Canavarlar Denizi (Percy Jackson ve Olimposlular 2) / 6. Yorum (123)

Kitap Yorumu, Canavarlar Denizi, Rick Riordan, Percy Jackson ve Olimposlular, Edebiyat, Fantastik, Gençlik, Roman, Doğan Egmont Yayıncılık


Cahil Okur’dan herkese selamlar…  Percy Jackson’a oldukça uzun bir ara vermiştim. Ocak ayında ise Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ikinci kitabını okudum. Yorumlarımıza Canavarlar Denizi ile devam ediyoruz.

 

KİTAP YORUMU

 

Geçtiğimiz ay okuduğum Rick Riordan'ın Canavarlar Denizi eserinin yorumunu bu aya anca yetiştirdim. Bu ayın ilk yorumuna lafı fazla uzatmadan hemen başlıyorum.

 

İçerik Yorumu

 

Rick Rioardan çok sevdiğim bir yazar olmasına rağmen kendisiyle bir hayli geç tanıştığımı ifade etmem gerekiyor. Birçoğunuzun daha erken yaşlarda kaleminden çıkan eserlerini okuduğunuzu düşünüyorum. Ben film sonrasında kendisiyle tanıştım ve tanışıklıktan ötürü oldukça mutluyum.

 

Riordan kitaplarında olay akışlarının ne kadar hızlı olduğu okurlarınca takdir edilecek bir konudur. Hikayeleri akıcılık unsurunu en üst seviyede taşır. Böyle bir durum olunca bende kitabı bir günde bitirdim. Biraz zorladım bitmesi için ama yinede hikayenin de bunda etkisi oldukça yüksekti.

 

Percy ve Anabeth karakterlerini tanıyorsanız eğer bu eserde onların gelişimlerine şahit olduğumuzu söyleyebilirim. Çocukluktan yetişkinliğe doğru attıkları adımları bu eserde okuyoruz. Zaman zaman yanlış kararlar verseler de genel anlamda iyi iş çıkardıkları bir gerçek.

 

Genel anlamda zevk alarak okuduğum bir eser oldu. Benim gibi mitolojiye meraklıysanız ve fantastik maceralardan hoşlanıyorsanız bir göz atın derim ben.

 

Yazım Dili Yorumu

 

Rick Rioardan’ın ilk kitaplarından bir tasni Canavarlar Denizi… Benim yazar ile tanışmam ise yazdığı ikinci seri olan Olimpos Kahramanları ile olmuştu. Bu anlamda tarihsel süreci tersine okuduğumdan sanırım daha basit bir dili olduğunu ve biraz basite kaçtığını söyleyebilirim. Burada ustalık eseriyle çıraklık eserini baz alarak yorum yaptığımın altını çizmek isterim.

 

Yapısal Yorum

 

Ülkemizde iki farklı kapakla çıkmış Canavarlar Denizi kitabı. Bendeki son baskılardan. İlk baskılardaki kitabın daha güzel bir kapağı olduğunu söyleyebilirim.

 

 

ARKA KAPAK YAZISI

 

Bir gün birisi çıkıp size Antik Yunan tanrılarının hala hayatta olduklarını söylese ne yapardınız? Ya ailenizden birinin bu tanrılardan biri olduğunu öğrenseniz? Olağanüstü güçlere sahip olduğunuzun farkına varsanız?

(Tanıtım Bülteninden)

 

KÜNYE

 

Adı: Canavarlar Denizi

Yazar: Rick Riordan

Alt başlık: Percy Jackson ve Olimposlular 2

Baskı tarihi: 2005

Sayfa sayısı: 281

Format: Karton kapak

ISBN: 9786051110462

Kitabın türü: Edebiyat, Fantastik, Gençlik, Roman

Dil: Türkçe

Ülke: Türkiye

Yayınevi: Doğan Egmont Yayıncılık

 

ALINTILAR

 

Çağlar boyunca öğrendiğim tek bir şey var; Ailenden vazgeçemezsin, seni buna ne kadar kışkırtsalar da… Sayfa 102 

12 yorum:

  1. Uzun zaman önce okumuştum. Eğlenceli ve akıcı olduğunu hatırlıyorum. Sanırım yazarın Mısır mitolojisi hakkında bir serisi daha vardı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kane serisi :) okumadım ama merak edıyorum

      Sil
  2. Konusu değişikmiş hocam alınabilir aslında ama birine başlayınca hepsini almak durumunda kalıyorsun ya o iş beni biraz kaygı bozukluğuna sürüklüyor, hala merlin' kitabının 3.4.5. Kitaplarını almayı bekliyorum mesela stres yapıyorum bende olmayınca :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o stresi bende yasıyorum cogu zamana ma sunu belirteyim seriler her zaman favorim olmustur

      Sil
  3. bu seriden hiç okudum mu bilmiyorum ama KErem'de serisinin olduğunu biliyorum, araklasam mı :D

    YanıtlaSil
  4. Faydalı bilgilendirme için teşekkürler, alıp okunmalı, okumalıyım..

    YanıtlaSil
  5. Bu seriyi bilmiyordum, güzel bir seriye benziyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir seri evet, okumanı tavsiye ederim

      Sil
  6. Çok severek okumuştum bu seriyi. Güzel bir yorumlama, heyecan dolu bir kurgu. Yeni serisi bu kadar başarılı olamadı ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten güzel bir seri

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.