Game Of Thrones - 6. Sezon / 5. Bölüm Beklentileri


Cahil okur’dan herkese selamlar…

Game Of Thrones 6. Sezon son hız devam ediyor. Artık klasikleşen olayların patlak verdiği 6. bölüme az bir zaman kala heyecan dorukta sanırım. Bende durumlar böyle çünkü. Peki 6. bölüme az bir zaman kalmışken 5. bölümde bizleri neler bekleiyor ve bendeniz olayların seyrini nasıl görüyor kısaca bahsedelim o zaman

Öncelikli olarak ben Tyrion’dan başlamak istiyorum ki, ortada durumlar biraz karışacağa benziyor. YouTube’da sıkı takipçisi olduğum Ezgi’nin Kanalı’ndan da edindiğim bilgiye göre fragmanda gördüğümüz ve Tyrion ile konuşan kadın bir Kırmızı Rahibe. Melisandre ardından bir Kırmızı Rahibe’miz daha oluyor yani. Aynı Melisandre gibi olaya çok ağır giriş yapıyor ve hedefindeki isim Lord Varys… “Bilgi seni güçlü yapmış, ama daha bilmediğin çok şey var” diyor yeni Kırmızı Rahibemiz sevgili Örümcek’e… Gerçekten de tam Melisandre’nin ilk zamanlarından bir replik gibi… Bu kadının Tyrion’nın yanında yer alıp almayacağını ya da Daenerys’in destekçilerinden biri olup olmayacağını merak ediyorum. Hem Kırmızı Rahibe’nin hem de Daenerys’in ateşlerle arasının iyi olması nedeniyle birlikte hareket edilebilecek olmalarını beklemek en doğalı. Lakin bura Ejderhaların Annesi’nin yabancılara karşı tutumu devreye giriyor. Sanırım bu ilişki pek de parlak olmayacaktır.

Bu güzel bölüm ardından da Greyjoy’larla devam edelim. Tahta kim oturacak merak konusu. Balon Greyjoy’un ölümü sonrası ve Theon’un eve dönmesi ile işler baya bir karışık. Theon ve ablasının bir önceki bölümdeki konuşmaları hala hafızalardayken, tahta oturacak isim noktasında belirsizlik sürüyor. Theon ablası Asha’ya ona destek olmak istediğini söyledi lakin, Demir Adalar’daki görüntülerde Asha dışında pek kadın gören olmadı sanırım. Bu noktada halen Theon’un tahta oturmakta ablası Asha’dan daha fazla şansı olduğu kanısındayım. Fragman’da Asha tahta aday olduğunu söylese de bu işin sonunun Theon’un Demir Adaları’n yeni kralı olmasıyla sonuçlanacağı kansındayım.

Ve Sansa – Lord Baelish  karşılaşması sonunda gerçekleşiyor. Sansa’nın yanında Brienne’da var ki bu çok önemli bence. Brienne sonunda Cateleyn Stark’a verdiği sözleri tutmaya başlayabiliyor yavaş yavaş. Neyse çok dallandıramadan devam edeyim; Sansa’nın ilk sorusu oldukça manidar; “Ramsay’den haberin var mıydı?” Aklıma gelen ilk şey Sansa’nın giderek Cersei’ye benzemeye başladığı. Bu durum beni sevindirse de biraz da ürkütüyor açıkçası. Sansa – Jon ittifakın Baelish’in getireceği Ary Hanedanı askerlerine ihtiyacı varken bu işin nasıl çözümleneceği merak konusu bende. Ama tahminimce Sansa’nın bir süreliğine Lord Baelish’in görmezlikten gelebileceği kanısındayım.

Sevgili Arya’mız bir bölüm aradan sonra yine aramızda. Gözleri açılmış ve eğitim alıyor. Bu kız çok ama çok tehlikeli biri olarak yeniden diğerleri arasına karışacak. Bu sezon olmasa da gelecek sezonda çok can yakacağı kanısındayım.

Ve en güzeli en sona sakladım. Bran Stark… Kendisi Ak Gezenler ile karşılaşıyor. Meera kendisini sarsarak uyandırmaya çalışsa da bu karşılaşmanın gerçekten uyurken mi yoksa gerçekte mi olduğu bence net değil henüz. Bran’ın sonunda istediği her şeyi kontrol edebilecek bir Warg olması durumunu teorileri acaba doğru mu diye düşünmeye başladım. Ak Gezenler’in sonunda bir tarafta yer alacağı kesin, ama hangi tarafta yer alacaklar?


NOT: Çekimler esnasında Jon Snow’un giydiği bir elbise ciddi anlamda Ned Stark’ın idam edilirken giydiği elbiseye benzemekte. Bir çok forumda Jon Snow, Jon Stark mı oluyor gibi yorumlat mevcut. Bu duruma pek ihtimal vermesem dahi eğer bu olay gerçek olursa, bu elbisenin Lord Baelish tarafından Jon’a hediye edileceği kanısındayım. Bu adam çok ekstrem bir tahmin olsa da şurada dursun.  

6 yorum:

  1. Yeni kızıl rahibeyi kabul edeceğini sanmıyorum khallesinin ancak kendini gösterme gibi bir imkanı olursa kabul edebilir, birlikte hareket edebilirler.Önümüzdeki bölüm en çok arya ve bran hakkındaki gelişmeleri merak ediyorum. Özellikle bran gerçekten mi orada yoksa yeteneğini mi kullanıyor acayip merak uyandırıyor bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arya da pek bir hareketlilik beklemiyorum lakin Bran konusu gerçekten merak uyandırıyor giderek... Kendisinden beklentilerim oldukça fazla :D

      Sil
  2. Bran'in Ak Gezenlerle karşılaştığı sahne heyecanlandırdı beni.
    Yapımcılar sürpriz yapmayı da seviyorlar. Sağ gösterip sol vurabilirler yine.
    Mesela Ramsay'i Jon Snow'un öldürmesini bekliyoruz ama çok farklı bir yerden de olabilir bence.
    Arya'nın daha vakti var gibi, ne zaman sahneye çıkacak merakla bekliyorum ben de.
    Theon konusunda da fikrim değişmedi. :D İçinde hainlik var, güvenmiyorum hiç ona.
    Bakalım neler olacak, merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Theon konusunda yanıldığını düşünüyorum :D Artık akıllandı bence

      Sil
  3. Game of Thrones -a bir mən baxmıram görəsən? Ətrafımda da çox baxılır, bəyənilir amma nədənsə mənim hələ baxmaq həvəsimi oyadan olmayıb. amma maraqla sona qədər oxudum postu sanki hər kəsi tanıyırammış kimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Okumana sevindim, bence başlamasın : ) Çok ama çok büyük şeyler kaçırıyorsun uyarayım

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.