92: KİTAP YORUMU : Tüm Yollarım Sana Çıkıyor


Kitap Yorumları, Tüm Yollarım Sana Çıkıyor, Ayşen Bozkuş Ilgın, Dokuz Yayınları, Roman, Aşk, Edebiyat

Yazar: Ayşen Bozkuş Ilgın
Baskı Tarihi: Kasım 2016
Sayfa Sayısı: 400
ISBN: 9786054737864
Yayınevi: Dokuz Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Aşk, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Bir kadının, 'Hayat bu yolu yürümemi ve tercihlerimi sorgulamamı istedi. Yürüdüm, sorular sordum, düşündüm, öğrendim, büyüdüm, değiştim. Sevmenin ve sevilmenin ne olduğunu, şu hayattaki en önemli şeyin sevgi olduğunu, doğruyu kendim düşünüp sorgulayarak bulmam gerektiğini öğrendim. Ondan önce kendimi mutlu sanırdım. Bir süs havuzuna bırakılmış kuğu gibi nerede olduğumu, niye burada olduğumu sorgulamadan, öğretildiği gibi hep aynı yerde yüzer dururdum. Sebepsiz, amaçsız, şuursuz bir şekilde öğretilen hayatın tekrarında sıkışıp kalmışlığımın farkında bile değildim. Bana takılan at gözlüğümü, tatminkârlığımla sıvayıp, tozpembeye boyamıştım. Herkesin gözünü kör eden aşk benim gözümü açınca, ilk iş o gözlüğü çıkardım. Önce gözlerim kamaştı ama çabuk alıştım. Ayağıma dikenler battı elbet, yoruldum da bu yolda. Ama vazgeçmedim. Ben sevmeyi ve yaşadığım duygular için hayata teşekkür etmeyi seçtim.

Ben onunla bir hayali yaşıyorum sanmıştım.
Rüyadayım sanmıştım.
Meğer o benim uyanışımmış.

Sonradan öğrendim,' dediği, Derin ve Deniz'in anne, baba, eş, evlat, kadın, erkek, tüm sıfatlarından soyunup üzerlerine aşkı giyerek, eğri bir gemiyle çıktıkları seferin düşündüren, sorgulatan hikâyesi...
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Uzun zamandır kitap yorumu ile sizlerle olamıyordum. Uzun zamandır kitap okuyamayışımın da bunda etkisi fazla elbette. Lakin bu gün karşınıza bir kitap ile geldim. Yazar Ayşen Bozkuş Ilgın’ın imzalı olarak bana hediye ettikleri kitabı Tüm Yollar Sana Çıkıyor’dan bahsedeceğiz bugün.

İçerik Yorumu

Öncelikli olarak ben kitabı 96 gün gibi rekor bir sürede okudum. Nişan hazırlıkları, nişan, düğün telaşı ve kötü bir kayıp neticesinde sona eren 2017’nin son ayları ne yazık ki benim adıma güzel geçmedi. Bu nedenle geciken yorum için öncelikli olarak yazarımız Ayşen Bozkuş Ilgın hanımefendiden ve sonrasına sizlerden özür dilerim.

Kitabı elime aldığımda ne yazık ki aklıma gelen ilk şey, kitabın benim için olmadığıydı. Benim için derken, “Benim gibi bir okuyucuya ne verebilir ki?” sorusu takıldı kafama. Lakin okudukça neler kazandığımı gördüm diyebilirim.

Kitabın kahramanlarının hiç de tasvip etmediğim hareketler içerisinde bulunduğunu söyleyebilirim. Dağılmış bir ailenin ferdi olarak, kitap boyuncu karakterlerin çocuklarını düşündüm uzun süre. Ki karakterlerde ilerleyen safhalarda en büyük engelin “çocuklar” olduğunu dile getiriyor.

İşlenen konunun tam bir paradoks olduğunu ve bu hengamede okuyucunun da karakterler için “Acaba yaptıkları doğru mu? Yoksa yanlış mı?” sorusunu aklına getiren eserde sadakat üzerine söylenen tüm cümlelerin altına imza atabilirim. Gerçekten güzel ve anlamlı çözümlemeler yapılmış sadakat üzerine.

Kitap içerisindeki yoğun romantizm zaman zaman bana “Kahve Kokulu Hikayeler” gibi bir kitap izlenimi edinmeme sebep olsa da, hikayen sonu gerçekten oldukça vurucu ve her okuyucuyu şaşırtacağından eminim. Öyle ki notlarıma şöyle yazmışım; “Gerçekten var mıdır bu yaşanmışlık bilmem ama başlardaki tepkim sona doğru hafifledi. Belki de yazarın dediği gibi aşka olan saygıdandır bu… Bilemiyorum!”

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,6

Yazım Dili Yorumu

Yukarda da belirttiğim gibi Ayşen Bozkuş Ilgın’ın kalemi “benim için” aşırı romantik. Lakin bu tip yazarları seviyorsanız kesinlikle bir şans verin derim. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen acemice cümleler ile karşılaşmıyorsunuz. Kendi adıma ilk kitabını yazan bir yazar için Ayşen Bokuş Ilgın’ın kalemi oldukça güzeldi.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,4

Yapısal Yorum

Burada belki de en acımasız yorumu yapabilirim. Öncelikle kapak daha soyut olsaydı keşke dedim. Özellikle fotoğraf olan kapakları sevmiyorum. Ama asıl önemli olan ve yapısal anlamda bu kadar bariz bir hatanın nasıl görülmediğini halen çözemediğim konu ise; kitabın iç dizaynında Ayşen Ilgın ismi Ayşe Ilgın olmuş… Yorum sizin…

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 3,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Aşk, bir kısmı yazılmış, noktalı boşlukları doldurman içinde kalemi sana uzatılmış bir kaderdi. (Sayfa 18)

İnsanın en büyük ihtiyacıydı inanmak. Bir şeye ikna olması, inanmak istediğinden kaynaklanıyordu çoğu zaman. İnsan yeter ki inanmak istesin, kendini bile kandırabiliyordu.  (Sayfa 23)

Bu aşk bir oyun olsaydı, tek canının olduğu yakar top olurdu herhalde. Tek hatada, çok can yakacak, bir oyundu çünkü. (Sayfa 36)

Fısıldanan sözler, çoğu kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa gider.  (Sayfa 60)

Dünyanın her yerinde bir saat altmış dakika, 1 dakika altmış saniye olmasına rağmen zaman, insanın içinde bulunduğu ruh haline göre değişirdi. (Sayfa 99)

Yabancı olmak, tanışmamak değildi. Her şeyini, tüm huyunu suyunu bildiğin, hatta yıllardır tanıdığın birine de günün birinde yabancı olabiliyordun. Ya a yeni tanıdığın bir sese, gülüşe, tene hiç yabancılık çekmiyordun. (Sayfa 119)

İnsanoğlu hatırlamakla lanetlenmişti... (Sayfa 143)

Aşk otobüsünün bir sonraki durağıydı öpüp dokunmak. Hangi istikamette ne kadar gideceğin tabii ki sana kalmıştı. (Sayfa 188)

İnsanları ve olayları olduğu gibi kabullenince gülümsemesi ve hayatın attığı servisleri karşılaması daha kolay değil miydi? (Sayfa 212)

Yaşayabileceğin tek bir hayat varken, milyonlarcası kitaplardaydı. Kitaplardaki hayatta teselli, alınacak dersler, notlar, umutlar vardı.  (Sayfa 214)

İnsan birisinin kokusunu aldıktan sonra ondan vazgeçmesi çok zordu. Ayrı kalsa, uzak düşse de unutamayacağı bir şey varsa o da kokusuydu. (Sayfa 265)

Oysa gözünün önünde canlanacak birkaç anı kadar kısaydı hayat dediğin. Ve biz hayatımızda neyin daha önemli olduğunu unutarak yaşıyorduk çoğu zaman. Kısacık sevinçler, kocaman hüzünler sığdırıyorduk ömrümüze. (Sayfa 316)

Vazgeçmek için erken, umut etmek için de biraz geçti... (Sayfa 349)


Hayat, seçimlerden ve bedellerden ibaretti. Hayatın, bedelini ödemeye hazır olduğun seçimlerindi. (Sayfa 368)

8 yorum:

  1. Ooo imzalı kitap candır :) Ama aşk romanı okumak için insanın aşık olması gerektiğini düşünüyorum en azından okuduğunun onu etkileyebilmesi için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet imzalı kitaplar bir harika gerçekten. Mutlu oluyorsun.

      Aşk var Allaha şükür, Mavi'm ile mutlu ve mesut bir aşk hikayesi içerisindeyim. Belki de bu yüzden etkilendim birazda...

      Sil
  2. Kitap reklamımıdır bilmem ama hanerlere konu olan kitap.
    Linkini şöyle bırakıyorum.

    https://www.ntv.com.tr/turkiye/2-cocuk-annesinin-tesadufen-okudugu-kitaptan-kocasiyla-yazarin-aski-cikti-romand,xPHRdwvG_02_xXrkQQWZcA

    YanıtlaSil
  3. bende o haberden haraketle buradayım :)

    YanıtlaSil
  4. Az önce okuduğum bir haber üzerine bu kitabı araştırmaya başladım. Üzülerek söylüyorum ki kitaptaki konu gerçektir. Yazar Ayşe ılgın kendi yaşadığı bir olayı anlatmış ve bir kadın bu kitabı okurken aldatıldığını öğrenmiştir. Size haberin linkini bırakıyorum lütfen okuyun... https://onedio.com/haber/kendi-hayatini-satirlarda-gormek-16-yillik-evli-kadin-okudugu-romandan-aldatildigini-ogrendi-825602

    YanıtlaSil
  5. Normalde okuyan bir millet olmamamıza rağmen aldatılan hanımefendinin bir okur sever olması acı bir tesadüf. Üzüldüm açıkçası.

    YanıtlaSil
  6. Milyonda bir görülen bişey.Tesadüfün iğne deliği.Okudugu kitaptan aldatıldığını öğrenmek.Belkide dünyada bir ilk.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.