Game Of Thrones 6. Sezon / 10. Bölüm İncelemesi

Dizi Yorumları, Game Of Thrones, Game Of Thrones 6 sezon 10. bölüm, Game Of Thrones 6. Sezon, Game Of Thrones Yorum,
Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Game Thrones’un 6. sezonu sona erdi. Gecikmeli bir son bölüm yazısı ile karşınızdayım. Yoğun geçen hafta nedeniyle anca bulabildim zaman özür dilerim. Lafı uzatmadan hemen yoruma geçeyim…

Öncelikle 6. sezonun bütün olumsuzluklarını bir bölümde silebildiler mi sorusunun cevabını vermek istiyorum. Çünkü herkes bunu merak ediyor ve ili döndüğünce cevaplıyor. Benim bu soruya cevabım evettir. Belki o eski sıkıntıları atlatabilmiş değiliz lakin, son bölüm gerçekten alışılmış bir standardın üstüne çıktı.

Son bölüm mahkeme sahnesi ile başlıyor ve yaklaşık bir 15 dakika hiç replik duymadık. Ancak o dakikaların anlattıkları bize yetti sanırım. Mahkemede beklediklerim oluyor derken bir anda Tommen’in intihar edişi beni şaşırttı. Aslına tahtın artık boş kalacağı spoilerını duymuştum ama fazlaca ihtimal vermemiştim. Tommen’in o atlayışına a ayrıca bir parantez açmak istiyorum. İnsan hiç düşünmez mi? Çok kötü bir oyunculuktu bence, son bölümde biraz daha farklı bir ölüm olabilirdi…

Balackfish hakkında son bölümde verilen bilgiler dikkatinizi çekti mi bilmiyorum. Lakin büyük bir savaşçının normal askerler tarafından öldürülmesinin garipsenmesi dikkatinizi çekmiştim sanırım. Bu anlamda ben daha önce de dediğim gibi ölümüne şahit olamadığımız Blackfish bir yerlerden çıkabilir. Şimdiden söyleyeyim.

Sam sonunda istediğine ulaşıyor sanırım. Bu gerçekten güzel. Lakin hisarda tek balına kalmak zoruna olması ciddi bir sıkıntı yaratabilir. Neticeleri artık 7. sezonda göreceğiz.

Daenerys, Tyrion’ı “el” ilan etti. Bu görece ikinci defa gelen tek isim dizi  de Tyrion… Ayrıca bu göreve gelip de canlı kalan tek kişi de Tyrion. Gerçekten bu adam dizinin en güzel karakteri bence. Tyrion – Daenerys birlikteliği gelecek sezon adına çok güzel dakikalar vaat etmekte. Bunu bir kenara yazın bu işten en fala zararı Cersei görecektir. Bende bunu zevkle izleyeceğim.

Arya konusuna da bir parantez açmak lazım. Walder Frey’in o güzel ölümü…. Arya’nın karakterine büründüğünü kızı gördüğümde onda bir şeyler olduğunu anlamıştım. Sonuçta da altından da Arya çıktı ama o kadar mesafeyi Arya nasıl bu kadar hızlı aldı. Belirli bir zaman kavramı verilmiyor dizi de ama yine de algıda sürenin kısalığı var. Sanırım o konu atlanmış biraz.

Jon ile Sansa konusuna da biraz değinmek istiyorum. Bu konunun gelecek sezonda çok kurcalanacağını düşünüyorum. Sayın Serçeparmak  özellikle bu konuda Sansa’yı bir hayli gazlayacak ki bunu bu bölümde de gördük. Sansa her ne kadar politik bir cevap verse de kendisinin de Kışyarı’nda gözü olduğu aşikar. Ancak Lady Mourmont’un da dediği gibi “Bir Piç olsa da Kuzeyin Kralı kesinlikle Stark kanı taşımalı” Bu arada Jon’un arkasını hep bir Mourmont kurtarıyor farkındasınız demi? Jon kral olursa Kral Eli’de Mourmont olabilir. Ne dersiniz?

Bran, Meera ve Benjen arasındaki diyalogda bize gelecek sezon adına güzel ipuçları verdi. Ölüleri  gelecek sezon daha çok göreceğiz lakin, o duvarın birde büyülü gücü var ise ölüler o sınırı nasıl geçecek? Bran ile ilgili bir diğer konu ise artık Jon’un Lyanna Stark’ın oğlu olduğunu bize gösterdi. Jon muhtemel bir Stark – Targaryen kırması. Piç olması konusu değişir mi bilmiyorum ama bu durumun gün yüzüne çıkması sonrası Jon ile Daenerys evliliği bana mantıklı gelmeye başladı. Sonuçta Targaryen’lerde aile içi evlilik doğal , Jon’da garip saçlı kızlardan hoşlanan bir isim. Kim bilir Azor Ahai de bu ikisinin çocukları olabilir.

Ve son olarak Cersie artık demir tahtta… Lakin o koltuk kimseye iyi gelmediği için çok mutluyum. Gelecek sezon Cersie’den de kurtulabiliriz. :D


Ciddi bir yorgunluk neticesinde dilim döndüğünce anlatacaklarım bu kadar. Umarım gelecek yıl Nisan çabuk gelir. 

14 yorum:

  1. Daenerys bölüme girdiği anda tüylerim diken diken oluyor , çok etkileyici oyunculuğu var , bu bölüm beni çooook şaşırtmadı kesik kesik izlediğimden de o duyguyu alamamış olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesik kesik izlemek o dediğine sebebiyet verdiği doğru. Daenerys bende ki etkisini giderek kapatıyor. Çok klişeleştirdiler

      Sil
  2. Ne yabancı ne Türk hiç dizi izleme alışkanlığım yok ama sanırım bahsettiğiniz bu dizi heyecanlı :)

    YanıtlaSil
  3. Neyse kaldığım yerden (4.sezon) izlemeye başladım Cahil, artık sana kızmıyorum. :)) Barıştık barıştık hadi :P

    YanıtlaSil
  4. BU sezon finali beni için 4. sezondan sonra en iyi sezon finali. Senin aksine ben Tommen'ın oyunculuğuna bayıldım. Orada o kararı vermekte kendini tereddütsüz boşluğa bırakmakta müthiş bir cesaret ister. Cercei'nin sonunu erkek kardeşinin getireceğine dair bir takım söylentiler oldu fakat tahmin edilenin aksine bunu gerçekleştirecek olan kişi Tyrion değil Jamie yapacak diye tahmin ediyorum. Khaleesi ve Tyrion ittifakına bayıldım. Ama Varys ... Bu adam neyin peşinde tam olarak, resmen kapalı kutu. Başından beri R+L=J teorisini çok onaylı bakıyordum ve yanılmadım. Adam resmen Buz ve Ateş'in temsilcisi. Khaleesi ile yolları nasıl kesişecek ve halasına ne gözle bakacak merak konusu. Arya sahnesinde cidden şaşırdım. Sonunda kara isim listesinden birini eksiltti. Sansa'yı hala sevmiyorum, bu kız akıllanmaz. Umarım Jon'a karşı bir hainlik yapmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sansa kesinlikle Jon'a ihanet edecek. Bu konuda çok iyimser değilim.

      r+l:j konusu beklenildiği gibi sonuçlandı bence. Çok belli ettiler.

      Arya konusunda sana katılıyorum. Çok güzeldi ve sonunda listeden biri silindi şükür.

      Sil
  5. Yani benim açımdan tek kelimeyle süperdi ve sürprizlerle doluydu. Ben Arya'yı bu sezon tekrar göreceğimizi hiç düşünmüyordum, Frey'in öleceğini düşünmüştüm ama bu şekilde hiç beklemezdim, efsane sahnelerden biriydi benim için. Gerçekten affettirdiler kendilerini, tekrardan bağlandım diziye. Keşke daha erken yapsalardı bunu, daha çok şey verselerdi. Artık gelecek sezona... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6. kitabın bitmemiş oluşu diziyi çok etkiledi gördüğüm kadarıyla. Lakin son bölümle yeniden toparladılar işi. Artık gelecek yıla kadar bekleyeceğiz.

      Sil
  6. Merhabalar,Beyda'nın etkinliğinde görüp geldim.Takipteyim,bana da beklerim efenim:)

    YanıtlaSil
  7. Bence sansa artık akıllandı özellikle Ramsey in ölümü sahnesi artık minnoş bir leydi değilde aklı başında kimsenin lafıyla hareket etmeyecek gibi geliyor bana serçeparmağında arya tarafından sansanın isteğiyle öldürüleceği teorisi var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm güzel teoriler az bir zaman kaldı bekleyip göreceğiz bakalım

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.