Pazar 6'lısı #1 Kitap Adlarını Kitap Kurtları İle Değiştiriyoruz

Pazar 6'lısı, J R R Tolkien, George R. R. Martin, Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, Aylak Adam, Küçük Ağaç'ın Eğitimi, Küçük Prens,

Cahil Okur’dan herkese merhabalar.

Geçtiğimiz günlerde Şule Abla’mın blogunda uzun zamandır takip ettiğim meşhur “Pazar 6’lısı” yazılarından birinin altına şu yorumu yapmıştım; “Biz bu Pazar 6'lısına nasıl katılacağız?”, sağ olsun beni Esseve Rin’in bloguna yönlendirdi. Bende artık Esseve Rin’in ve diğer katılımcıların belirlediği konulara göre Pazar 6’lısında yer alacağım. Umarıma aksatmadan yazarım.

Lafı daha fazla uzatmadan Mart ayının ilk 6’lısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu hafta için belirlenen tema “Kitap Adlarını Kitap Kurtları İle Değiştiriyoruz”. Bakalım yaptığım değişiklikleri beğenecek misiniz?

1- Kitap Kurtları’nın Oyunları

Biraz garip dudu değil mi? Kitabı sanırım tahmin etmişsinizdir. George R. R. Martin’in Taht Oyunları serisinden bahsediyorum. Sanırım Kitap Kutları’nın arasındaki mücadelenin ve yarışların anlatıldığı bir kitap olurdu.

Hatta 6 Ulu Kurt’un yerini Kitap Kurtları’nın Oyunları’nda 6 ulu gözlük alır ve bu gözlükler Kitap Kurtları’nın daha fazla kitap okumasını ve rakiplerinin çok ama çok önüne geçmelerini bile sağlayabilirdi. (Yazar burada aşırı saçmalamıştır. Kale almayınız : ) )

2- Kitap Kurtları’nın Efendisi

Tolkien hayranı olduğumu duymayan kaldı mı aranızda? Evet o adam benim. Durum bu olunca da elbette ki en sevdiğim seri olan Yüzüklerin Efendisi’ni de bu listeye aldım Düşünüyorum da belki de sevgili Frodo, tek yüzüğün yerine bir kitap taşıyabilirdi. Lakin Hüküm Dağ’ında yakmak için değil elbette, Orta Dünya’nın en büyük kütüphanesine götürmek için.

Kitap o kadar eski olurdu ki; Aragorn bir ciltçi, Legolas onun çırağı, Gimli bir hattat, Boramir bir sahaf, Sam, Pregrin Took ve Meriadoc Brandybuck kitap kurdu olurdu. Ve elbette Gandalf bu hikayede kesinlikle gezgin kütüphaneci rolüyle karşımıza çıkardı.

3-  Bayan Peregrine’nin Tuhaf Kitap Kurtları

Son zamanlarda en beğendiğim serilerden biri olan Bayn Peregrine’nin Tuhaf Çocukları’nı almak istedim bu tema içerisine. Tuhaf Kitap Kurtları… Acaba ne gibi özellikleri olurdu Kitap Kurtları’nın diye düşünüyorum da, kitapları hızlıca okuyan bir kız olarak Emma, kitapla dokunduğunda onu daha önce okuyan insanları gören Jacob, aynı anda 10 kitap birden okuyan bir Bronwyn. Bu kitap kurtlarının tüm özellikleri ağzınızı sulandıracak türden gerçekten.

4- Aylak Kitap Kurtları

Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam’ını aranızda okuyanlar vardır. C.’yi bir Kitap Kurt’u olarak hayal edin ve her şeyi herkesi boşlayarak sadece kitap okuduğunu düşünün. Tamda istediğim hayat gerçekten. Bazen buna o kadar ihtiyacım olduğunu hissediyorum ki.

5-Küçük Kitap Kurtları

Evet hepinizin bunu tahmin edeceğine inanıyorum. Antoine De Saint-Exupéry’nin Küçük Prensi’nin Küçük Kitap Kurdu olması ne kadar da güzel olurdu. Hem benim şahsi görüşümde budur zaten dünyayı kitap okuyan güzel yürekliinsanlar güzelleştirecek.

6- Küçük Kitap Kurdunun Eğitimi

Geçtiğimiz yıl okuduğum en güzel kitaplardan birisiydi Küçük Ağaç’ın Eğitimi. Yaşlı bir Kitap Kurdu tarafından eğitilen bir küçük hayal ediyorum… Yeni kitap kokusu nedir, yeni bir kitap nasıl açılır vs gibi kitaplar hakkında tüm bildiklerini küçük kurda anlatan… Evet gerçekten çok güzel olurdu bence.


Benim ilk Pazar 6’lım bu şekildeydi. Bakalım diğer arkadaşlardan neler çıkacak. Umarım doğru yapmışımdır ve beğenirsiniz. Pazar 6’lısı müdavimlerinin fikirlerini özellikle merak ediyorum. 

16 yorum:

  1. Bronwyn içine ben kaçmış sanırım :-D Kitap Kurtlarının Efendisi de çok iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Sanırım en çok ''Bayan Peregrine’nin Tuhaf Kitap Kurtları'' nı beğendim :) Güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşşekkürler Rabia :D Begenmene sevindim :D

      Sil
  3. 2 ve 3 en komikleri :). 2.de karakterleri kitap kurtlarına adapte etmen de baya iyi olmuş :).

    YanıtlaSil
  4. Ulu gözlük :D Bu altılıyı sevdim :D

    YanıtlaSil
  5. Hepsini özenle hazırlamışsın ve çok güzel olmuşlar :)) Bayan Peregrine'in Tuhaf Kitaplarını çok beğendim özellikle :D Kitaplara dokunduğunda onu okuyan daha önceki insanları görmek fikrinden başlı başına bir kitap bile çıkar :D

    İlk pazar 6'lın da hayırlı olsun :)) Diğer pazar 6'lılarında da görüşmek üzere, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenme sevindim gerçekten. Elimden geleni yaptım :D

      Sil
  6. Sen kitap isimlerini değiştirmekle kalmamış kitabın konusunu da belirlemişsin. Çok yaratıcı. Tebrikler, eğlenerek okudum yazını :-)

    Gayet de olmuş ilk yazın, devamını getirmen dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olduysa sıkıntı yok o zaman :D Begenmene sevindim abla :D

      Sil
  7. Çok eğlenceli bir yazı olmuş, çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  8. hepside çok tatlı olmuş. Kitap Kurtlarnın Oyunları ha. bayağı yaratıcı. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendeniz ilginiz için teşekkür ederim efendim :D

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.