Enola Holmes / 2. Yorum

Harry Bradbeer, Jack Thorne, The Enola Holmes Mysteries, Nancy Springer, Millie Bobby Brown, Sam Claflin, Henry Cavill, Helena Bonham Carter, Netflix,Film Yorumları,

 Cahil Okur’dan herkese selamlar…

 

Bu yılın ikinci filmi ile karşınızdayım… Netflix’e gelmesini beklediğim Elona Holmes 23 Eylül 2020’de yayınlandı ama ben ancak izleyebildim ne yazık ki… Hafta sonları evde olunca bunu fırsata çevirerek izlemeyi planladığım filmleri yavaş yavaş izliyorum artık. Lafı uzatmadan filme geçelim…  

 

Özet ve Detaylar

 

Millie Bobby Brown'ın Enola Holmes'ü canlandırdığı filmin uyarlandığı kitaplarda Enola'nın annesi kaybolur. Bu durumda Enola onu yok sayan ağabeyleri Sherlock ile Mycroft'tan yardım ister. Sherlock ve Mycroft bu olayı çözerken Enola'yı uzaktaki yatılı bir okula gönderme kararı alırlar. Ancak Enola oradan kaçacaktır. İlk gideceği yer de Sherlock Holmes ile birlikte çeşitli vakalarda çalışan dedektif Lestrade olacaktır. Olaya dahil olmak isteyen Enola, Sherlock ile tam bir saklambaç oynamaya kalkışır. Serinin her bir devam kitabında Enola Holmes yeni bir ortadan kaybolma vakası üzerinde çalışmalarını sürdürür ve Sherlock'un izinden gider... Filmde Sherlock Holmes'ü Henry Cavill, Mrs. Holmes'ü ise Helena Bonham Carter canlandırıyor.

 

Film Yorumum

 

Harry Bradbeer, Jack Thorne, The Enola Holmes Mysteries, Nancy Springer, Millie Bobby Brown, Sam Claflin, Henry Cavill, Helena Bonham Carter, Netflix,Film Yorumları,

Sherlock Holmes’a hayranlığımı bloğumu takip edenler bilecektir. Elona Holmes’da bu anlamda ilgi alanıma giren filmlerden biriydi. Sherlock ve Mycroft Holmes’un bir kız kardeşinin olması ve ona dair bir filmin olması beni heyecanlandırdı diyebilirim. Aslına bakarsanız filmin kitaptan uyarlandığını ise filmi izledikten sonra öğrendim ki en kısa sürede kitapları da elde edip okumak istiyorum.

 

Filmin başında Sherlock karakterine odaklandığım için ve beklediğim gibi bir karakter olmadığı için üzüldüğümü belirtmem gerekiyor. Mycroft karakteri ise bildiğimiz gibi “gıcık” dı. Asıl kahramanımız olan Elona’ya gelecek olursak nedense Sherock ve Myroft’un bileşenler kümesi gibiydi. Biraz ondan, biraz bundan…

 

Sherlock Holmes’un daha etkin olduğu bir film beklerken kendimi Elona’nın macerasını pürdikkat izlerken buldum. Elona’nın garip bir çekiciliğe sahip bir karakter olduğu aşikar. Bunun yanında Holmes ailesinin annelerine dair bir şeyler öğrenmekte güzeldi.

 

Genel anlamda Sherlock Holmes hikayelerinin hızına sahip olsa da bir Arthur Conan Doyle hikayesi olmadığı aşikar. Olmasa da ona en yakın öykü diyebilirim elbette...  Filmdeki özellikle kelime oyunlarını çok sevdim. Elona Holmes ismi bile bunla alakalı ki filmin başında Elona bunla alakalı açıklamayı yapıyor. 


Filmin görsel konularına da bir parantez açmak gerekirse gerçekten dönemi büyüleyici şekilde güzel yansıtmışlar. Bu noktada dekor uzmanlarını ve görüntü yönetmenini ayrıca tebrik etmek gerek.

Harry Bradbeer, Jack Thorne, The Enola Holmes Mysteries, Nancy Springer, Millie Bobby Brown, Sam Claflin, Henry Cavill, Helena Bonham Carter, Netflix,Film Yorumları,

 

Film Künyesi

 

Yönetmen: Harry Bradbeer

Yapımcı: Mary Parent, Alex Garcia, Millie Bobby Brown, Paige Brown

Yazar: Jack Thorne

Uyarlama: The Enola Holmes Mysteries – Nancy Springer

Oyuncular: Millie Bobby Brown, Sam Claflin, Henry Cavill, Helena Bonham Carter

Müzik: Daniel Pemberton

Görüntü yönetmeni: Giles Nuttgens

Stüdyo            Warner Bros. Pictures, Legendary Pictures, PCMA Productions

Dağıtıcı: Netflix

Çıkış tarihi: 23 Eylül 2020

Süre: 123 dakika

Ülke: İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri

Dil: İngilizce

 


16 yorum:

  1. İzleyenlerden duyduğum kadarıyla pek çok kişi Sherlock konusunda hayal kırıklığına uğramış. İzlemek istiyorum ama bu nedenle tereddütlerim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock'a değilde Elona'ya odaklan :) Öylesi daha zevkli

      Sil
  2. Filmi merak ettim, çok güzel yazmışsın. Önce kitabını okusam daha iyi olur sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı kesinlikle okumak lazım, filmde keyifli zaman geçirmek adına tercih edilebilir.

      Sil
  3. Sherlock Holmes filmi hayranıyım. Kız kardeşinin filmini duyunca heyecanlansam da izlemeyi hiç düşünmedim. Sanıyorum benim için doruk noktası o film idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli vakit geçirmek adına tercih edilebilir. Sherlock Holmes filmleri kadar aksiyon olmasa da genel anlamda orta seviye üzeri bir film

      Sil
  4. Af buyurun, reklamlar - yorum yapanların listesi ve 1k. Bunları sitenize nasıl eklediniz? Sizi uğraştırmak istemem. Öğrenebileceğim bir yer var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdan anlatması biraz zor ama kontrol panelindeki Düzen sekmesinden yapılıyor tamamı

      Sil
  5. Başroldeki kız aban itici geliyor diye İnstagram'da yorum yaptım, ergen hayranları beni linç etti :-) Artık bir şey söylemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Linç yemek iyi olmasa gerek ama bu denli fanatikliğe karşıyım. benim beğendiğim bir yapıtı başka birinin beğenmemesi son derece normal

      Sil
  6. Ben malesef sevmemiştim filmi ki ben de çok beklemiştim. Beklerken sherlock izlemiştim o yüzden beğenmemiş olabilirim. Ama olsun emek var kabul. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Maalesef Sherlock konusunda beklentileri karşılamadı dediğin gibi...

      Sil
  7. Sherlock Holmes benim için de çok özel bir karakter, o yüzden onunla ilgili tüm içerikleri tüketmeye meyilliyim. :) Bu filmi duyurulduğundan beri bekliyordum fakat yazık ki yayınlandığından beri izleyecek fırsat bulamadım. Ama böyle birkaç dizi/film listemde izledikçe yorumlayacağım. Sherlock'un hayal kırıklığı yaşatmasına üzüldüm ama benim beklentim merkezde Enola'nın olması şeklinde olduğu için Sherlock beklentim yoktu, yorumdan sonra bu beklentim tamamen yok oldu. Yazı için teşekkürler, çok öz ve yerinde. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock beklentisi olmadan izlendiğinde gerçekten güzel bir film olabilir. Bu beklentin kurtularak izlediğinde zevk alacağından eminim

      Sil
  8. Sherlock hayranlığıyla tabi ki ben de izledim :) başlangıçta dediğin gibi bir hayal kırıklığı yaşayacak gibi oldum ama Enola'ya odaklanınca hikayeye kapıldım eğlenceli bir filmdi macera yönü daha baskındı zeka oyunları biraz hafif kalmıştı ona göre yani bence ama güzel filmdi evet :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel film ! inceleme için teşekkürler ...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.