45: KİTAP YORUMU : Metal Fırtına 4 – Turan

Kitap Yorumları, Metal Fırtına 4 – Turan, Orkun Uçar, Altın Kitaplar, Roman, Fantastik, Edebiyat,
Kitabın Adı: Metal Fırtına 4 – Turan
Yazar: Orkun Uçar
Baskı Tarihi: Şubat 2008
Sayfa Sayısı: 368
ISBN: 9789752109520
Yayınevi: Altın Kitaplar
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


"Ekip lideri kolunu diğerlerine uzatıp parmaklarını açtı. Yumruk yaptığı anda ateş başlayacaktı. Diğerleri onu gözlüyordu ama birdenbire liderlerinin kafasının boynundan kayıp yere düştüğünü gördüler, ardından bedeni yana devrildi. Tam önündeki toprak sanki canlanmış ve onun canını almıştı.
"Kızıl Şaman Koray çıplak vücudu kurbanlarının kanıyla boyanmış halde ayakta duruyordu. Elindeki kısa kılıçtan hâlâ kan damlıyordu. Çekik gözlü cansız suratlara baktı. Çin gizli istihbarat servisi GRI'ya bağlı ölüm timiydi bu. Bekliyordu bu saldırıyı. Ama kurdun inine böyle girilemezdi."
Binlerce insan geride iz bırakmayan bir katil tarafından yok ediliyor.

Dünya korku içinde.
Tek umut Gökhan Birdağ liderliğindeki Türk timinde!
Kızıl Şaman Koray ne saklıyor?
Şaman kehanetlerindeki kıyamet "Kalgançı Çak" geldi mi?!
(Tanıtım Yazısından)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Rutin okuma tempoma sonunda kavuştum sanırım. Öyle ki yorumlanmayı bekleyen bir kitap daha var. Lafı uzatmadan hemen yorumlamaya geçeyim  en iyisi.

  1. İçerik Yorumu

Metal fırtına Serisi’ni tekrar okuduğumu sizlere daha önceki kitaplarda belirtmiştim. Gökhan Birdağ’ın maceralarına “Turan” ile devam ediyoruz.

Orkun Uçar, kahramanımız Gökhan’ın yolunu yine Gri takımdan Koray ile kesiştiriyor. Bu sefer hedef Çin!. (Daha önceki kitaplarda sırasıyla düşmanlar; ABD, İsrail ve Rusya’ydı.) İşin içinde birde Beyaz Piramit olayı var ki kendisi Türkler tarafından yapıldığı varsayılan piramittir.

Konu hakkında fazlaca detay vermeden yorumuma devam etmek istiyorum. Bu kitapta sizleri bekleyen Gökhan ve Koray yakınlaşmasıdır. Her ne kadar eski takım arkadaşları olsalar da, daha önceki kitapları okumamışsanız diye söylüyorum, araları biraz açıktı. Bu kitabın genel gidişata katkısı bu oluyor.

Kitabın kesitlerinde sizi bekleyen çok büyük sürprizler çok büyük olaylar yok maalesef. Gökhan’ın yine o bildiğimiz kahramanlıklarına tanık olarak devam ediyoruz okumaya. Lakin genel anlamda “idare eder” nitelikte olduğunu söyleyebilirim.

Orkun Uçar’ın yazdığı seride bence şimdiye kadar okuduğum en gelişi güzel yazılmış olan eserdi bu. Kitapta beni cezbeden tek konu “Beyaz Piramit” konusuydu ki, yaptığım birkaç küçük araştırmada konunun net bir durum olmadığını da öğrendim. Birde kitabın sonlarına doğru karşılaşacağınız bir kurt sürüsü olayı var ki; bence daha realist olması gereken bir kitapta biraz sırıtmış gibi.

Sonuç olarak okunabilecek, lakin okunmadığında da çokça şey kaybetmeyeceğiniz bir kitap olduğunu söyleyebilirim.

  1. Yazım Dili Yorumu

Orkun Uçar’ın okuduğum 4. kitabı… Yazım diline oldukça alıştım. Basit bir anlatım şekli var. Kelimeler okurken sizi yormuyor pek. Bu anlamda hızlı okumanıza faydası olacaktır.

  1. Yapısal Yorum

Altın Kitaplar yayınevinden çıkan eserleri okumayı sevdiğimi daha önce demiştim sizlere. Klasik bir Altın Kitaplar baskısı. Kapak tasarım dışına herhangi bir sıkıntı yaşamadım kitapla yapısal anlamında. Ne yazık ki Metal Fırtına Serisi’nin kapak tasarımlarını hiç sevemedim. Hep bir şeyler eksik gibi geliyor.

SEÇTİĞİM SÖZLER


Böyle bir şeye destek vermek için epey bir mide gerekiyordu ve beyni düzgün çalışan insanların mideleri o kadar güçlü değildi. (Sayfa 230)

Hiçbir devlet aile bağlarının arasına giremezdi. (Sayfa 293)

Hiçbir devlet aile bağlarının arasına giremezdi. (Sayfa 293)



SERİNİN DİĞER KİTAPLARI

Kitap Yorumları, Metal Fırtına 4 – Turan, Orkun Uçar, Altın Kitaplar, Roman, Fantastik, Edebiyat,

Kitap Yorumları, Metal Fırtına 4 – Turan, Orkun Uçar, Altın Kitaplar, Roman, Fantastik, Edebiyat,

Kitap Yorumları, Metal Fırtına 4 – Turan, Orkun Uçar, Altın Kitaplar, Roman, Fantastik, Edebiyat,

4 yorum:

  1. Okumak istediğim bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyasi kurguları seviyorsanız okumanızı tavsiye derim. yinede çok fazla beklenti içine girilmemesi gereken bir eser olduğu kanısındayım.

      Sil
  2. Ben okuyalı baya oldu bu seriyi, net hatırlamıyor olsam da okuduğumda keyif aldığımı hatırlıyorum.
    Karakter adı nedense aklımda Oğuz diye kalmış, sonra okuyunca hatırladım Koray ve Gökhan'ı. :)
    Kapak tasarımlarına da katılıyorum, seri kitaplarda daha birbirini tamamlayıcı görseller kullanılması taraftarıyım. Hem de konuya göre daha vurucu, şık görseller kullanılması gerekir. Sönük geldi bana da, fazla üzerinde durulmamış gibi... Bilemedim yine de. :)
    Teşekkürler, her zamanki gibi güzel bir inceleme olmuş. Benim için de hatırlatıcı oldu aynı zamanda. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikli olarak teşekkür ederim kardeşim güzel yorumun için :D

      Kapaklar konusuna gelirsek sanki aceleye gelmiş gibi. Nedendir bilinmez kitaplıkta kapaklarını en az beğendiğim kitaplar bunlar. Daha farklı ve dediğin gibi birbirine yakın ve tamamlayıcı unsurlarda kapaklar olabilirdi.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.