62: KİTAP YORUMU : Başucu Yalnızlığım

Kitap Yorumları, Başucu Yalnızlığım, Mehmet Ali Kılınç,  9786053110606,  Destek Yayınları, Edebiyat, Deneme-İnceleme

Kitabın Adı: Başucu Yalnızlığım
Yazar: Mehmet Ali Kılınç
Baskı Tarihi: Ocak 2016
Sayfa Sayısı: 224
ISBN: 9786053110606
Yayınevi: Destek Yayınları
Kitabın Türü: Edebiyat, Deneme-İnceleme

KİTAP HAKKINDA


Sizi kusurlarınızla kabul eden adamları sevin. Her şeyden çok saçlarınızı taramaktan huzur alan adamları sevin. Size küçük bir çocuğun masumiyetiyle bakabilen adamları sevin. Üzerinize sinen kokusuyla dahi size sıcaklığı hissettirebilen adamları sevin. Gelişiyle geçmişinizdeki yaraları kapatıp acılarınızı unutturabilecek kadar güçlü adamları sevin. Avuç içlerinizden öptüğünde ruhunuza sahip olabilen adamları sevin. Rimeliniz gözyaşlarınıza bulaşıp yüzünüzü mahvedenleri değil. Daima gülüşüyle güven verebilen adamları sevin. Yanından ayrıldığınız an üşüyen adamları sevin. Siz iyisi mi, birlikte doğmamış çocuklarınızın hayalini kurmaya korkmadığınız adamları sevin.

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Bugün sizlerin karşısına benim için özel bir kitap ile çıkıyorum. Bu tip kitapları okumadığımı az çok beni takip edenler bilir. Lakin bu kitap Mavim’in seçtiği bir kitaptı ve ikimizde okuduk. Bu birlikte okumalarla ilgili az sonra biraz daha detay vereceğim sizlere. Ama öncelikle kitabın yorumunu gerçekleştirelim.

  1. İçerik Yorumu

Kitabın adından da anlayacağınız üzere genel teması aşk olan bir eser Başucu Yalnızlığım… Yazar Mehmet Ali Kılınç’ın öyle çok üstün bir şair olduğunu düşünmesem de küçük hikayeler ve şiirler arasındaki bazı kelimelerin bam telinize dokunacağını şimdiden söylemem gerek. Aşağıda sizlerle de paylaşacağım türdeki bazı cümlelerin insanın içine dokunduğu bir gerçek.

Şiir kısmının ardından sizlerin karşısına kısa bir öykü ile çıkacak olan Başucu Yalnızlığım kitabının bu kısmını beğenmediğimi şimdiden söylemekte fayda var. Hikayenin son derece tahmin edilebilir ve üçüncü sınıf bir Yeşilçam filminden öteye gitmediğini söyleyebilirim.

Yine de yazılan ve değer gösterilip basılan her esere olduğu gibi Başucu Yalnızlığım kitabına da son derece kıymet verdiğimi belirtmek isterim. Benim beğenmemiş olmam sizin beğenmeyecek olmanız anlamına gelmiyor.

Şiir ve kısa öykülerden hoşlanıyorsanız eğer okumanızı önereceğim kitaplardan biri olacaktır.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,4

  1. Yazım Dili Yorumu

Mehmet Ali Kılınç’ın yazım dili noktasında ne yazık ki bazı eksiklikleri olduğunu söyleyebilirim (Bana göre). Editöryel bir hata olması da büyük bir ihtimal olsa da bu denli fazla yazım hatası ne yazık ki canı sıkıyor.

Yazım Dile Puanım 5 üzerinden 4,2

  1. Yapısal Yorum

Destek Yayınları’ndan çıkan Başucu Yalnızlığım kitabının yapısal anlamda bir hatasına rastlamadım. Tasarımın sadeliğinin okumayı kolaylaştırdığını ifade edebilirim.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,6

SEÇTİĞİM SÖZLER


"Şu kısa hayatta çok büyük bir dileğim de yok benim.
Tek istediğim
adımın, kalbine fısıldanması"
(Sayfa 8)

Ne zaman kendimi seni özlerken yakalasam, daha iyi olduğumu hissediyorum. (Sayfa 10)

Kalbin kırılsa, en çok benim canım yanar.
Sen benim en temiz hislerimsin.
Sen öp, geçmezse geçmesin.
(Sayfa 12)

Aşk seni aptallaştırır. aşkın yaptırdıklarına karşı koymayacak kadar güçsüzsündür. (Sayfa 15)

Sana dön demem ama döneceğin günü hep beklerim.
Dönersen eğer, seni en güzel ben severim
(Sayfa 18)

Aşk neden her şeyin güzel olduğuna inandığın o anda birdenbire biterdi ki? (Sayfa 21)

Mesela birini çok seviyorum diyelim, artık anlıyorum o insandan bana bir gün koca bir darbe geleceğini. Çünkü beni başka hiç kimseler kırmadı, hep kıyamadıklarım parçaladı... (Sayfa 34)

Hadi bir çay daha koy çocuk bakışlı.
Mevsim kış, kalp zaten her mevsim üşüyor., hiç yoktan ellerimiz soğuktan titremesin... (Sayfa 36)

Kişiliğini dahi bilmeyen insanların senin hakkında ne düşündüklerine çok önem verirsen eğer kendine olan inancını ve değerini yitirebilirsin. (Sayfa 39)

Başkalarına verdiğimiz öğütleri kendimiz, dinleseydik eğer üzgün değil, güçlü olurduk...
 (Sayfa 41)

Acı hayat kadar gerçekse eğer, mutlulukta gerçektir. (Sayfa 47)

İnsanlara anlam veremiyorum, gerçek sevgiyi hissetiklerinde, uzaklaşmayı tercih ediyorlar. İnsanlar aşktan galiba korkuyorlar. (Sayfa 50)

Yokluğuna alışmak istemedim hiçbir zaman. yokluğunda yaşatmak için seni her gece ellerini saçlarımı okşarken hayal ettim ve öyle uyudum. (Sayfa 59)

Özlem daha çok sevdirir. (Sayfa 62)

İlahi adalet elbet bir gün yerini bulur.
Ahın ulaşamayacağı yer yoktur.
(Sayfa 74)

Ve ben ilk defa bu gece rüyamda gördüm seni,
İnan bana, hayatım boyunca yaşadığım
tüm gerçeklerden daha gerçek ve güzeldi.
(Sayfa 75)

Hiç gitme
Eğer gidersen, saramayacağım kadar kanar yaralarım, yalnızlık değil, seni uzaktan sevmek öldürür beni. Ve asla senden başkasına sığınamam. Yabancıdır her ten ve her ses bana. (Sayfa 91)

Yalnızlığa en iyi gelen şeylerden biridir kelimeler. (Sayfa 92)

Masum olan insanlar, üzülmeye mahkumlar. (Sayfa 98)

En büyük acılar gülüşlerin ardına saklanırlar. (Sayfa 101)

İnsan yalnızken daha fazla farkında olabiliyordu, ona kimlerin iyi gelip gelmediğini. (Sayfa 180)

Bir insanın en iyi hali mutlu olduğu andır. (Sayfa 201)

NEDEN ÖZEL?


Gelelim bu kitabı özel yapan noktaya…

Bu kitap benim için özel çünkü Mavim ile birlikte okuyoruz bazı kitapları. Bunlar onun seçtikleri olduğu gibi benim seçtiklerimde oluyor. Geneli aşk üzerine kitaplar tahmin edersiniz ki…

Bu kitapların en güzel yanı yazarların içine yazdıklarından çok bizim birbirimize yazdığımız notlar. 09,01,2017’den bu güne kısa bir zaman geçse de kendimize bu şekilde anılar biriktiriyoruz. Ve bir birlikteliği en güzel yapan şeydir bana göre anılar.


Burayı ne kadar sıklıkla okuyor bilmiyorum ama birde burada sizin huzurunuzda ona söylemek istediğim bir şey var; SENİ ÇOK SEVİYORUM MAVİM

Kitap Yorumları, Başucu Yalnızlığım, Mehmet Ali Kılınç,  9786053110606,  Destek Yayınları, Edebiyat, Deneme-İnceleme

9 yorum:

  1. isminden dolayı çok cazip gelmemişti bu kitap ama sanırım yine de fırsat vermek gerek....

    YanıtlaSil
  2. Allah mutlu etsin tamamına erdirsin insallah :) kitapdaki sözler bana çarpıcı ve hos geldi.Begendim gibi :)

    YanıtlaSil
  3. Seçtiğiniz sözleri sevdim. Mutluluğunuz daim olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Kitabı beğenmenize de sevindim

      Sil
  4. Ayrı ayrı tek tek yorumlaman ne iyi olmuş sıkılmadan okutuyor kendini. Alıntıalr da güzel ama sürekli heryerde gördüğüm için öi kitap pek ilgimi çekmiyordu hala içime sinmeyen birşeyler var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de oku derim güzel tarafları da var ve her kitap okunmaya değer bence :D

      Sil
    2. Katılıyorum kesinlikle :)👍

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.