evreni hakkındaki terimlerin açıklanıyor olması beni biraz garip hissettirdi. Ne yani halen Quidicth nedir bilmeyen var mı?”  Gerçekten var mıdır bilmeyen bilmem ama tanıdık karakterler tekrardan vakit geçirmek benim adıma güzeldi.

Serinin bu kitabında yer alan Profesör Lochart’dan bahsetmek istiyorum aslında birazda… Kendisiyle ilk tanışmamızda da olduğu gibi yine sevemedim. Bu adam bana hep sevmediğim insanları çağrıştırıyor nedense. Sevenlerinin olduğunu biliyorum umarım bana kızmazlar.

Neyse sonuç olarak benim için keyifli bir okumaydı. Hiç okumamış olanlara şiddetle tavsiye ederim, okumuş olan arkadaşlarımın ise artık eskimeye yüz tutmuş kahramanlarla yeniden anıları tazeleme vakti gelmiştir diye düşünüyorum.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

Yazım Dili Yorumu

Yukarıda da bahsettiğim gibi J. K. Rowling’in gerçekten akıcı bir dili var. Olayları anlatışı ve yazım tekniği ile bizlere akıcı bir okuma sağlıyor. Sevin Okyay’ın başarılı Türkçeleştirmesi ile birlikte, Harry Potter ve Sırlar Odası için rahat okunan bir eser diye bahsetmek yanlış olmayacaktır.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,9

Yapısal Yorum

Kitabın beklide beni tek rahatsız eden yeri yapısal özellikleriydi. Kitabın kapak tasarımı kime ait tam olarak bilemiyorum. Künye de yalnızca sayfa tasarımının Nahide Dikel tarafından yapıldığı belirtilmiş. Kapağı da o mu yapmıştır bilmem ama bu kapaktaki Harry Potter’ı sevmedim, sevemedim…

Kapaktaki Harry betimlemesi bana genç bir erkekten ziyade bir kız gibi geldi. İlk kitaptaki Harry ile de alakası pek yok. Bunun dışında herhangi bir yapısal sorun bulunmamakta. Yapı Kredi Yayınları’na yakışır bir eser olmuş. Karşılaştırmanız adına buraya ilk kapaktaki ve ikinci kapaktaki Harry’leri bırakıyorum. Fikirlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim. 

Harry Potter ve Sırlar Odası, Harry Potter, Harry Potter And The Chamber Of Secrets, Sevin Okyay, Yapı Kredi Yayınları, Roman, Fantastik, Edebiyat, Gençlik


Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Bize aslında kim olduğumuzu gösteren şey, yeteneklerimizden çok seçimlerimizdir.  (Sayfa 306)

17 yorum:

  1. Cok sevdiklerimizden. Cocuklar bulastirdi bu seriyevama iyi de oldu 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yaşta okunabilecek bir seri bana göre... Çocukları tebrik ederim çok iyi yapmışlar :)

      Sil
  2. Ben de resimli basımları tamamlandıktan sonra seriyi tekrar okumayı planlıyorum. Harika bir seri ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimli baskıları çok merak ediyorum açıkçası ama seri bittikten sonra onlara da el atarım artık

      Sil
  3. Anıları tazelemek gerekiyor bazen...

    YanıtlaSil
  4. Evet, kapaklardaki Harry kıza benzemiş. Özellikle 2.kitapta.

    Ben Harry Potter'da 1,3,5 ve 7. kitapları çok sevmiş 2,4 ve 6'yı o kadar sevmemiştim. Şimdi okusam fikrim ne olur merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Tek sayılardan yana fikrin yani. 2. kitap bana göre de ilki kadar iyi değildi ama diğerleri için henüz fikir beyan etmek adına erken

      Sil
  5. kıza benziyo mu bilemedim bence inek öğrenciler olur ya amerikan filmlerinde onlara benziyo, utangaç, sessiz, tuhaf filan, onlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısı olmuş ama akla yatkın :D

      Sil
  6. Bir şey rica edicimmm :) Harry Potter hastası arkadaşlarım var. Film, kitap .... Özellikle kitaplarını tamamlamak için sahaf sahaf dolaşıyorlar. Kitabını okumaya henüz yeltenmedim ama filmine bir bakayım dedim cıks 10 dakikadan sonra değiştirdim. Ben neden sevemedim ? ya da siz nasıl sevdiniz? Ölmeden önce cevabını bulmam gereken sorulardan biri ahahahahahaha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şans verseydin Harry ve arkadaşlarına belki fikrin değişebilirdi bence

      Sil
  7. süper bir yazı olmuş elinize sağlık, Harry Potter serisini okumasam da büyük bir hayranıyım:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Benim yeniden okumak istediğim kitaplar arasında. İlk okuduğum zaman kiralayıp okumuştum. Yeniden kiralasam mı yoksa alsam mı henüz karar veremedim ama güzel seriydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okuduğum kitapların kitaplığımda yer almasını sevdiğimden satın almayı tercih ederim. Üzerinde notlarda alıyorum. Böyle olunca kiralama olmuyor. Ama bu tür alışkanlıkların yoksa kiralaman daha iyi çünkü gerçekten maliyetli eserler.

      Sil
  9. Harry Potter filmlerini henüz izlemedim. Şu an önceliğim filmlerde. kitabı okur muyum? Bilemiyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.