56: KİTAP YORUMU : Kara Kule - Jericho Tepesi Savaşı

Kitap Yorumları, Kara Kule, Jericho Tepesi Savaşı, Stephen King, The Dark Tower - Battle Of Jericho Hill, Oya Alpar, Altın Kitaplar, Roman, Edebiyat, Korku-Gerilim,
Kitabın Adı: Kara Kule - Jericho Tepesi Savaşı
Yazar: Stephen King
Baskı Tarihi: Ocak 2013
Sayfa Sayısı:144
ISBN:9789752116153
Orijinal Adı:The Dark Tower - Battle Of Jericho Hill
Çeviri:Oya Alpar
Yayınevi:Altın Kitaplar
Kitabın Türü:Roman, Edebiyat, Korku-Gerilim

KİTAP HAKKINDA


Dünya Dönmeye Devam Ediyor...

Silahşorların toprakları için kan dökmelerinin ardından dokuz yıl geçmişti. Dokuz yıl önce İyi Adam'ın vahşi ordusu Gilead'ı ele geçirmiş, silahşorları Tanrı'nın unuttuğu yerdeki topraklara sürmüştü. Birlik dağılmış, Roland ve ka-tet'i saldırgan mutantlarla Farson'un paralı askerlerinden canlarını zor kurtarmışlardı.

Ama şimdi Kara Kule'yi ayakta tutan direklerden biri kırılınca durum daha da kötüleşmiş, önce Roland'ın vatanı yerle bir olmuş, ardından Orta Dünya yıkılmanın eşiğine gelmiştir.
Jericho Tepesi Savaşı'nda karanlık ile aydınlık arasında can çekişen Kara Kule'nin nefesleri kesen öyküsünü okuyacaksınız.

"Karakule, Marvel'in piyasaya sürdüğü en iyi seri."
-Jesse Schedeen, IGN.com-
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

İlk çizgi roman yorumum ile karşınızdayım. Pek “hastası” olduğum bir tür olmasa da denemek istedim. Bakalım neler olacak?

  1. İçerik Yorumu

Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor, Kara Kule - Jericho Tepesi Savaşı bir seri çizgi roman olduğunu ne yazık ki okuduktan sonra öğrendim. Stephen King sevdiğim bir yazar olmasa da Çömez ile yaptığımız İzmir alışverişinde (Konuyla ilgili yazım burada) dikkatimi çeken bir eser olmuştu Kara Kule - Jericho Tepesi Savaşı çizgi romanı. Hiç denemediğim bir tür olduğu için kendisinden ödünç alarak okudum.

Bir çizgi romanda insan neye dikkat eder bilmiyorum ama bana biraz yavan geldi bu tür nedense. Sanırım kitaplarda ortam betimlemelerine aşırı takık olmamdan kaynaklanan bir durumdan dolayı böyle hissettim.

Jae Lee’nin gotik çizimleriyle hayat bulan kitapta hikaye Stephen King’e ait. Kendisinin kitaplarına karşı olan ön yargım ve serinin ortasından başlamam nedeniyle ne yazık ki tam olarak adapte olamadım

Dediğim gibi ne yazık ki bana hitap eden bir tür olmadığını da bu deneyimle görmüş oldum. Ancak yine de bu türü sevenler için güzel bir eser olarak nitelemeden de geçemeyeceğim.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,3

  1. Yazım Dili Yorumu

Dediğim gibi Stephen King seven bir adam değilim. Ancak kullanılan dil oldukça akıcı ve anlaşılır durumda. Bu anlamda kitapta herhangi bir sıkıntı yok.

Yazım Dile Puanım 5 üzerinden 4,6

  1. Yapısal Yorum

Bu türde okuduğum ilk kitap lakin Altın Kitapların baskı kalitesi ve renk anlamında sorunsuz bir eser olduğunu söylemek lazım. Sadece kullanılan yazı fontları anlamında biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bazen göz yorabiliyor.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Sıradan bir insan yüksekten düşünce ölürdü. Ama Orta Dünya'da ve başka yerde... Sadece iyiler genç yaşta ölür. (Sayfa 17)

İnsanlar yollarını kaybedince bir daire içinde dönüp dururlar (Sayfa 34)


Kendi davasına ihanet eden haine asla güvenilmez. (Sayfa 85)

NOT: Kitap çekilişi için halen katılımlar devam ediyor. Kaçırmayın derim. Çekilişe katılmak için burayı tıklayınız 

2 yorum:

  1. Cafe Tigrisin blog keşif etkinliğinden geliyorum ve sizi takibe aldım. Bana da beklerim muhakkak.

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.