Muhteşem 5'li : En Unutulmaz Kitaplar


Birkaç gün öncesinde kendim için bazı listeler yaparak bunları sizlerle paylaşma kararı aldım. Listelerin öyle çok uzun olmaması için ise adına "Muhteşem 5'li" deme kararı aldım. Bunu niçin mi yapıyorum? İnanın bende bilmiyorum ama geçmişi arada gözden geçirmek adına iyi olur diye düşündüm.
İlk muhteşem beşliye benim için en unutulmaz beş kitap ile başlamak istiyorum.

5 Numara: Bilgisayara Giren Tırtıl / Hidayet Karakuş

Blogda "Bilgisayara giren tırtıl" ile alakalı görüşlerimi paylaşmıştım. Hatırladığım ilk kitabımdır kendisi. Ve belkide bendeki bu okuma aşkının fitilini yakan kitap. Kitap için daha ayrıntılı görüşlerimi şuraya tıklayarak bulabilirsiniz. 


4 Numara: Rüzgarı Dizginleyen Çocuk / William Kawkavamba

Üniversite yıllarımda okuduğum bir kitap. Kitapçımın tavsiyesi üzerine aldığım bir kitaptı. Başlarda pek sarmasa da kitabı bitirdiğinde gerçekten etkilendiğimi söylemem gerekiyor. Mücadeleci bir ruh haline girmemi sağlayan eserlerden biriydi. Unutamadığım ve şiddetle tavsiye ettiğim bir eser. 


3 Numara: Bir Kadın Düşmanı / Reşat Nuri Güntekin

Bu da lise yıllarında okuduğum bir eser. Yazarı aslında ondan neden etkilendiğimin kanıtı. Bu kitapla beraber ciddi bir Reşat Nuri Güntekin hayranı olmaya başladım. En bilinen eseri Çalıkuşu olsa da benim için Reşat Nuri Güntekin her zaman Bir Kadın Düşmanı'nın yazarı olarak hafızamda yer etmiştir. 

2 Numara: Yüzüklerin Efendisi : Kralın Dönüşü / J. R. R. Tolkien

Serinin tam bir hayranıyım. Kralın Dönüşü bittiğinde uzun süre Tolkien'in hayal dünyasında seyahat ettiğimi kabul etmem gerekiyor. Lise yıllarında okuduğum kitaplardan birisiydi. Yüzüğün yok edildiği sayfaları hala gözümü kapattığımda gördüğümü söylemem lazım. 


1 Numara: Yüzüklerin Efendisi : İki Kule / J. R. R. Tolkien

Az önce de söylediğim gibi benim için serinin tüm kitapları harikaydı. İlk Muhteşem 5'linin zirvesinde ise kesinlikle İki kule olması gerekiyor. Bunun altında yatan başlıca neden ise Miğfer Dibi savaşıdır. Savaş esnasında Gimli ve Legolas'ın yarışlarını okuduğum satırlara hala gülüyorum. Arada açıp tekrar tekrar okuduğum doğrudur.  Gandalf'ın yardıma koştuğu bölümlerde beni tam bir Rohan aşığı haline getirdi diyebilirim. Kral Theoden ve Eomer'in (ki Eomer daha etkilidir.) içinde yer aldıkları olayları unutmam imkansız. 

İşte böylece ilk "Muhteşem 5'li"nin sonuna gelmiş olduk. Bundan sonraki zaman dilimi içerisinde her perşembe "Muhteşem 5'li" yazılarına mümkün olduğunca devam edeceğim. Umarım sizde benimle kendiniz için en kalıcı kitapları paylaşırsınız. 

1 yorum:

  1. Yazılarınızdan 'Bir Kadın Düşmanı'nı çok beğendiğiniz anlaşılıyor. Ben de hemen okuma listeme ekliyorum, fazlasıyla merak ettim.. :')

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.