Bir diyet macerası #1

Bir diyet macerası, zayıflama, diyet, diyetisyen, diyet listesi, erkeklerde diyet, nasıl diyet yapılır

Cahil Okur’dan herkese selamlar…

 

            Bu gün sizlere normalde yazmadığım ama benim için önemli olan bir konuyla misafir olacağım. Yaklaşık iki ay kadar önce ani bir karar ile zayıflamaya karar verdim. Aslına bakarsanız uzun zamandır bunu düşünüyordum ama  anca cesaret edebildim diyebilirim.  Aşağıda sebeplerini ve yaşadıklarımı bir bir anlatacağım… Lakin hemen başta eşime sizin huzurunuzda teşekkür etmek istiyorum ki o olmasa bunu başaramazdım.

 

NASIL KARAR VERDİM?

 

Aslında bir yazı dizisi olarak planladığım bu seriye öncelikle olarak nasıl karar verdiğimle başlamak istiyorum. Yukarıda da dediğim gibi zayıflama sürecinde en büyük yardımcım eşim oldu. Ve şunu da belirtmem lazım beni bu konuda motive den ve heveslendiren de yine kendisi.

Ayrıntılarına pek girmeyeceğim ama kendisi benden önce zayıflama işine girişti ve gerçekten çok güzel bir kilo verdi. Nazar değmesin tam ayrıntı vermeyim ama 20+ kg verdiğini belirtsem yeterli olur herhalde.

Bana birlikte başlayalım dese de ben daha önceden yaşadığım bazı deneyimler nedeniyle pek de oralı olmamıştım. Gerçekten geçmişte yine diyetisyen kontrolünde yaptığım diyetin ikinci haftasında yaşadığım rahatsızlık beni çok etkiledi ve kendimi “Ben böyle de güzelim” lafları ile kandırıyordum uzun süredir.

            Eşimin destekleri ve bir anlık karar ile başladım lafın özü. Ama en büyük pay kesinlikle sevgili karıma ait. Hem beni motive den sözleri hem de en net örnek olarak karşımdaki duruşu ile yola girişmiş oldum.

 

BAŞLARKEN BEKLENTİLERİM VE DURUMUM NEYDİ?

 

Bir diyet macerası, zayıflama, diyet, diyetisyen, diyet listesi, erkeklerde diyet, nasıl diyet yapılır

            Diyete başlarken yukarıda belirttiğim gibi daha önceden yaşamış olduğum deneyim nedeniyle pek bir beklentim yoktu aslına bakarsanız. Gerçekten devlet hastanesinde görevli diyetisyenin kontrolünde gerçekleştirdiğim diyet benim adıma oldukça keyifsiz ve verimsiz geçmişti. Bu sefer farklı olmasını temenni ederek eşimin okul arkadaşı olan Diyetisyen Nihal Yıldız’ın ofisine girdiğimde ilk söylediğim söz, “Ben aç kalmak istemiyorum!” oldu. Kendisi bana diyetin aç kalmak olmadığını, kontrollü ve sağlık bir beslenme gerçekleştireceğimizi ve yemek alışkanlıklarım noktasında da fazlaca değişiklik yapmayacağımızı söylediğinde bir nebze de olsa rahatladım. Bu olumlu adım ardından da işe koyulduk.

            Peki kaç kiloyla nasıl başladım? Kendimi ifşa ettiğim bölüm burada başlamakta… Haziran 1 tarihinde Diyetisyen Nihal Yıldız’ın ofisine girdiğimde tartıdaki kilom tam olarak 123.7’ydi. Vücudumdaki yağ miktarı ise 43,17 kg. Metabolik yaşım 45(Asıl yaşım 33), iç yağlanmam ise 17 dereceydi.(Olması gereken 1-13 derece arası.)

            Tablo bir hayli kötü olmasına ve sonradan yaptırdığım kan testlerinde de açlık şekerimin yüksek çıkmasına rağmen diyetisyenimin ve eşimin destekleri ile çıktığım yolda başarılı olmak adına ilk adımı büroya girerek ve diyete başlayarak gösterdim.

 

İLK 4 HAFTA…

 

Bir diyet macerası, zayıflama, diyet, diyetisyen, diyet listesi, erkeklerde diyet, nasıl diyet yapılır

1 Haziran tarihinden itibaren her hafta salı günleri o ofisin kapısını her hafta çalmaya devam ettim. Eşimde beni yalnız bırakmadı ve giderek her şey daha güzel oldu. Daha ilk haftadan 71,59 olan obezite derecemi 69,37’ye geriletmiş ve 7 günlük diyet sonrasında 123,7 kg’dan 122,1 kg’a gerilemiştim.

 

            14. günü tamamladığımda ise kilom 119,1 kg’a gerilemiş, bel çevremde 5 cm’lik incelme gerçekleşmişti. Henüz gözle görülür bir değişim olmasa da verdiğim kiloları duymak ve diyetisyenimin iyi gittiğimizi belirtmesi beni motive eder hale gelmişti.

           

            21. günü ardından ise bel çevremde 4 cm’lik bir düşü daha gerçekleşmiş ve obezite derecem de ilk güne göre yüzde 10’luk bir düşüş mevcuttu. Kilomda bu arada 117.2 kg’a kadar geriledi.

           

1. Ayın son haftasında kiloda bir değişim gerçekleşmese de iç yağ oranım ve vücudumdaki kas kütlesinin artışı ile iyi bir ayı geride bırakmış oldum. Bir aylık süreç sonunda bu sonuç ile toplamda 7,5 kg zayıflamış ve iç yağ oranımda ideala oldukça yaklaşmış oldu.

 

İşte diyette ilk ayım bu şekilde geride kalmış oldu. Geçtiğimiz hafta diyette 3. aya girdim ve o dönemde yaşadıklarımı ve hayatımda gerçekleşen değişiklikleri de sizlerle ilerleyen yazılarda paylaşacağım. Şimdilik bende bu kadar, kendinize iyi bakın ve de ben gibi zayıflama gibi bir kararınız varsa hiç beklemeden bir adım adın derim.

10 yorum:

  1. Ya bu benim hayalimdeki yazı. Ben de nasıl zayıfladım konulu bir yazı dizisi hazırlamak istiyorum ama bunun için önce zayıflamam lazım :-)

    Öncelikle eşini, sonra seni tebrik ediyorum. Çiftlerin bu süreçte birbirine destek olması çok önemli. Daha yaşımız genç. Bu yaşlarda kilo sorununu halledersek ilerleyen yıllarda daha rahat ederiz. Umarım vazgeçmezsin ve biz senin adım adım ideal kilona ulaşmanı izleriz. Ben de seni okudukça motive olurum. Şimdilik 4 kilo verdim ama hedefim çok daha fazla. Vazgeçmeyelim.

    YanıtlaSil
  2. Şimdiden zayıflamanın faydalarını yaşamaya başladım bile diyebilirim. Mide yanmalarim falan baya geçti, zayıflamak gerçekten güzelmiş.

    Eşimin desteği olmasa bunu kesinlikle başaramazdim. Hedefe daha var ama emin adımlarla ilerliyorum.

    Bir gün senden de aynı minvalde bir yazı bekliyor olacağım abla...

    YanıtlaSil
  3. Selam uzun zamandır buralarda yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde destek amaçlı bloguma uğrayıp takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip ettim bile. Güzel ve faydalı yazıyorsunuz, öğreneceğimiz güzel şeyler var gibi duruyor

      Sil
  4. o zaman en büyük alkış eşiniz için geliyor, kutluyorum O'nun desteği paha biçilemez gerçekten...Kilo kontrol etmek, edebilmek çok keyifli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten harika hissettiriyor. Ve eşimin destekleri gerçekten benim için çok önemli o olmasa başaramazdim kesinlikle :)

      Sil
  5. Eşini de seni de kutluyorum :) İrade gerektiren bir süreç ve 3. ayı da geride bırakmış olman çok iyi. Umarım bu şekilde devam eder ve ideal kilona kavuşursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ve temennilerinin hepsine amin diyorum. umarım çilelei bir yolun sonunda ulaşacağım istediğim kiloya (İdeal kilo biraz zor da :))

      Sil
  6. Ne güzel bir karar. Tebrikler 👏👏👏

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.