63: KİTAP YORUMU : Kılıçların Fırtınası - Kısım 2

Buz ve Ateş'in Şarkısı, Taht Oyunları, George R. R. Martin, Sibel Alaş, A Storm of Swords, Kılıçların Fırtınası, Epsilon Yayıncılık, Roman, Fantastik, Edebiyat,

Kitabın Adı: Kılıçların Fırtınası - Kısım 2
Yazar: George R. R. Martin
Baskı Tarihi: Mayıs 2012
Sayfa Sayısı: 600
ISBN: 9789944825344
Orijinal Adı: A Storm of Swords
Çeviri: Sibel Alaş
Yayınevi: Epsilon Yayıncılık
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


George R. R. Martin'in muhteşem serisi, Kılıçların Fırtınası ile modern fantastik edebiyatın istisnai başyapıtlarından biri konumuna geliyor, imgesel kurgunun büyük eserleri arasındaki yerini sağlamlaştırıyor.

İktidar mücadelesindeki beş savaşçıdan birinin ölmüş, bir diğerinin gözden düşmüş olmasına rağmen savaş tüm şiddetiyle sürmektedir. Yedi Krallık'ın zor durumdaki hükümdarı Joffrey, Demir Taht'ta oturmaya devam etmektedir. En amansız düşmanı Stannis, takip ettiği büyücü kadının kurbanı olmuş ve bozguna uğramıştır. Nehirova'daki Genç Robb, Kuzey'e hükmetmekte; Daenerys yaşayan son ejderhalarla beraber kana bulanmış bir kıtayı katetmektedir. Rakipler son hesaplaşma için harekete geçerken büyük bir yabanıl ordusu, efsanevi Ötekiler'le birlikte medeniyetin merkezine doğru ilerlemektedir.
Diyarda sükûnet, Yedi Krallık'ın kılıçların fırtınası ile sarsılmasıyla mümkündür.

Zengin bir hayal dünyasının ürünü... boyutuyla çağdaş fantastik edebiyatın ümit verici örneklerinden.
-Publishers Weekly-

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Geçtiğimiz yılın Ocak ayından bu yana ara vermiş olduğum George R. R. Martin’in Buz ve Ateş’in Şarkısı serisine kaldığım yerden devam etmeyi başardım sonunda ve Kılıçların Fırtınası Kısım II yorumuyla karşınızdayım. Lafı uzatmadan hemen yoruma geçiyorum

  1. İçerik Yorumu

Kitabı okumamış olsanız dahi diziyi takip edersen kitledenseniz olayların artık hız kazandığını bölümde olduğumu anlamışsınızdır. Gerçekten Buz ve Ateş’in Şarkısı serisinde şimdiye kadar okuduğum kitaplar arasında en hızlı ilerleyen ve heyecanla okunan kitaptı Kılıçların Fırtınası Kısım II…

Kırmızı Düğün olarak hepimizin kafasında yer eden Frey’lerin Stark hanesini kılıçtan geçirdiği o meşhur olayın bu kitapta olduğunu söylesem sanırım yaşanan aksiyonun az çok farkına varabilirsiniz.

Diziye nazaran olay örgüsünün daha güzel ve daha anlamlı olduğunu belirtmem lazım. Kral Joffrey’nin ölümü konusunun detaylarını kitapta daha net görüyoruz. Bölümü kitaptan okuyunca YouTube üzerinden tekrardan sahneyi izledim ve George R. R. Martin’in versiyonunun daha güzel olduğuna kanaat getirdim.

Yukarıda belirttiğim gibi kitap ile dizi arasında çok ciddi farklar gözüme çarptı okudukça. Ben yine de kitaptan yanayım ama bunu da baştan belirteyim. İçerik açısından olayların birçoğunu diziden yakinen bilmemize rağmen oldukça doyurucu bulduğumu belirtmem lazım. Kırmızı Düğün hakkındaki bölümler olsun, Jon Kar’ın Sur savunması olsun kitaptaki halleri ile çok daha güzeldi. Stannis Baratheon’ın Sur’a yardıma gelişi dışındaki tüm konularda kitabın daha can alıcı ve göz kamaştırıcı olduğunu belirtmekte fayda var.

İçerik adına daha fazla konuşmaya gerek yok sanırım. George R. R. Martin’in (diziyi oldukça çok sevmeme rağmen) bu güzel eseri diziyle neden mahvettiğini anlamakta artık daha fazla anlamıyorum. Dizi bu kitaplara bir ihanet bence…

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

  1. Yazım Dili Yorumu

George R. R. Martin’in yazımına artık alıştım ve çok sevdiğimi belirtmem lazım. Yazım dili anlamında herhangi bir sıkıntı yaşamadım ve bence oldukça başarılı. Bu noktada Sibel Alaş’ın çevirisinin de oldukça başarılı olduğunu belirtmem lazım.

Yazım Dile Puanım 5 üzerinden 4,8

  1. Yapısal Yorum

Klasik bir Buz ve Ateş’in Şarkısı dizaynı ile devam etti kitap. Epsilon’ın standart yapısı Kılıçların Fırtınası Kısım II’de de devam etti. Bazı ufak tefek kelime hataları olsa da kitap içerisinde de bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Yapıyla alakalı tek sıkıntım kitabın ön kapağında, koli bandının cilt lakının altında kalması. Bu da benim şanssızlığım olsa gerek : )

Talihsizliğimin resimli kanıtıdır... 

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Hırsız olan sizlersiniz. Bütün dünyayı aldınız ve özgür insanları dışarıda bırakmak için Sur'u inşa ettiniz. (Sayfa 17)

Ateş tüketir. Tüketir ve işini bitirdiğinde geride hiçbir şey kalmaz. Hiçbir şey. (Sayfa 53)

Akıllı bir kral fikirlerini gizli tutar.  (Sayfa 91)

"Ben kralım" diyen bir adam, gerçek bir kral değildir.  (Sayfa 182)

Kaderimizi kendimiz seçmiyoruz. Ama vazifemizi yerine getirmeliyiz. (Sayfa 195)

Eğer emirleri duyulmuyorsa, bir kumandanın ne kadar cesur ya da akıllı olduğu önemli değildir.  (Sayfa 210)

Bir adam ya akla sahip olur ya da bacaklarının arasındaki et parçasına ama ikisine birden asla. (Sayfa 264)

Uzun zaman için olması gerekmez. Sen Kışyarı'nın oğlusun, Benjen Stark'ın yeğenisin. Ya sen olursun ya da kimse. Sur senin Jon Kar (Sayfa 350)

Dany şarap kadehini kenara bıraktı, kaşlarını çattı. Bu adildi. Adil. Bunu çocuklar için yaptım. (Sayfa 451)

Asıl mesele ne zaman öldüğün değil, nasıl öldüğündür. (Sayfa 488)


Yalnızca ölüm soğuktur. (Sayfa 527)

SERİNİN DİĞER KİTAPLARI

     

10 yorum:

  1. Merhaba,
    yorumunuzu okuduktan sonra seriyi özlediğimi fark ettim. Kaç yıldır yeni kitabı beklemekten helak olduk :)
    Ben diziyi izlemedim, iyi ki de izlemedim diyorum, çünkü okurken kendi hayal dünyamda canlandırmayı daha çok seviyorum.
    O kırmızı düğün yeniden gözümde canlandı şimdi, çok üzülmüştüm yaaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acıkcası bu kadar uzun seriyi okumama nedenim kitapların tamamlanmamış olmasıydı. beklemkten pek hoşlanmam da ancak gördük ki bu seri tamamlanmayacak. Araya kitaplar giriyor. En son okuduğum habere göre Lanister hanesi ile ilgili bir kitap yazıyormus. Olaylardan bagımsız bir kitap oalcakmıs

      Sil
  2. en sevdiğim serilerden birisidir taht oyunları. bu kitabı da son derece sürükleyiciydi. vve dizisi de öyle. alıntılar enfes oluş sayende aylar yıllar önce okykup unutttuğum kitabına bir kez daha dönmüş oldum ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :D Umarım kitaplar bir an önce tamamlanır.

      Sil
    2. Hepimizin umudu bu yönde ama bekleyip göreceğiz

      Sil
  3. Benim seride okumadığım son iki kitabı Ejderhaların Dansı kaldı. Yeni kitap çıkana kadar okumayayım dedim ama üç sene oldu ortada yeni kitap yok. Ne zaman çıkacağı da belli değil. Bir ara okuyacağım artık.

    YanıtlaSil
  4. Buz ve Ateşin Şarkısı'nı bende çok seviyorum, kitaplarını okuyalı iki yıldan fazla oldu, gözümde tütüyor. 😊
    Dizisinin ilk sezonuna bakmıştım ben ve kitaptan ayrılmaya başladığını görünce bırakmıştım, bana göre kitapları dizisinden çok çok daha güzel. :)
    Kızıl Düğün çok fenaydı gerçekten de, beni çok etkilemişti. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların diziden iyi olması durumuna sonuna kadar katılıyorum. gerçekten kitaplar dizinin çok otesinde...

      Kızıl düğün bir harika. Hele kitaptaki şekli çok daha güzel

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.