Erken Kaybedenler / 7. Yorum (124)

kitap yorumu, Erken Kaybedenler, Emrah Serbes, Levent Cantek, Edebiyat, Hikaye (Öykü), Yeraltı Edebiyatı, İletişim Yayıncılık

Cahil Okur’dan herkese selamlar…  Nedense kötü bir ay ile devam ediyoruz yolumuza. Ayın sonu geldi ve ben ne doğru düzgün kitap okudum ne de kitap yorumu paylaşabildim sizinle… Ay sonu raporu biraz sıkıntılı olacak sanırım.

 

KİTAP YORUMU

 

Geçtiğimiz ay okuduğum ama yorumlaması bu aya kalan br kitap Erken Kaybedenler… Emrah Serbes’in okuduğum ikinci kitabı. İlki Behzat Ç serisinin bir kitabıydı ki kendisine şuradan ulaşabilirsiniz…

 

İçerik Yorumu

 

Evet ilk okuduğum Behzat Ç eseri ardından Emrah Serbes ile farklı bir yolculuğa çıktık Erken Kaybedenler ile… Emrah Serbes okumayalı hayli zaman olmuştu gerçekten. Yeniden bulaşmak güzel oldu.

 

Kısa öykülerden oluşan Erken Kaybedenler daha çok erkek çocukları üzerine yönelmiş bir eser. “Erken Kaybedenler... Yoldan çıkmış bir neslin manifestosu...” diyor Serbes tanıtımda. Erkek çocukları ve kafalarından geçenlere tanık oluyor satırlar boyunca.

 

Daha ilk hikayeden beni yakaladı eser diyebilirim. Garip bir şekilde sizi içine çeken bir yönü var. Bazen güldüm, bazen hüzünlendim okurken. Aktarmak istediği duyguyu kendine has yöntemiyle okuyucuya geçirmeyi başarıyor eser. Herkesin yaşabileceği ya da yaşadığı olayları farklı bir anlatım ile size geri aktarıyor. Bir anlamda çocukluğumuza ayna tutar gibi.

 

Bu tip bir eser okumamıştım uzun zamandır. Bu anlamda da benim adıma verimli bir okuma oldu. Öyle çok büyük beklentilerle başlamasam da bir okur olarak tatmin olarak kapattım kitabın kapağını. Eğer yazar ile henüz tanışmadıysanız bu eserinden başlayabileceğinizi belirtmek isterim.

 

Yazım Dili Yorumu

 

Emrah Serbes’in kalemini seviyorum. Bazen ağdalı cümlelere kaçtığı yerler olsa da genel anlamda akıcı bir dil ile yazdığını söyleyebilirim. Eğer eser tür olarak da size hitap eden bir yapıya sahipse kısa zamanda okuyup bitirebilirsiniz.

 

Yapısal Yorum

 

İletişim Yayınları’nın kapak tasarımları hoşuma gitmiştir her zaman. Emrah Serbes kitapları için yapılan tasarımla ise bence ayrıca güzel. Yapısal anlamda güzel ve sorunsuz bir eser.

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

Ankara polisiyeleriyle tanıdığımız Emrah Serbes, bu defa direksiyonu kırıyor ve edebiyatımızda pek de işlenmemiş bir başka meseleye el atıyor. Erkek çocukların enerjik, hüzünlü, alengirli dünyasına giriyoruz...

Baba çalışıyor, anne ev hanımı, muhafazakârlığın kalesi...

İşçiler, yoksullar, teyzeler, abiler...

Kolay ağlayan sert adamlar...

Taşra seyrekliği, mahallenin kalabalığı...

Kıskanç, gururlu, saf ergenler...

Emrah Serbes, çabuk öfkelenen, kolay vazgeçen, baştan çıkmış erkek çocukları konuşturuyor...

Kederli, insana dokunan komik hikâyeler bunlar...

 

"Dizinin dizime değişi, Handan'ın annesi için bir kelebeğin kanat çırpışıysa benim için kasırgaydı. Kaç sene geçti, hâlâ unutmam, günde en az beş sefer aklıma gelir. Biliyorum bu durumun, kökeni memeden kesildiğim güne kadar uzanan psikolojik nedenleri vardır. Ama bir kadını unutulmaz yapan şey, bir vakitler ona duyulan arzunun şiddetiyle doğru orantılı değil midir? O arzunun kıyısında, gerçekleşme olasılığının tam yanı başında, sanki arada başka hiçbir engel yokmuş gibi rahat davranabilmekle, kendini o tatlı yanılsamaya kaptırabilmekle doğru orantılı değil midir? Bu olgunun da mı sorumlusu benim mutsuz geçen çocukluğum? Cevap? Yok! Kalırsın öyle..."

Taşrada ve kâinatta, yapayalnız kalmış erkek çocukların hikâyesi...

 

Erken Kaybedenler... Yoldan çıkmış bir neslin manifestosu...

 

KÜNYE

 

Adı: Erken Kaybedenler

Yazar: Emrah Serbes, Levent Cantek (Editör)

Baskı tarihi: Ekim 2017

Sayfa sayısı: 143

Format: Karton kapak

ISBN: 9789750506765

Kitabın türü: Edebiyat, Hikaye (Öykü), Yeraltı Edebiyatı

Dil: Türkçe

Ülke: Türkiye

Yayınevi: İletişim Yayıncılık

 

ALINTILAR


Kendini kandırmadan yaşamanın ne anlamı var. Çıplak gerçekler kimi tatmin edebilir ki? Bir derviş ya da manyakoğlumanyağın teki değilseniz olayları küçültmeden ya da büyütmeden, oldukları gibi kabul ederek yaşayamazsınız. Sayfa 10

 

Çünkü büyüdükçe arzularım küçüldü, şaşkınlıklarım küçüldü, beklentilerim küçüldü. Büyüdükçe öyle küçüldüm ki içimde taşacak bir şey kalmadı. Büyümenin bir bedeli varsa işte bu, yarım metre uzadım, yirmi kilo aldım ve dünyadan vazgeçtim. Sayfa 15

 

Büyük bir tecrübe ile konuşuyorum, tecrübe ıstıraptır güzelim ve zannettiğinden çok daha fazla ıstırap çektim. Sayfa 19

 

Herkesin bir şeylerden korktuğu üç kişilik bir çekirdek aileyiz işte. Soyadımız korkmaz. Ben devlet olsam buna müsaade etmem. Sayfa 66

 

Unutmanın acısı ayrılığın acısından farklı. Ayrılık hüzne yakın, unutmak kasvete... Sayfa 78

 

- Okumadan nasıl yaşıyorsun?

Cevap yok

-Okudukların yaşadıklarını değiştirir, değiştirmese bile farklı bir gözle görmeni sağlar... Sayfa 125 

14 yorum:

  1. 2. alıntı çok hoşuma gitti. O kadar doğru ki. Ben kendisinin sadece Deliduman kitabını okumuştum. Okurken keyifliydi dediğiniz gibi dili kullanımı vs; ama yine de pek bana hitap etmemişti. Başka bir kitabını da okumadım o yüzden. Arada okuma performansında azalma oluyor. :) Olur o kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Behzat Ç serisinde biraz zorlandım dile alışmakta ama alışınca oldukça keyifli gidiyor bence.
      Okuma performansındaki değişiklikler kötü etkiliyor gerçekten. Arada olsa da devamlı hale gelmemesine dikkat etmek lazım :)

      Sil
  2. Son alıntı çok hoşuma gitti ve çok doğru:) Açıkçası yazarın kitaplarını hiç okumadım, senin yorumundan anladığım kadarıyla eğlenceli ve güzel bir kitaba benziyor. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten güzel bir okumaydı benim adıma tavsiye ederim

      Sil
  3. Teşekküre derim, okuduğum nadir Türk yazarlardan tavsiyelerim arasındadır.

    YanıtlaSil
  4. Okuduğunuz nadir Türk yazarlardan olduğunu yazmışsınız. Edebiyatımızın kuvvetli olduğunu düşünüyorum, bir seçkiniz de Türk edebiyatı üzerine olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebiyatımızın kötü olmadığı noktasına katılsamda ben genel okuma alışkanlıklarıma uygun bir yazar tam anlamıyla bulamadım diyebilrim. Özellikle son dönemdeki wattpad çılgınlığı bana oldukça saçma geliyor

      Sil
  5. Alıntılar çok hoş. :)

    YanıtlaSil
  6. Blogunu yeni keşfettim. Çok güzel yazıların var. Benim bloguma da beklerim
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin, en kısa sürede uğrayacağım....

      Sil
  7. İnsanlar gerçekleri değil hoşlarına giden şeyleri duymak istiyor....

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.