Ocak 2021 Ardından

Estikçe,Aylık Rapor,George R. R. Martin,Celeste Ng, Rick Riordan,Buz ve Ateş'in Şarkısı, Ejderhaların Dansı,


Cahil Okur’dan herkese selamlar dostlar…

 

Büyük umutlarla girdiğimiz 2021 yılının ilk ayı sona erdi. 2021” yılında kendi adıma yaptığım ilk değişiklik bloga geri dönmek ve artık kaybetmeye başladığım okuma alışkanlığımı kazanmak adına gayret etmekti.

 

Bu güzel huylarımı unutmaya yüz tutmuşken daha önce sizlerle paylaştığım bir isim olan
Barış Özcan’ın yeni yıl planları ile alakalı videosunu gördüm ve bende yeni yılda yeni hedeflerle yola çıktım. İşin aslına bakarsanız bazı noktalar da aksama olsa bile genel toplamda hedeflerime uyduğumu söyleyebilirim.

 

Bu yıla başlarken ilk hedefim blogumla daha çok ilgilenmekti. Bu ilgileme konusunu elbette muallakta bırakmamak adına şöyle net bir hedef koydum; hemen her gün bloguma girecek, varsa gelen yorumları cevaplayacak ardından da siz arkadaşlarımın yazdığı yazıları kontrol edip yorumlarımı paylaşacaktım. Diğer bloglara bakma noktasında yanlış hatırlamıyorsam iki ya da üç günlük bir aksama gerçekleşti. Kendi blogumda yorum yapan arkadaşlara ise mümkün olan en kısa sürede cevap verdim. Blogla ilgili ikinci hedefim ise; haftada en az bir  kitap yorumu girmeyi hedefledim. Zamanlama da bir iki günlük sarkmalar olsa da bu hedefi de tutturdum. Ayrıca girdiğim ekstra yazılarda oldu. Aşağıdaki görsel ise benim 2021 blog çizelgem. Renklerin anlamı ve açıklamalar fotoğraf altında.  

  

Estikçe,Aylık Rapor,George R. R. Martin,Celeste Ng, Rick Riordan,Buz ve Ateş'in Şarkısı, Ejderhaların Dansı,
Mavi: Yorum cevapladığım ya da farklı bloglara yorum yaptığım günler
Sarı: Dizi, Film ve Kitaplar haricinde bloga girdiğim yazılar
Kırmızı: Bloga girdiğim Kitap yorumları
Yeşil: Bloga girdiğim Film ve Dizi yorumları

Asıl zor olacağını düşündüğüm ve geri kazanmam gereken huyum ise kitap okuma alışkanlığımdı. Gerçekten uzun zamandır kitap okumuyordum. Barış Özcan videosunda günlük 10 sayfalık bir kitap okumanın yılsonunda yanlış hatırlamıyorsam 30 küsur kitaba eş değer olacağından falan bahsetmişti. Bense metodolojiyi biraz değiştirdim ve ilk ay için günlük hedefimi 30 sayfa olarak belirledim. Yüzde 10’luk artışlarla da her ay hedefimi yenileme kararı aldım. Bu doğrultuda çıktığım yolda toplamda bu ay içerisinde 8 gün kitap okumamışım. Elbette bunda yoğun çalışmanın da etkisi olsa gelecek ay da bu rakamı daha aşağı çekmeyi planlıyorum. Aşağıda gördüğünüz görsel ise benim bu aylık okuma çizelgem. Toplamda 2 bin 32 sayfa okurken günlük ortalamam ise hedefimin iki katını geçerek 64 sayfa oldu.

Estikçe,Aylık Rapor,George R. R. Martin,Celeste Ng, Rick Riordan,Buz ve Ateş'in Şarkısı, Ejderhaların Dansı,
Kırmızı: Kitap okuduğum günler
Yeşil: Kitap okumadığım ama film veya dizi izlediğim günler
Siyah: Kitap okunmayan günler

Gelelim bu ay okuduklarıma;

 

Yeni yıla George R. R. Martin’in Buz ve Ateş’în şarkısı serisinin son kitabı ile başladım. Ejderhaların Dansı Kısım II oldukça güzel bir kitap oldu benim için. Yeni yılın gelmesiyle birlikte dileklerim arasında Martin’in seriyi artık yazıp tamamlaması da var.

 Ejderhaların Dansı Kısım II / 2. Yorum (119)


Yılın ikinci kitabı ise Celeste Ng’nin “Sana Söyleyemediğim her şey” eseri oldu. Gerçekten farklı bir tadı olan kitaptı. Asıl ilginci ise kitap hakkındaki yazımın yorum kısmında Şule Uzundere ile konuşurken “Keşke bu kitap daha güzel bir görsel ile basılsa…” demiştik ki aynı gün Yabancı Yayınları’ndan farklı ve daha güzel bir kapak ile basıldığını gördük… Bu arada kitabın özetini de Şubat ayı içerisinde tamamlayıp yayınlayacağım.

Sana söyleyemediğim her şey / 3. Yorum (120)

Yılın üçüncü kitabı ise Gece Evi Serisi’nin sıradaki kitabı olan Seçilmiş oldu… Yeri gelmişken söyleyeyim seriyi tekrar okuyorum. Hafif ve kafa dağıtmalık bir seri. Vampirleri seviyorsanız bir göz atın.

Seçilmiş (Gece Evi Serisi 3) / 4. Yorum (121)

Ocak 2021’in son kitabı ise Emrah Serbes’in Erken Kaybedenler kitabı oldu. Onun yorumu da ilerleyen günlerde sizlerle olacak.

 

Bu ay iki de film izledim. İlki Will Smith'în Umudu'nu Kaybetme isimli yapıtıydı. Yine blogları Canlandırma Projesi kapsamında izlediğim bir film. 


Bu ayın ikinci filmi ise Enola Holmes... Yorumu ilerleyen günlerde sizlerle olacak...   

Ocak 2021’in En Çok Okunanları

 

Gelelim bu ayın en çok okunan yazılarına… Bu ay 13 bin 300 ziyaretçiyi konuk etmişim. En çok okunan yazım geçtiğimiz haftalarda yaşadığımı Whatsapp olayları ile ilgili yazdığım “Whatsapp Çıkması” yazım oldu.  İkinci sırada Blogları Canlandırma Projesi yazım yer alırken üçüncülük uzun zaman önce yorumunu sizlerle paylaştığım Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitap yorumumun oldu. Ocak 20212in en çok okunan yazıları ise şu şekilde;  


Whatsapp çıkmazı!

 

Blogları Canlandırma Projesi

 

Beyaz Zambaklar Ülkesinde (66)

 

Senarist / 1. Yorum (118)

 

Şeker Portakalı (46)

 

Ben geldim!

 

Seçilmiş (Gece Evi Serisi 3) / 4. Yorum (121)

 

Ejderhaların Dansı Kısım II / 2. Yorum (119)

 

Seri Kitapları Seri Okuyoruz Okuma Etkinliği 2021

 

Küçük Ağaç'ın Eğitimi (44)

 

20 yorum:

  1. Geç fark etmekle birlikte hoşgeldin diyorum. Elimde olmayan sebeplerle benim de blog okuma ve yazma seyrim çok düştü... İleriki zamanlarda düzelteceğimi umuyorum.
    Yeniden kitap okuma alışkanlığı edinme çabalarını tebrik ediyorum. Çok güzel kararlar almışsın ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararlarım guzel ama inşallah uygulaybilirim de :) Umarımsende yeni yılda hedeflerine ulaşırsın

      Sil
  2. Yaaa hocam, yeni yıl yeni yıl derken ilk ayını geri de bile bıraktık. Ne ara geçiyor bu kadar zaman böyle anlamış değilim. Sağlam okumuşsun bu arada bence... Ben bu evlerde olduğumuz süreç boyunca filmlere sardım okuyamıyorum, sıkıldık artık hocam normal bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafta sonları evde kalmak gerçekten bunaltmaya başladı ama inşallah kısa zaman içinde normale döneriz. Okuma noktasında kendimi zorluyorum açıkçası çünkü kaybettim uzun süredir okuma alışkanlığımı ve yeniden edinmek için mücadele ediyorum

      Sil
  3. Şaka gibi değil mi ne ara girdik, ne ara bütün bir ay geçti? Günlük okuduğunuz sayfa sayısını da tebrik ederim giderek artarak devam edersiniz, ederiz inşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hepimiz adına güzel bir yıl olur, bol okumalı bol bol film izlemeli

      Sil
  4. alışkanlık takibi çok faydalı oluyor gerçekten, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim eren uzun zamandır yoktun senı tekrardan görmek güzel

      Sil
  5. Ne güzel program yapmışsın, bazen ara vermek zorunda kalıyoruz bazı şeyler yüzünden. Bu sene herkes için güzel bir okuma yılı olur inşallah:) Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  6. Hayat, siz planlar yaparken vuku bulan olayların tümüdür tezine kafa atacak bir düzen, maşallah maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Elimden geldiğince bir şeyler yapıyorum.

      Sil
  7. Ocak ayı çok başarılı geçmiş, maşallah diyelim :)

    YanıtlaSil
  8. Alışkanlık takibi güzel, böylelikle cetvele bakıldığında gerçekle kişi yüzleşebiliyor. Faydalı bir içerik olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ben kendime günde 20 sayfa hedef koydum. En az 20 sayfa... Ben de uğraşıyorum. Umarım başarırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım başarırız :) Günde yüzde 0,5 lik artışla gitmeye çalışıyorum yıl sonuna doğru ciddi bir ivme kazanmış olmak adına

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.