İklim'in "Kipat"ları #1

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Cahil Okur’dan herkese merhabalar…

 

Geri döndüğümü duyurmamın üzerine anında ziyaretime gelen ve yorumlarıyla beni yalnız bırakmayanlara teşekkür ederim. Bu gün sizlerin karşısına canım kızım için yaptığım kitap alışverişi ile geldim. Aslında alışveriş yazılarını pek sevmiyorum ama yine de belki birilerine örnek olur diye yazmak istedim.

 

Geri dönmemden önce uzun süredir kitapçıma da gitmediğimi fark ettim. Eşim ile çarşıda dolaşırken bir anda kitapçıya girip kızıma kitaplar almak geldi aklıma. “Güzel fikirler uygulama için çok bekletilmemeli…” hissiyatı ile hemen kitapçımın yolunu tuttum.

 

Aslında daha 2 buçuk yaşında nasıl kitaplar alınır pek bir bilgim yok. Bu konuda uzman falan sayılmam yani… Lakin kızımın deyimiyle “kipat”lara daha yakın olması adına alışverişimizi gerçekleştirdik eşimle beraber.

 

Sizlerin çocukları nasıl bilmiyorum lakin İklim bazen genelin aksine kitaplarını atma eğilimi gösterebiliyor. Bu nedenle öncelikli olarak daha kalın materyallerden oluşan eserler seçmeye özen gösterdiğimizi belirtmek isterim. Resimlerim bol, yazıların bir hayli az olduğu bu tip eserlerden beklentim zaten çocuğuma bir şeyler aşılaması ve ya ona bir şeyler öğretmesinden ziya de kitaplara aşina olmasını sağlamaları.

 

Tabii ki bu demek değil ki İklime kitap seçerken içeriğe dikkat etmiyoruz. Aldığımız kitaplardan ilki 3 kitaplık bir setti. Beyaz Balina Yayınları’na ait ve Jörg Mühle imzalı eserlerin isimleri; “Tavşancığı Yatağına Yatırır Mısın ?”, “Tavşancığa Banyo Yaptırır Mısın?”, “Tavşancığın Yarasını Sarar Mısın ?” İnternet ortamında eserlerin üzerinde organik kitap logoları var lakin bizimkilerde öylesi bir logo göremedim. Baskı farklılığından kaynaklı bir durum sanırım.

 

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Aldığımız diğer kitap ise yine Beyaz Balina Yayınları’ndan Dania Florino imzalı “Canım Ay’a gitmek istiyor!”  kitabıydı. İklimin bu kitabı da diğer üç kitabı kadar sevdiğini belirtmem lazım. Kitabı her okumamızda Can’ın robotunu gösterip “Bak Romot…” demesi çok hoşuma gidiyor.

 

İklim için eşim ile birlikte yaptığımız ilk kitap alışverişi bu değildi elbette, daha öncede hem kendisinin rahat rahat inceleyebileceği hem de bizlerin ona okuyabileceği eserleri kendi kitaplığına kazandırmıştık. Son alışverişimizde böyle geçti işte. Aşağıdaki görseller ise bu gece yaptığımız okumadan… Bazen odaklanmakta zorlansak da genel olarak kitapları daha çok sevdiğimizi söylemek beni mutlu ediyor…

 

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Kitap alış-verişi, İklimin "Kipat"ları , çocuk kitapları, çocuk kitapları tavsiyeleri, beyaz balina,

Sizler çocuklarınızla hangi kitapları okuyorsunuz? Tavsiyelerinizi benimle paylaşırsanız mutlu olurum.

15 yorum:

  1. Hiç duymadığım bir yayın evi yazılarına bakacağım hemen :) Teşekkürler bilgi verdiğin için

    YanıtlaSil
  2. Selamlar kitap alışverişi çocuk kitabı almak isteyenlere fikir olacaktır. Paylasim için teşekkürler. Kitaplar miniklerin hayal dünyasını buyutmek için harika araçlar 🙋‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle kitaplar gelişimleri için önemli, mümkün olduğunca onun kitaplara ısınmasını istiyorum

      Sil
  3. yaşasın iklim ve kipatlar ve tavşancıklar :)

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlı kitaplar. O yaşta kitapları atmaları, kıvırmaları çok normal. Hatta üç boyutlu ya da hareket eden kitaplar da mevcut. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç boyutlu kitaplarla olan imtihanımız pek iyi geçmedi onu da denedik ama :)

      Sil
  5. Kapakları falan pek sevimli bu kitapların. Alacağım uygun yaşta birileri yok ama ara sıra ayaküstü durup bakmadan duramıyorum kitapçıya gidince :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense guclu bir çekimleri var çocuk kitaplarinin. Bakmadan geçemiyor gerçekten insan

      Sil
  6. İklimcik cok tatlı. Kitap okuması normal sizin ailede ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi olur ve kitapları çok sever kızım

      Sil
  7. oo hoş geldiniz, İklim’e keyifli okumalar olsun, oğluma çok fazla kitap almış biriyim fakat inanır mısınız uzun zaman geçti üzerinden, ama istediği hemen her çocuk kitabını almaya çalışırdım, okumaktan sıkılırsa bırakmasını salık verirdim . Bilmiyorum sizde de aynı etkiyi yaratır mı ama kendi seçtiklerine daha başka yaklaşıyorlar sanki .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir yolmuş bir dahaki alışverişte onu deneyelim bakalım ne yapacak :)

      Sil
  8. Fotoğraflara bayıldım. Umarım her zaman kitaplarla böyle içli dışlı olur.

    Kızlarımızın yaşı çok yakın. Zeynep maalesef kitaplara pek düşkün değil. Zamanla sever diye umuyorum. Kitapları atma olayı Zeynep'te de var. Sadece kendininkileri değil benim kitaplığımdaki benim kitaplarımı da atıyor :-( O da zamanla geçiyormuş. Tecrübeli arkadaşlar öyle söyledi.

    Türkiye İş Bankası'nın güzel kitapları var. İndirimlerle uygun fiyata geliyor. Onlara bakabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler abla...

      Zeynep de inşallah en kısa sürede kitaplara ısınır. İş Bankası yayınlarının çocuk kitaplarına göz atmak hiç aklıma gelmemişti öneri için teşekkürler :)

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.