Pazar 6'lısı #2 Dünya Kadınlar Gününe Özel


Cahil Okur’dan herkese merhabalar.

Pazar 6’lısı yazılarının ikincisi ile karşınızdayım. Bu haftanın yazısı Kadınlar Günü’ne özeldi ve bende size kendi okumalarımdan seçtiğim en güçlü 6 kadın karakteri tanıtmaya ve neden onları seçtiğimi göstermeye çalışacağım.

(Sıralama bir derecelendirme değildir. Öncelikle bunu belirtmek istedim.)

1-      Hermione Granger – Harry Potter Serisi

Evet benim için özel kadın karakterlerden birisidir. Bilgisi, korkusuzluğu, arkadaşlarına olan sadakati ile takdire şayan bir isimdir Hermione Granger. Aynı zamanda toplumsal olaylara karşı da tepkisiz kalmayan bir karakterdir; E.R.İ.T. yani Evcini Refahını İlerletme Topluluğu grubunun kurucularındandır.

Lafın özü bu listede yer alası bir karakterdir benim gözümde ve tanıdık bir isimle başlamak iyi oldu bence.

2-      İthilien’in Hanımı – Eowyn – Yüzüklerin Efendisi Serisi

Bu seriden de bir karakter seçmesem olmazdı evet! Birçok kişi Arwen veya Galadriel diyebilir ama bence serinin en korkusuz ve en mert kadını kesinlikle Rohan soyundan gelen İthilien’in hanımı Eowyn’dir.

Miğferdibi SavaşI’nda savaşmasına izin verilmeyen Eowyn, Gondor Savaşı’na Saklımiğfer adıyla katılmış ve beklide Yüzük Kardeşleri için büyük bir dönüm noktası olan Cadı Kral’ın ölümünü getiren kişi olmuştur.

Hadi şu efsane sahneyi bir hatırlayalım ne dersiniz?



3-      Arya Stark – Game Of Thrones Serisi

Evet bu seride Stark Hanesi’nden yana olan birisiyim, ama Stark’ların içinde Arya’yı tek geçerim. Neden mi? Onca zorbalığa ve aksiyona rağmen halen inançlarından vazgeçmeyen bir kişi görmek istiyorsanız Arya’ya bakmanız yeterli olacaktır.

Arya’ya da bir selam çakalım ve şu sahneyi hatırlayalım



4-      Lyanna Mormont – Game Of Thrones Serisi

Game Of Thrones’dan iki isim seçerek kendilerine biraz torpil yapmış gibi gözükebilir ama şimdiye kadar izlediğim ve okuduğum en güzel seridir kendisi.  Seriden ikinci tercihim Lyanna Mormont’dur.

Jon Snow’a olan desteğini son sezondan hatırlıyorsunuz değil mi? Kendi küçük lakin yüreği büyük Mormont Hanesi Leydisi’ne de bir selam çakalım o zaman.



5-      Feride – Çalıkuşu

Çalıkuşu’nun Feride’si… Büyük bir karakterdir, bizdendir, Anadolu Kadınının mertliği ve de gözü pekliğinin timsalidir bana göre. Olmaz denileni yapmış, inatla çocuklarını eğitmek için mücadele etmiştir. Örnek bir kadın bulmak istiyorsanız aradığınız ondadır.


6 - Katniss Everdeen – Açlık Oyunları Serisi


Aslında o kadarda çok sevdiğim bir karakter değildir ama biraz listeyi doldurmak birazda kendisinin mücadelesini az da olsa beğenmemden burada. Fazlaca hakkında konuşmak istemiyorum : ) 

8 yorum:

  1. Ayy Nihat Yüzüklerin efendisi videosunda ödüm koptu. Çok etkileniyorum ama seyrettim. Bu filmi çevirmek de cesaret ister. Gerçekten takdire şayan hepsi. Ne kadınlar var gerçekten. Keyifliydi. Aslında kadınlar duygusal ama güçlüler. Ece ablan da güçlü, değil mi Nihat :)) Emeğine sağlık. Sevgiler oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon, Ece annen :))

      Sil
    2. Sen en güçlüsüsün Ece Anne :D Rabbim gücünden geri koymasın.

      Yüzüklerin Efendisi konusuna gelince benim favorimdir. Her karesine aşığım

      Sil
    3. Amin yavrum sağ olasın, Allah seni de sağlığından, gücünden ve azminden hiç ayırmasın oğlum :)

      Sil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :D En kısa zamanda iadeyi ziyarette bulunacağım :D

      Sil
  3. Listendeki herkesi tanıyorum. Kimini okudum, kimini izledim. Çok güzel tercihler yapmışsın. Eowyn'in "Ben erkek değilim." repliği unutulmaz :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.